Vogelmuur

Gestart door karin v h, augustus 23, 2006, 16:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Kan iemand mij vertellen of je vogelmuur zelf kunt kweken, is daar zaad voor. :-\
Ik woon midden in de stad en is niet veel groen en waar groen is lopen veel honden dus daar durf ik het niet te zoeken. ;)
Groetjes karin

Elfje

ja daar ben ik ook benieuwd naar :)
ik heb het tot op heden nog niet gevonden tussen de zaadjes in verschillende tuincentra (maar misschien ook niet goed genoeg gezocht ;) )

ik ben niet zo'n plantenkenner en bang dat ik misschien wel het verkeerde pluk, iets wat niet goed is voor parkietjes.
ook weet je niet wat voor verontreinigingen er op zitten, uitlaatgassen, uitwerpselen, bacterien, schimmels, dus vandaar dat ik een beetje huiverig ben om buiten opzoek te gaan naar vogelmuur


budgie

Vogelmuur is buiten heel gemakkelijk te kweken in plantenbakken. Het valt immers onder de 'onkruiden'. Gebruik bij voorkeur een 'biologische' potgrond. Als het binnen wordt gekweekt, zal het wat armoediger groeien dan in de buitenlucht bij daglicht. Ik herken vogelmuur uit duizenden maar kan het hier niet beschrijven. Er zijn plantjes die er op lijken. Maar er is op internet toch vast wel iets (ook foto's) te vinden over vogelmuur?

karin v h

Maar de vraag is of je het kunt kopen als zaad, plantje of i.d.
Ik weet namelijk niet hoe ik eraan moet komen! :-\
Groetjes karin

Ingrid

Ik denk niet dat je het kunt kopen. Het is een onkruid en weet niet of dat ergens verkocht zal worden. Je zou eens kunnen kijken in een park of bos en daar wat met wortel en al wegplukken. Het groeit erg snel dus voor je het weet, heb je een vogelmuurkwekerij ;).

karin v h

Het vervelende is dat mijn lichamelijke toestand niet zo goed is dus voor mij naar een bos gaan is haast onmogelijk dus dacht ik als ik nou aan zaad of zo kan komen is dat probleem opgelost, als het dan op is zaai ik opnieuw.
Nou, dan krijgen ze maar geen vogelmuur. :'(
Groetjes karin

budgie

Ik heb een foto van vogelmuur van internet gehaald. Karin, heb je geen kennis die dit plantje ergens voor jou uit de grond kan halen? Het is gemakkelijk te verdelen in kleinere stukjes die je dan weer kunt planten. De zaden komen vervolgens vanzelf. Je kunt het het gehele jaar door buiten kweken, behalve als het vriest. Het loont zeer de moeite want vogels zijn er gek op!
Zelfs moeilijke eter Sjakie vindt het verrukkelijk!

[verwijderd door de beheerder]

Pam

Hallo Karin,

Aan vogelmuur kan ik je niet helpen. Maar ik gebruik voor mijn vriendjes kiemzaad.
Die zaadjes laat ik kiemen in de boi-box maar voor zover ik weet kun je ze ook rustig in een laagje zand laten kiemen.
Ik doe in de box een laagje schelpenzand en daarop een laagje kiemzaad en met een dag kun je al zien dat het zaad uitkomt.
Als je belangstelling hebt dan wil ik je gerust een zakje met zaad opsturen. Ik heb nl een heleboel, zoveel zelf dat ik er wel tien jaar genoeg aan heb.
Ik hoor wel van je. Stuur me anders maar even een PB-tje.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

speedtaz

had er nog nooit van gehoord maar heb de reacties doorgelezen en denk dat ik het eens ga doen !