ETEN: groenten en fruit

Gestart door waikiki, maart 18, 2005, 13:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

waikiki

Mag mijn parkietje groenten en fruit eten??
want ik gaf haar een sateetje met kiwi en banaan
en ze at er niet van!!!
+++ ze eet ook geen groente,
alleen papyrus!
gezond????
waikiki :?:

Sonja

Hoi Waikiki,

Af en toe groenvoer en een stukje fruit is erg gezond voor je parkietje, bijv. een klein stukje sla, andijvie, appel e.d.
Het is een kwestie van uitproberen wat jouw parkietje het lekkerste vindt. Elke parkiet heeft zo zijn eigen favoriete \'snack\'. :D
Als hij het niet meteen wil eten, is dat waarschijnlijk omdat hij het nog niet kent. Ik zou het dan gewoon aan blijven bieden, op een gegeven moment wordt hij toch nieuwsgierig, en zal hij er een paar hapjes van gaan nemen.
Geef hem NOOIT avocado, want dat is giftig!!!! Je parkietje kan er dood aan gaan. :!:
Papyrus is toch een plant? (dacht ik tenminste). Van planten moet je hem niet laten eten, want er zijn een heleboel giftige planten.

Groetjes, Sonja.

(en Joepie en Pucky)

waikiki

Papyrus is een plant,
maar een heel gezonde plant,
alle dieren zijn er dol op!!!
je moet het zeker eens proberen...
waikiki

helma

Hoihoi,

Het is vaak ook een kwestie van gewenning.
Je parkietje moet als het ware sommige dingen leren eten.
Gewoon volhouden!

succes
Helma.

Jorijn

Inderdaad
Donkey lust geen appel of wat dan ook..
Maar ze zeggen dat als je het "voordoet" dat ze nieuwsgierig zijn en het uitproberen en er achter komen dat het heel lekker is :D

Maar donkey is dan weer niet nieuwsgierig  :roll:
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Hahaha, het zit je dan ook niet mee Jorijn, een parkiet die niet nieuwsgierig is. Wat ik bij Blizzard en Luna heb gedaan is gewoon smakken  :roll:  en benoemen dat die appel zó lekker is, dat ze naast me kwamen zitten. Nu willen ze wel appel, maar alleen buiten de kooi, op een kleedje op de bank  :? . Tja het is wat, naast nieuwsgierig ook nog eigenwijs.

Misschien dat Donkey het dan ook wel interessant gaat vinden?

Gr. Ingrid

Jorijn

Als tuvok tam genoeg is hoop ik dat hij wel groente en fruit wilt eten want donkey kijkt een hoop van tuvok af.. bijv. donkey heeft nooit op een pootje gestaan wanneer dan ook en hij zag het tuvok doen en hij ook proberen :D
wat tot gevolg had dat hij zijn everwicht verloor :P

Je hebt nieuwsgierige parkieten, je hebt eigenwijze parkieten, zelfs een combinatie daarvan, of gewoon geen van 2en ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

waikiki

Hey Jorijn,

Dus moet ik eigelijk eens proberen:
een appel in zijn kooitje leggen en terwijl zelf een appel eten!
(of natuurlijk een ander soort fruit)
Maar wat ik eigelijk nog wil weten is of ze ook zonder
fruit kunnen?? Is het noodzakelijk voor hen?? :?:

greatzzz,

waikiki 8)

Ja fruit en groenten zijn belangrijk en noodzakelijk voor je parkietje daar zitten veel vitaminen in die ze nodig hebben.
gr safrena

Jorijn

Je kan zelf een stukje fruit eten en dan ook overdreven eten zodat je parkietje in de gaten heeft wat je aan het doen bent en laat je je parkietje van het zelfde stukje fruit eten ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Kraaltje

Groente lusten ze niet echt
Sinaasappels vinden mijnes vet lekker :D

Parkieten-Freak

Dat is al heel wat !:P
Er zitten veel waardevolle stoffen in sinaasappels, heel wat meer dan in een blaadje sla!
Probeer ook eens of hij appel en banaan lust?


Anita & Marisa

Parkieten zijn inderdaad dol op groenten en fruit!
Chico vindt appel en banaan ook heerlijk. De bananen liggen altijd in de fruitschaal (gewassen haha), want Chico maakt een gat in de schil en gaat heerlijk aan de bananen liggen peuzelen! Het is net of we muizen hebben hihi  :wink:

Parkieten-Freak

hihihihih....die Chico toch!
Croky is gek op de binnenkant van de schil. Wat hij er nou zo lekker aan vindt weet ik niet, maar hij knabbelt er ontzettend graag aan.....


claudy

Die van mij krijgen weleens een wortel, zijn ze gek op !

Is dit wel goed eigenlijk, ik heb hier er nog niks over gelezen.

Hun bekkies zijn dan helemaal oranje, en de hele kamer ligt onder de wortelstukjes...hahaha !

Safrena

Hey claudy


Ja hoor worteltjes mogen je parkietjes eten dat is geen probleem :wink:

vele groetjes

Tanja

als je parkietje het fruit niet wil eten, moet je eens proberen of hij een stukje fruit uit je mond wil eten... Bertus wil alles eten wat er in mijn mond zit... op de een of andere manier is het stukje fruit dat zojuist naar mijn mond ging ook altijd lekkerder dan het stukje fruit dat ik hem net had gegeven...

Parkieten-Freak

Ja, dat herken ik Tanja....dat is hier ook het geval.
Croky wil altijd van mijn deel eten. Om de een of andere reden schijnt dat net iets lekkerder te zijn!!! :P


Anita & Marisa

Haha  :lol:  inderdaad, dit herkennen wij ook volkomen  :wink:

Dick uit Aruba

Zelf zet ik altijd de extraatjes die ik aan mijn parkieten geef vast aan een plastieke wasknijper op altijd de zelfde plaatsen. Ze weten inmiddels dat wat ik op die plek met een knijper vastzet, dat het eetbaar is.

Mijn parkieten eten vrijwel alle soorten groenten en fruit (BEHALVE ADVOCADO NATUURLIJK!!!)

Ik ben ertoe gekomen via indirekt advies van dit forum. Ik dacht dat als ik nou altijd de extra lekkere dingen altijd op de zelfde plek hangt, snappen ze op een gegeven moment wel dat alles eetbaar is wat daar hangt. Nu hoeven mijn parkieten niet "bang" te zijn van een blaadje andijvie, het hangt immers in het snoephoekje dus moet het lekker en te eten zijn.

Bij mij werkt het.

Dick.

Anita & Marisa

In de parkietenboom doen we het lekkers ook altijd aan een klemmetje en in zijn kooi heeft hij een bakje waar we het in doen. Als hij in zijn kooitje gaat, dan gaat hij gelijk bij zijn bakje zitten! Want hij weet precies dat hij dan iets lekkers krijgt!
Dit is echt grappig  :wink:

Tjipie lover

Mijn Bliksem eet graag appel en donder ook wel.
Maar banaan en sinasappel willen ze niets van weten!
Had laatst deze 3 fruitsoorten door elkaar gemengd voor ze, nou dat was geen succes.
Echt erg jammer, t leek me nou zo leuk om ze ervan te zien smullen.
Had ook net zien staan dat ze wortel mogen, ga ik dat ook eens uitproberen!
Mogen ze ook komkommer??

Safrena

Hey tjipie lover

ja hoor parkietjes mogen ook komkommer :P

vele groetjes

Carla

Ik heb ergens gelezen dat grapefruit niet mag. Is dat waar ?

Safrena

Hey Carla

Ik denk dat parkietjes wel grapefruit eten  :wink:

vele groetjes