mogen jongen in zelfde ruimte als parkieten die gaan broeden!

Gestart door forpus, augustus 29, 2006, 16:08:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

forpus

dag,
heb 2 koppels in soort kast volière aarvan één met  eitjes ligt al,de andere gaan gauw beginnen,daar zitten nog 4 maand jonge gras parkieten bij die uiteraard nog niet broedrijp zijn,er hangen 4 nest kastjes in,een stuk of 2 van die van 4 maand kruipen toch al soms in een blok,wat denken jullie hiervan wat ik best doe of gerust laat?

dank U

karin v h

Hallo Forpus,
Bij mij kruipen de kleintjes ook bij de moeder in het broedblok. Dat gaat een hele tijd goed totdat de eieren gaan uitkomen. Bij mijn 1 e vrouwtje mag Sammy (kuiken) niet meer in het broedblok want daar is sinds gisteren een kuiken geboren.
Bij het 2 de vrouwtje ligt Jippie (kuiken) rustig te slapen bij moeder in het broedblok.
Vorige week zaten ze met zijn drieeën in het broedblok dat was niet zo geslaagd. Je moet wel uitkijken bij mij zijn er ook eieren beschadigd. Is wel veel 3 in een broedblok.
De moeder schijnt zelf aan te geven -> en nu even niet !!!!!!!
De kuikens vinden het toch een vertrouwd iets zo'n broedblok.
Groetjes en succes Karin

budgie

Het beste is om de jongen een apart onderkomen te geven. Het is niet bevorderlijk voor de rust en concentratie van een broedend popje als ze steeds 'visite' krijgt. Ik weet niet in welk blok de jongen kruipen.
In een nog leeg broedblok of in een blok dat door broedpaartjes is uitgekozen?

karin v h

Ik weet niet of het heel schadelijk is. Bij mij gingen ze bij de moeder naast de eieren liggen en de hele familie lag lekker te slapen. Voor de moeder was het rustig dat het kind niet alsmaar heen en weer ging en ze hielden elkaar warm.
Dus.... of het echt slecht is???
Groetjes karin

forpus

de jongen kruipen niet bij de koppels die eieren aan leggen zijn en  broeden,dus denk dat geen probleem is!
bedankt

karin v h

Hallo Forpus,
Ik vind het een beetje een moeilijk verhaal maar na nog een zes keer lezen denk ik dat ik het begrijp (ja weer zo'n vrouw niet zo snel van begrip). ;D
Bedoel jij dat je een leeg blok hebt waar de 2 jongen 'gezellig' met elkaar inkruipen en dat je bang bent voor broeden??? :-X
Groetjes karin