verhuisstress ook bij parkietjes?

Gestart door stampertje, augustus 29, 2006, 01:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stampertje

hallo lezers,
ik ben sinds 2 weken in het bezit van een superlieve parkiet.
maar omdat ik in het bezit ben van een geweldig appartement dat in tweeen verdeeld is (ik moet van de woonkamer een gang oversteken naar de keuken slaapkamer) en ik mijn parkietje graag bij me zou hebben als ik wakker word en ga slapen, is mij vraag: kunnen parkietjes er goed tegen als ze in de kooi worden verplaatst of zijn deze beestjes erg plaatsgevoelig? wie weet hier een antwoord op want ik wil mijn beesie geen onnodige stress geven?
groetjes claudia

missie_go

ik zelf doe het ook, omdat kiwi niet in de huiskamer mag vliegen van mijn ouders,
ik merk niet echt dat hij er 'trouma's'ofzo aan onverhoud.
als iik hem naar de kamer heb gebracht staat hij te jumpen voor de deurtjes om eruit te komen :P
dus bij mij gaat alles goed,
natuurlijk is wel ieder parkietje anders..

en nog iets: ik heb van iemand gehoord die ook een parkietje in zijn eigen kamer had dat hij gewekt werd om 6:00 .. dus daar moet je ook rekening mee houden ;) ::)

heel veel groetjes van margo

Safrena

Hey Claudia

Welkom op het forum

Je parkietje steeds verhuizen van de ene ruimte naar de andere is inderdaad niet zo goed en brengt veel stress me zich mee

En zeker bij jou zou ik dat niet aanradden omdat je parkietje iedere keer door de gang moet en er dus iedere keer behoorlijk temperatuur verschillen zullen zijn en tocht

vele groetjes

stampertje

hallo parkieten-fans..
bedankt voor jullie reactie.
dat wekken om zes uur is op zich het probleem niet zo, bedoel, scheelt alweer de wekker zetten, maar inderdaad, over tocht en temperatuursverschil had ik nog niet nagedacht. het is er niet zo koud maar tochten doet het op ieder gang en volgens mij is dat funest voor zo'n klein beesje.
ik laat hem maar gewoon in de woonkamer staan, daar heeft ie plaats genoeg, wel jammer, maarja nix ten koste van m'n beesjes he!
is het trouwens zo, ik heb gehoord, dat als je ze wil leren praten dat ze de p niet kunnen uitspreken? dan kan mijn vogel nooit z'n eigen naam zeggen:poepie! moet ik hem dan koekie noemen....??

groetjes claudia en poepie (en stampertje, ruftie, orange en lizzie) :D