Agressieve parkiet?

Gestart door Ashevini, augustus 22, 2006, 11:31:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ashevini

Beste forumleden,

Ik heb sinds 5 weken een parkietje, Baby genaamd.
Alles ging redelijk goed met haar. Ze is heel erg tam en een hele schattige vogel.
Omdat ik het erg zielig vond voor haar dat ze overdag alleen was, heb ik afgelopen zaterdag een 2e parkietje gekocht, Breezer. (vermoedelijk een mannetje, maar dat valt nog te bezien)
Breezer is beslist niet tam en heeft een heel andere persoonlijkheid dan Baby, maar ze kunnen het heel erg goed met elkaar vinden.
Zaterdag bleef Baby liever in de kooi van Breezer, dan dat ze rondvloog of in haar eigen kooi vertoefde.
Zondag mochten ze samen uit de kooi en ze waren heel lief met elkaar (knuffelen, snavelen enzv.)
Gisteren moest ik werken en besloot ik ze samen in de grote kooi te laten. Tot mijn grote schrik trof ik 's middags Breezer aan zonder staart! Al zijn staartveren lagen op de bodem van de kooi, terwijl Breezer vrolijk met Baby aan het snavelen was.
Ik vermoed dat Baby dit gedaan heeft, hoewel niets daarop wijst. Ik kan me niet voorstellen dat Breezer ergens vast heeft gezeten. Zou Breezer ziek zijn of schuilt er in Baby agressiviteit?
Ik heb er nu heel erg spijt van, dat ik ze zo snel bij elkaar heb gezet. Nu ik ze weer apart heb gezet, blijven ze naar elkaar roepen. Wat zal ik nu doen?

Meltjuh

Hey,

Heeft Breezer voor de rest geen wondjes?
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat baby dat gedaan heeft en daarna gewoon gaat snavelen. Parkieten zijn zelde echt heel geweldadig en als ze dat wel zijn is dat later op de dag niet ineens weer goed :-[.
Misschien raakt Breezer in de rui al is dit wel heel heftig. Heet hij wel al zijn slagpennen nog?

Ashevini

Ik heb hem grondig onderzocht (voor zover Breezer dat toeliet dan) en hij heeft geen wondjes. Het is ook nog maar een ukkie, dus de rui lijkt me sterk..
Voor de rest heeft hij al zijn veren nog, op dat pluimpje aan z'n kontje na dan.

kanarie

ik had mijn mannetje al 4 jaar en hij was een jaar geleden zijn vrouwje verloren. ik heb hem er een nieuw gekocht.
mijn papa zij me dat het mannetje geen staart meer had en dus bijna niet meer kon vliegen. ik had ze toen al appart gezet om te kunnen paren helaas was dat zonder succes. voor de rest had de man l zijn veren nog en na een week of 3 kon hij weer een beetje vliegen.
na nog eens 2 weken had hij zijn staart terug dus zal bij de louwe ook goed komen.