Nieuw: Discussie topics

Gestart door Parkieten-Freak, augustus 27, 2006, 23:43:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Waarover willen jullie graag discussieren op het forum?

Pellet voeding
16 (11.9%)
Bodembedekkers voor de kooi
18 (13.3%)
Wel of geen spiegeltje in de kooi?
34 (25.2%)
één of meerdere parkieten
52 (38.5%)
Anders ( s.v.p. toelichten)
15 (11.1%)

Totaal aantal stemmen: 34

Idske

#20
Of deze:

Een parkietje alleen houden, of meerdere parkietjes samen houden.

Groet Idske

Deze staat al bij de poll, bovenaan dit topic. ;)
Groetjes, Sonja.
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

marretje

#21
Moet je een stelletje parkietjes de gelegenheid tot broeden geven of niet? Vind ik ook wel een discussie waard, omdat mensen altijd roepen als je verteld dat je mannetjes en popjes hebt dat je ze dan ook nog laat broeden.

Deze is ook al genoemd, door Moppers. ;)
Groetjes, Sonja.

budgie

Is het een idee om de noodzaak van vrij rondvliegen in de (huis)kamer ter sprake te brengen?

karin v h

Misschien bijvoeding.
Wat als mensen hun parkietjes alleen zaad geven hoe ze dat op een goede manier kunnen bijvoeden tot een gezonde maaltijd.
Dus geen pellets etc.

Moppers

Ik heb er nog eentje, over groente en fruit:
Biologisch, eigenlijk heel logisch.

(jaja, de slagzin is niet van mijn hand, maar ik vind hem zeer zeker toepasselijk)

Idske

Nageltjes knippen, zelf doen of door de dierenarts?

Ik twijfel daar nu een beetje over zie mijn andere topic....

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9793.msg39852;topicseen#msg39852

Groet Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

MoonMoo

Citaat van: budgie op september 12, 2006, 14:43:20
Is het een idee om de noodzaak van vrij rondvliegen in de (huis)kamer ter sprake te brengen?

Ja! Ik denk het wel.
Aangezien er wel meer mensen zoals ik zullen zijn die denken(ik dácht het): "Dat is niet noodzakelijk, de kooi is groot genoeg."

Nu weet ik wel beter hoor :)


O, misschien ook wel interessant:
"Hoeveel geld zou jij uitgeven voor je vogel?"
(Dat hadden we op het hamsterforum ook, voor €800 kon ze de baarmoeder van haar hamster, die nog maar een jaar te leven had eruit halen ::))

Triesja

Hi Hi,

Ik zelf sta nu al te popelen om op elk onderwerp te reageren, en dus ook oude want ik kijk toch niet altijd op het forum. En als het inderdaad nergens eindigt of vrijwel alle optie aan de orde zijn gekomen kan het slotje erop. Ik zou zeggen start er mee maar mensen moeten ook hun ideeen kwijt kunnen in de ideeenbus.

Groetjes Triesja

Parkieten-Freak

#28
Er staan al een aantal artikelen, en je kunt nog steeds reageren. Het is niet de bedoeling dat deze topics gesloten worden, integendeel zelfs.
Deze topics zijn waardevol zijn voor de lezers, en reacties blijven gewoon welkom.

Tja, een ideeenbus hebben we niet direct, maar er zijn genoeg lezers die ideeen hebben en dit ook aankaarten bij de moderatoren/beheerders.
Een mooi voorbeeld is "The Hall of Fame", bedacht door forumlid Meltjuh. :)
Haar goede idee heeft toch maar mooi een plaatje op de website gekregen! ;D


budgie

Misschien ook een idee:

Is parkietjes kweken 'voor de lol' terwijl je eigenlijk nog een leek bent op dit gebied, verantwoord?

Triesja

Helemaal gelijk.. ik keek niet verder dan mijn neus lang was en het kwartje viel niet snel.
Dit is eigenlijk al de vraagbaak/ideeenbus.... :)

Leuk die Hall Of Fame..  ;D

Ik ben al fan van deze site, maar ga zo door... :)


lotte

hej,
ik weet ook nog wat waarom Xtra vital en geen ander voer ( bijv. vitakraft premium menu) ?

Groetjes Talitha

Joske

Ik zou graag topics zien waarover echt verschillende meningen zijn. In bijvoorbeeld de topics over euthanasie, speelgoed en huisdieren kwamen toch alleen maar eensgezinde antwoorden (euthanasie mag als het parkietje geen parkietwaardig bestaan meer heeft - parkieten hebben speelgoed nodig tegen verveling en om te leren - wees voorzichtig met huisdieren en neem altijd het zekere voor het onzekere).

Niet dat je dat van tevoren, bij het starten van het topic, al precies weet (maar meestal wel vermoed), maar toch. Eigenlijk zou ik niet echt weten waarover echt een discussie op gang gebracht kan worden, maar de topics die er nu zijn zou ik geen "discussietopics" willen noemen. Simpelweg omdat er niet gediscussieerd wordt.

Of zijn wij parkietenfreaks het gewoon vaak met elkaar eens? :P

Hetty

het lijkt mij leuk om het over een of meerdere parkieten te hebben, nu ik er zelf 2 heb wil ik er wel eens over van gedachten wisselen!

Sara

Dit topic bestaat ook al,dus als je wil kan je hier van gedachten wisselen : http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11006.0

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

nick

heey ik heb wel een nieuw onderwerp bedacht maar ik weet niet of het goed is :)

Mijn onderwerp is: Kunnen parkieten ziek worden of overlijden aan eenzaamheid.

Dit omdat ik mensen ken die hun parkietje niet genoeg aandacht konden geven en hij na een half jaar overleden is.

gr nick

Safrena

Citaat van: nick op juni 02, 2007, 17:45:23
heey ik heb wel een nieuw onderwerp bedacht maar ik weet niet of het goed is :)

Mijn onderwerp is: Kunnen parkieten ziek worden of overlijden aan eenzaamheid.

Dit omdat ik mensen ken die hun parkietje niet genoeg aandacht konden geven en hij na een half jaar overleden is.

gr nick

Hey Nick

Parkietjes die ziek kunnen worden is niet echt een discussie onderwerp ;)
Dat kun je ook hier op het forum lezen, bij het subforum ziekten ::)

Om simpel antwoord te geven ja parkietjes kunnen ziek worden en soms herstellen ze soms stervern ze ervan
Ja parkietjes kunnen ook sterven van eenzaamheid

Vele groetjes

Moppers

CiteerParkietjes die ziek kunnen worden is niet echt een discussie onderwerp
Volgens mij bedoelt hij meer of ze ziek kunnen worden door eenzaamheid.

karin v h

Jawel, maar zoals Safrena ook al schreef:
Parkietjes kunnen ook sterven van eenzaamheid.
Bij mij is er eentje gestorven door heimwee maar daar kun je soms niets aandoen.
Dit is echt geen discussie-vorm. Het is triest genoeg.

Lindsay

Citaat van: Ingrid op september 06, 2006, 16:10:42
Het lijkt mij dat het te combineren is tot 1 onderwerp:
Diagnoses stellen en sterkwerkende medicijnen horen niet thuis in de dierenwinkel maar bij de dierenarts.

Ik vind dit een erg goed discussie onderwerp  ;)
En ben ook erg benieuwd hoe jullie hierover denken :)
Dus..