Vleugels

Gestart door MichaëlV, augustus 16, 2006, 23:35:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaëlV

Hallo,

Ik heb 2 mannetjes parkieten gekregen van iemand.Maar het valt mij op dat 1 van de Parkieten een beetje hoog op zijn pootjes staat en vaak wat met zijn vleugels trilt.het is net of hij wilt vliegen ofzo.Wat betekent dit gedrag? verder eet hij normaal en zingt hij mooi en toont hij het bekende parkieten gedrag.ik weet wel wat van grasparkieten af maar ik heb dot nog nooit eerder gezien.Is het een soort macho gedrag?

Parkieten-Freak

Als je het echt hebt over trillen en de vogel zich daarnaast "slank maakt", kan het een uiting zijn van spanning. Het kan ook zijn dat hij pijn heeft, maar dan zie je het bijna continue!
Wanneer er sprake is van klapperen met de vleugels, kan het zijn dat hij gewoon blij is en/of wil vliegen. In dit geval zit de vogel niet mooi rechtop, maar een beetje naar voren gebogen.:)


kanarie

als mijn even parkieten in hun kooi zitten en soms ook erbuiten, heffen ze hun vleugels op, schudden-niet fladderen-ze even en doen ze ze weer dicht. ze zitten dan helemaal recht.

budgie

Sjakie zit ook regelmatig voorover gebogen, met de vleugeltjes trillend, in de 'starthouding'. Hij maakt zich dan ontzettend slank, net een gevouwen papieren pijltje. Het is bij hem een vorm van onrust, het lijkt wel alsof er dan wat energie uit moet. Als hij deze houding buiten de kooi aanneemt, gaat hij kort daarna inderdaad vliegen.