een ongelukkig thee incident

Gestart door janetsimone, augustus 29, 2006, 10:19:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janetsimone

Hallo allemaal,

Gisteravond had ik twee kopjes thee en een rol biscuitjes in mijn handen en loop naar de voorkamer met Puck op mijn schouder. Puck is gek op koekjes dus probeert op mijn hand te gaan zitten om alvast een voorproefje er van te veroveren en ja hoor even met een pootje in de gloeiend hete thee. Ik kon het niet voorkomen omdat ik in alle twee handen een kopje had. Ik de kinderen roepen help probeer Puck te krijgen. Wij met zijn drieeen proberen Puck in handen te krijgen wat eerst natuurlijk niet lukte omdat Puck door pijn en stress ook van ons in paniek raakte. Eindelijk we hebben hem, nu meteen een bak met koud water en Puck in de houtgreep dwingend de pootjes erin leggen. Het was gelukkig één pootje. Ik heb een tijdje gekoeld. En puck daarna in zijn kooi gedaan zodat hij kon bijkomen. Ik kan nu niets meer zien aan de poot, gelukkig maar. Zo zie je maar weer de reclamespotjes op tv waarschuwen je voor kinderen en hete thee maar dit geldt dus ook voor parkieten. Met Puck gaat het nu gelukkig weer goed.

Groetjes Janet

esther

Hallo Janet,

Oeh wat een eng moment, thee is gloeiend heet.
Goed dat jullie zo snel reageerde en het pootje gekoeld hebben.
Gelukkig dat alles goed gaat met Puck.

Groetjes Esther


Chantalleke

Getsie, wat vervelend!
Gelukkig lijkt het allemaal heel erg mee te vallen. Hopelijk laat Puck jullie niet nog een keer zo schrikken

*Z*

Pff, zo'n incident heb ik ook vaak meegemaakt maar dan in een bordje soep landen  :) parkietje wilde natuurlijk mee eten.
Maar een personeel van de dierenwinkel vertelde dat je er een beetje uiecreme (zonder alcohol) op kon smeren.

Groetjes

budgie

Citaat van: *Z* op augustus 29, 2006, 15:24:45
Maar een personeel van de dierenwinkel vertelde dat je er een beetje uiecreme (zonder alcohol) op kon smeren.

Wees voorzichtig met het 'afdekken' van een brandwond met welke crème dan ook! De 'hitte' moet uit de huid kunnen ontsnappen. Uiercrème is geen wondermiddel, zoals veel mensen denken.

*Z*

Jah precies, ik zag al aan hun dat ze niet wisten wat er gedaan moest worden volgens mij bedacht ze maar wat.
Nu weten we in ieder geval dat creme ook niet goed is.

janetsimone

Hoe bedoel je, ze bedacht maar wat, ik weet niet tegen wie je het hebt en misschien intrepeteer ik het niet goed maar het klinkt niet aardig

Groet Janet

Mars

Hallo Janet,
*Z* heeft het over het personeel van de dierenwinkel die haar adviseerden uiercreme te gebruiken: dat het er op leek dat de persoon ter plekke maar wat bedacht (de uiercreme) als oplossing.
Nou niet per ongeluk boos op elkaar worden hóór ;)

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

janetsimone

goeieavond,

Oepsie, ik bloos ervan. Ik heb het natuurlijk weer met een te snelle vaart gelezen en ook te snelle conclusies getrokken. Mijn excuses hiervoor, ik zal voortaan wat zorgvuldiger moeten lezen ik begreep niet goed dat het een antwoord was op het vorige stukje, maar dat ik maar wat had gedaan. Nogmaals sorry.

Groetjes Janet

smartie

Ik ben ook een groot theedrinkster. Maar omdat ik de hele dag door thee drink en de parkieten er in de avond en ochtend meestal ook altijd uit mogen zorg ik ervoor dat ik van mijn thee een 'kinderbakkie' maak. Dus voor 3/4 vullen met thee en aanvullen met koud water. Zo kan ik het al meteen drinken en kunnen de parkietjes bij een bij een eventuele theeduik zichzelf niet verbranden....