Hulp gevraagd verwaarloosde parkiet!

Gestart door prissie, augustus 28, 2006, 18:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

'Samen' slapen.

[verwijderd door de beheerder]

budgie

Kleine 'geestelijk' afgestompte Kareltje die nog steeds niets doet met speelgoedjes, groene blaadjes en stukjes fruit, heeft vanmiddag voor het eerst héél eventjes blij zitten kwetteren. Weliswaar met het geluid van een valkparkiet, maar tóch! Hij tikte zelfs een keer met z'n snaveltje tegen z'n macramé schommeltje, waarbij hij z'n kuifje opzette! De rest van de middag buiten, heeft hij weer stilletjes op een stokje doorgebracht. Ik hoop dat ik ooit een écht vrolijk grasparkietje van hem kan 'maken' .....

karin v h

Een ding is zeker Budgie, dat gaat jou zeker lukken. Als jij een parkietjes pellets kunt laten eten lukt het ook wel om Kareltje tot een ander vogeltje te maken. ;D
Jouw doorzettingsvermogen met parkietjes is zeer te bewonderen, petje af hiervoor.
Je weet wat Kareltje allemaal heeft meegemaakt en hoe hij verwaarloosd is dus daar gaat wel een tijdje overheen om hem te laten wennen.
Succes.
Groetjes karin

budgie

Kareltje krijgt nu duidelijk een aantal nieuwe stekeltjes tussen de veertjes op z'n koppie. Hij heeft maar kleine smalle veertjes want het is een erg klein parkietje. Verder is hij nog zeer timide. Wat ie wél erg enthousiast doet, is z'n veertjes poetsen en aan z'n voetjes sleutelen! Hij doet z'n best om zichzelf op te doffen, maar echt mooi (= meestal ook gezond) wordt het stumpertje pas na de volgende rui (hoop ik).

budgie

Kareltje zat alleen maar weg te kwijnen in z'n eentje. Stilletjes en met opgetrokken schoudertjes zat hij steeds op hetzelfde plekje. Dat is ook niet bevorderlijk voor de gezondheid van een parkietje. Omdat hij verder geen zieke indruk maakt, heb ik besloten om hem in de huiskamer te zetten. Ik heb hem aan Sjakie geïntroduceerd en de kennismaking verliep wonder boven wonder erg goed. Sjakie en Kareltje hebben zelfs één keer met hun snaveltjes tegen elkaar getikt. En zíngen dat Kareltje deed, zoals ik nog nooit van hem had gehoord! Weliswaar met de stem van een valkparkiet en met af en toe een trompetje van een zebravinkje, maar tóch! Hij heeft zelfs blij met z'n spiegeltje gespeeld. Later heeft Sjakie hem nog diverse keren bezocht. Het spreekt voor zich dat Kareltje voorlopig in zijn kooi blijft tot hij tam genoeg is. Mochten de parkietjes elkaar op de één of andere manier besmetten, dan zie ik wel verder. Ik heb moeten kiezen voor een soort middenweg. 'De dood of de gladiolen', is het gezegde. Sjakie krijgt weer medicijnen, het zadenpoepen is al een dag verdwenen en hij is weer erg vrolijk en beweeglijk. Ik zie het maar zo: elke dag dat ze plezier hebben, is mooi meegenomen! Gisteren heb ik Kareltje even los gelaten in zijn kamertje boven. Hij fladderde op een gegeven moment op de vloer en kwam nog geen 15 cm van de grond. Zijn vliegspieren zijn totaal niet ontwikkeld. Gelukkig kon ik hem vrij gemakkelijk oprapen om hem terug te zetten in zijn kooi. Ook Kareltje krijgt uit voorzorg appelazijn in zijn drinkwater. En nu maar afwachten of ze écht vriendjes kunnen worden .....

[verwijderd door de beheerder]

Sjakoo

hallo ,hoi hoi ,
leuk dat je ze bij elkaar hebt gezet ,veel beter voor het parkietje ,alleen is maar alleen.
groetjes sjakoo,
p.s met sunny gaat het het uitstekend,ze doen alles samen ,in de takken klimmen ,eten, slapen .
we hebben er aardigheid aan ,das een ding wat zeker is ,het vliegen gaat ook iets beter al
doeiiiiiiii!!!!! ;D

budgie

Dat vliegen van Kareltje komt ook wel goed. Het is een kwestie van trainen en conditie opbouwen. Zijn borstspieren moeten zich bij wijze van spreken nog helemaal gaan ontwikkelen. Ik ben nog steeds zo blij dat ik de beestjes heb 'gered'. Er was anders niets van terechtgekomen .... ze waren helemaal aan het opbranden en uitdoven .....
Geweldig dat Sunny het al zo goed doet. Ik ben nog helemaal ondersteboven van dat filmpje van jullie waarop hij zo ongelooflijk melodieus en gelukkig zit te zingen!

budgie

Vandaag heb ik Sjakie even bij Kareltje in dezelfde kooi gedaan. Het ging wonderbaarlijk goed! Wat hádden ze een schik met elkaar: snaveltjes tegen elkaar tikken, dansen, headbangen, kwetteren. enz. Ik heb zelden vier van zulke kleine pupilletjes in twee paar parkietenoogjes gezien. En Kareltje maar trompetteren!
Op een gegeven moment was, hoe bestaat het, Kareltje het zat en bleef Sjaak maar doorgaan! Toen heb ik Sjaak, ook wel een beetje op z'n eigen verzoek, maar weer losgelaten. Ik hoop dat het zo blijft tussen die twee. Tsja, en welke ziektes ze van elkaar oplopen, dat geef ik dan maar uit handen ..... Het allermooiste vind ik dat Kareltje, die waarschijnlijk nog nooit blij is geweest, nu enkele keren per dag vrolijk zit te kwetteren. Hij zet er zelfs z'n magere kuifje bij op .....

Danielle

Super dat Sjakie en Kareltje het zo goed met elkaar kunnen vinden  ;D.
En je moet inderdaad denk ik niet te veel stil staan ofdat ze ziektes van elkaar kunnen oplopen.
Het is denk ik toch het belangrijkst dat ze allebei zo vrolijk zijn, vooral voor kareltje die dat nog nooit zo heeft gekend. Ik denk dat ze hierdoor ook veel sneller opknapt, nu probeert kareltje zich natuurlijk extra mooi te maken voor Sjakie  :-*

Scotty - Keecko

Ohh wat geweldig dat het zo goed gaat tussen Kareltje en Sjaak!
Ik ben superblij voor jullie alledrie!  :D ;D
Hoop dat ze superveel plezier aan elkaar hebben, maar dat komt vast en zeker goed!  :-*

Groetjes Ilse

budgie

#70
Dit bekkie van Kareltje vind ik zóóó ontroerend. Eindelijk 'lacht' ie!

Foto's mogen alleen geplaats worden
ter verduidelijking van een vraag
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
andere foto's worden in het fotoalbum geplaatst
gr Safrena


[verwijderd door de beheerder]

mozart

#71
Wat een geweldig gezicht!
Super hoor dat het zo goed gaat!
Je daad wordt beloond door zo'n lach!!!

fijn dat het zo goed gaat met de twee heren
Dan kan hier nu een slotje op.
gr Safrena