Parkiet verplaatsen op verjaardag?

Gestart door Trippy, september 21, 2006, 12:36:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo,
Wizzy en Woppy komen nu over 8 dagen!
8 oktober vier ik mijn verjaardag en nu is mijn vraag :
Moet ik op mijn verjaardag de parkiet verplaatsen want:
Het word dsruk maar dat is het niet echt,Er komen ook heel veel menzen die roken.
Daarom leek het mij handiger om Wizzy en Woppy naar boven t everplaatsen.Klopt dat ook of is het meer stress?
Hierbij graag jullie antwoord :)

Groetjes,Ursula

Sonja

Hoi Ursula,

Tabaksrook is heel slecht voor je parkietjes.
Het is een goed idee om ze tijdens je verjaardag even in een andere ruimte te zetten.
Zorg er wel voor dat ze niet op de tocht kunnen zitten.
Je kunt ook een radio zachtjes voor ze laten spelen, zodat er toch wat omgevingsgeluid voor ze is.

Alvast een hele fijne verjaardag! ;)

Groetjes, Sonja.

dirgnietje

Hoi Ursula,

Ik vind het erg goed dat je hier over nadenkt!  ;D
Dat wilde ik even kwijt. Zou elke dierenvriend moeten doen!
En uiteraard alvast een fijne verjaardag!

Groetjes Ingrid

Kleintjes

Hoihoi,

je kan inderdaad je vogeltjes beter even in 'n andere ruimte zetten. Sommige houden ook niet van de drukte, maar vooral niet van veel rook. Wij hebben in mei toen we de verjaardag hadden van m'n vriend de vogeltjes op de slaapkamer geet met 't raam op 'n kiertje zodat er toch frisse lucht was zonder tocht.

Ze waren lekker vrolijk aan 't babbelen en aan 't tjilpen, soms kon je ze boven 't bezoek uit horen :D .

Hoop dat je hier wat mee kan ^^

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Trippy

Bedankt dan ga ik het zeker doen  :D.
Allees even kijken hoe ik de kooi mee naar boven krijg ???Is een beetje groot.
Zet ze boven neer omdat ik daar waarschijnlijk die datg wel zal zijn ook :P
Nou ja bedankt in iedergeval :D ;)

Groetjes,Ursula

Josephine

hoi,
Als ik weet dat er visite komt ofzo, dan zet ik de kooi altijd boven, en dan met de radio zachtjes aan. Af en toe loop ik even naar boven om even met Rakker te praten. Dan heeft ze toch nog een beetje leven om d'r heen.

Groetjes Josephine

Jippie

Hoi!

Als er hier een verjaardag wordt gevierd, "logeren" Toeter en Dafne ook altijd op de slaapkamer. Ik zet ze meestal de volgende dag pas weer terug in de woonkamer, zo kan ik in de woonkamer lekker de hele nacht alles open laten staan om lekker te luchten, dan weet ik zeker dat de kamer weer "fris" is! En bovendien is de volgende ochtend een "parkietenwekker" veel leuker dan een echte :P!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

janneke

Ik heb hetzelfde probleem (verjaardagen + roken). Ik zet de parkieten op mijn hobbykamer boven. In het begin bleef ik er even bij zitten, met ze praten enzo, zodat ze zich op hun gemak voelden. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk niet nodig was!
Wat wel nodig is (bij mijn parkieten dan) is dat er een lampje aanblijft. Ze willen niet in een donkere, voor hen onbekende, ruimte zitten.
Succes ermee en een fijne verjaardag!
Groeten Janneke

smartie

Ik ben ook bijna weer jarig (2 oktober) maar in mijn huis mag onder geen enkele voorwaarde gerookt worden. Iedereen die zijn eigen longen naar de PIEP wil helpen mag dat lekker buiten doen en die van mij, mijn parkietjes en de rest van de non-verslaafde visite niet met hun verslaving lastigvallen! Bovendien blijft mijn huis zo lekker fris en scheelt het weer een jaar uitstel van het witten. Ik nodig nooit hele massa's mensen uit, spreek liever apart met vrienden af om iets gezelligs te doen. Zo heb je meer persoonlijke aandacht, kun je bijkletsen en lolmaken en geen gezeur van bepaalde vrienden die elkaar dan weer niet liggen. Maar mocht het iets drukker worden dan gepland, dan gaan de parkietjes pas verhuizen naar de logeerkamer. Zij zijn tenslotte mijn beste maatjes en huisgenootjes en vind het wel leuk als ze erbij kunnen zijn indien mogelijk (dus als het niet te druk is zodat ze stress krijgen of boven het gezelschap uit proberen te komen)...

Trippy

#9
Mijn broertje en ik vieren onze verjaardag te gelijk (er zit 3 dagen tussen ons en veel famielie woont in belgenland :P of in brabant) omdat mijn broertje en ik vaak vrienden uitnodigen wordt het vaak wat drukker. Mijnvader rookt(Buiten!) maar ik ga hun allemaal niet naar buiten sturen de kooi gaat gewoon gezellig naar boven daar zal ik waarschijnlijk ooit zijn (aangezien het op mijn verjaardag nooit mooi weer is >:( :() dus,

Nou ja Groetjes,ursula

Dan is bij deze je vraag voldoende beantwoord :). En *KLIK*. Gr. Ingrid