luizen?

Gestart door boefje, augustus 28, 2006, 18:43:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

 ??? kunnen parkieten luizen krijgen? kunnen ze dit krijgen door een cavia die luizen heeft?, ik krijg nl reacties dat het overspringen van een cavia naar parkiet nauwelijks voorkomt en de ander zegt dat de parkieten daar extreem gevoelig voor zijn wat is nu waar , ik heb bewust de parkieten niet bij de cavia gelaten (de cavia heeft in middels een middeltje en staat in de woonkamer! wie kan me van mijn bezorgheid afhelpen?



Groetjes Boefje

Safrena

#1
Hey Boefje

Een parkietje kan geen luizen krijgen van cavia's dacht ik

Wel verderluis en verdermijt en bloedmijt

Vele groetjes

judithdejong

Ik heb vroeger ook een parkietje en een cavia gehad maar heb geen narigheden mee gemaakt met die twee. Ze konden het erg goed vinden en het parkietje mocht zelfs bij de cavia op zijn rug zitten, haha. Weet ook niet of dat helemaal goed was, maar er is niks gebeurt dus......

Groetjes,
Judith

boefje

Hoi, bedankt voor jullie reactie's ik had dit in een dierenspecialzaak nagevraagd dat meisje was nota bene een dierenartsassistente! zij zei dat parkietjes daar heel geovoelig voor waren!! Ook zij ze dat de luizen uit de lucht kwamen vallen  ??? :-X nou volgens mij kan dat niet, ik heb bij hun die cavia ook gekocht en ik weet ook zeker dat mijn parkietjes voor de tijd en nu geen last hebben van luizen ! volgens een andere dierenspeciaalzaak (mensne die ik erg goed ken ) denken dat de cavia al een luis had toen ik em kocht , ik weet niet waar die luis anders vandaan kan komen, het beestje is echt zonder aanhang ( zonder andere cavia's of dieren)


groetjes Cindy

Waar denken jullie dan aan hoe mijn caaf aan luizen komt?

patric a

#4
Wij hebben thuis ook drie caafjes en een parkiet.

Vorig jaar hadden de caafjes ook luizen en de parkiet niet. Volgens de DA kunnen de caafjes het absoluut NIET van de parkiet hebben gekregen.

Na enig uitzoeken van mijn kant kunnen er diverse redenen zijn waarom caafjes luizen kunnen krijgen:
* je kunt zelf "besmette" caafjes hebben aangeraakt (bijvoorbeeld  in een dierenwinkel)
* of je hebt hooi gebruikt waar de luizen inzaten.

Vaak zorgt warm weer ervoor dat er een explosie van luizen op je caafjes komen. Zorg er wel voor dat je de kooien goed ontsmet.

Laat eens weten of je caafjes van de luizen af zijn. Bij ons duurde het even maar na een goede tip waren we er ineens vanaf.

Succes

Groet, Patric

Wellicht overbodig om te vermelden, maar dit is een parkietenforum  8), Uiteraard kan er verder advies gegeven worden via PB.


mozart

Hoi Cindy

Ik heb geleerd (als dierenartsassistente) dat alleen schurftmijt overdraagbaar is op parkieten.
En de mijten waar Safrena al over schreef!
Luizen gaan niet over van andere huisdieren op parkieten.

Geef nooit hooi aan je parkiet!(om mee te spelen of zo)
Daar zit nl regelmatig schurftmijt in...je raad het al..problemen!

boefje

bedankt voor de reactie's zal verder over dit onderwerp  PB-tjes sturen, er mag een slotje op !


M.V.G.