Dierenwinkel verslag

Gestart door Trippy, augustus 30, 2006, 20:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo,
Ik heb vandaag om dat ik niets te doen was eens wat trippjes naar de dierenwinkel gemaakt  8) 8).
Ik woon ik Ede en trof het volgende aan bij onze 2 dierenwinkels

*knip* De vogeltjes zagen er slecht uit en ik hoorde er geeneen fluiten het was d'r doodstil,sommige vogels hadden kale kopjes en er waren 3 kuipertjes.Omdat ik vaker heb gehoord dat bij *knip* de vogeltjes er niet al te best uitzagen is mijn cijver:
Cijver:5 >:(

*knip*Bij Het *knip* zagen de vogeltjes er goed uit!Je moest er zowat je oren dicht houden z'n kabaal was het daar.Je hoorde de losvliegende papagaaien duidelijk,ook de kanaries en zebravinkjes waren goed te horen net als de andere vogels maar de parkietjes kwamen er hard boven uit :D :D :) :D :D De beestjes zagen er goed verzorgt uit en waren lekker met elkaar aan het spelen in de ruime kooi. Mijn cijver is :
Cijver: 9

Ik zou jullie willen vragen om ook jullie ervaringen met dierenspeciaalzaken te willen vertelen(schrijven :P) Zodat je weet naar welke winkel je beter wel of beter niet kan gaan.Want bij mijn vriendinnetje was haar vogeltje van binnen erg ziek maar liet dat zich niet merken. Dit wil ik voorkomen vandaar deze topic :-X :-X

Ik wacht op reacties

Groetjes,
Ursula(Trippy)

missie_go

heej, ten eerste is dit onderwerp al uitgebreid besproken!!!

maarja.. bij 'onze pat's place' ziet het er wel geod uit..
(je hhoort namelijk vaak dat het daar niet goed is maar bij ons dus wel)

groetjs

budgie

#2
Citaat van: Trippy op augustus 30, 2006, 20:30:11
Ik zou jullie willen vragen om ook jullie ervaringen met dierenspeciaalzaken te willen vertelen(schrijven :P) Zodat je weet naar welke winkel je beter wel of beter niet kan gaan.

Als dit systeem door iedereen (in Nederland) consequent zou worden toegepast, zouden alleen de goede dierenwinkels nog maar kunnen floreren. Was het maar alvast zo ver!
Ik vind de huisvesting van de vogels bij Pet's Place in Leerdam erg slecht.

Caradow

in mijn ogen heeft de kwaliteit niets van doen met de branche naam maar is de franchiser zelf (degene die de winkel runt) diegene die de kwaliteit beheerd.

Mijn Coco komt van een Pets Place die helaas niet meer bestaat, de zaak werd gesloten omdat men vond dat die niet rendabel genoeg was. De vrouw die de zaak runde was super. ALLE dieren altijd heel goed verzorgd, ze had hart voor de zaak.

Ukkie komt van een andere dierenwinkel, eerst was het van Dierenland, tegenwoordig van Pets Place, ook een franchiser met hart voor de zaak en met goed verzorgde dieren en aandacht.

Ik vind dus ook NIET dat je een dierenwinkel op alleen zijn naam kan beoordelen.

Ook kan het gebeuren dat de dierenwinkel slechte kweek krijgt en is het lang niet altijd verantwoordelijk voor de kwaliteit van de vogels en de gezondheid. Het gebeurd dat juist de vogels in de winkel zelf juist weer opknappen...

Ik bedoel dus alleen maar te zeggen dat oordeel niet te snel, het personeel staat niet continue naast de beestjes, kan lang niet altijd gelijk merken dat er iets aan de hand is, een ziekte kan zich ook openbaren als de winkel al geopend is, het diertje kan snel achteruit gaan.

Een dierenwinkel heeft net als wij zelf maar beperkte middelen en soms is het heel lastig om zoveel dieren gezond te houden, zeker wanneer er deels slechte kweek geleverd word.

Daarnaast weet ik dat er genoeg winkels zijn met structurele problemen, maar ga daar dan gewoon niet meer naartoe en geef het door aan de locale dierenbescherming. Ik denk dat we hier niet elke keer met naam en toenaam de winkel moeten benoemen welke goed of slecht zijn, hiedoor kan een winkel die zelf slachtoffer is van bijvoorbeeld slechte kweek in een kwaad dagliocht gesteld worden, met asl gevolg dat hij zijn zaak kan opdoeken, terwijl hij echt goede bedoelingen had....

Safrena

Hey Trippy

Er zijn hier al menig maal ervaringen ect.. verteld op het forum over dierenwinkels

Kijk en zoek maar even op het form

Daarom bij deze een slotje