Bodembedekking kooien

Gestart door karin v h, augustus 25, 2006, 18:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vlekje

Sorry, snap er even niets van.  ??? Nu wordt er gezegd dat zowel krant als (wit) keukenpapier niet goed is? Nu gebruik ik het misschien maar voor korte periode ipv schelpenzand wat ik altijd gebruikte want het is niet zeker of mijn parkiet haar ontstoken oogje door allergie voor schelpenzand is dus kan zomaar zijn dat ik weer overstap op schelpenzand over een poosje en dan wil ik geen bijv houtsnippers in huis halen waarvan ik straks weer de helft kan weggooien. Dus weet nu eigenlijk niet meer wat goed is... Krant (wat nu in de kooi ligt en door de DA is aangeraden) of toch iets anders? Wie kan me helpen?  :D 


mozart

Ik zou toch echt niet gaan voor kranten!
Heb zelf jaren bij een dierenarts gewerkt en die raadde het echt af voor vogels en konijnen, etc.
Er zijn veel verschillende meningen maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen!
Misschien zoals iemand schreef a4 papiertjes voor tijdelijk?
Of houtsnippers en daar op blijven.
Met grit/kiezel erbij kan dit net zo goed.
Als je toch weer op schelpenzand wil, zou ik voor a4 papier gaan.

karin v h

Er bestaat ook blanco keukenpapier en misschien ook wel milieu-vriendelijk keukenpapier, waar je ook closet-papier van hebt. Misschien is dat dan wel te gebruiken.
Je kunt het ook eens vragen wat een dierenarts hierin adviseert want dit is toch wel iets specifieks.
Succes.
Groetjes karin

Moppers

A4 papier is ook weer gebleekt. Ik weet niet hoeveel van de chemicalien dan nog in het papier zitten, maar toch..
En daarnaast zijn de randen scherp. Stel je even voor: parkietje ziet het papier, gaat daar aan knabbelen, en snijdt dan zijn tong aan de rand.  :(

budgie

Probeer eens of ze in reformwinkels ongebleekt keukenrol papier hebben ......

Karlijn

Ook wij gebruiken beukensnippers. Ik vind schelpenzand ongeloofelijk stinken :P :P :P. Wij gebruikte altijd schelpenzand toen wij ons engels parkietje nog hadden maar toen wij een ander grasparkietje gingen halen kwamen we erachter dat we ook beukensnippers konden gebruiken, dat hadden we gezien bij die fokker. We hadden altijd beukensnippers in huis ivm de Gerbils maar nooit opgekomen om dat als bodembedekking te gebruiken. Daarnaast krijgt hij ook stukjes keukenrol om lekker te versnipperen. Die houtsnippers houden hem aardig bezig want hij kan zich er prima mee vermaken.

Gr
Karlijn

janetsimone

Hallo allemaal,

Volgens mij heb ik iets wat nog niet genoemd is. Ben even naar de garage gelopen om het te pakken. Het is mais bodembedekking het ziet eruit als een soort kattenbak vulling alleen dit is speciaal voor vogels. Ik vind het ideaal.

Top fresh basic micro
puur natuur
goed absorberend
stuift niet

10 liter voor 5 euro 40
Ik doe ong 3 tot 4 maanden met zo'n zak.
Ik weet niet of iedere dierenwinkel het verkoopt maar als je intresse hebt dan kan ik wel vragen naar andere verkooppunten.

Groetjes Janet

budgie

#47
Citaat van: janetsimone op augustus 30, 2006, 19:09:54
Top fresh basic micro
puur natuur
goed absorberend
stuift niet

Gaat dit materiaal niet snel schimmelen?

Budgie

Dat zijn mais korrels
en neen als je de kooi goed onderhoud
zoals je doet met schelpenzand of een iedere
bodembedekker gaat dat niet schimmelen
gr Safrena

karin v h

Hallo Janet,
Ik ben wel benieuwd waar je het kunt halen. Misschien kun je iets te weten komen over de verkooppunten of hoe de naam precies is. (Ik woon in Arnhem ik weet niet of he daar iets aan hebt!)
Groetjes karin

Ingrid

Volgens mij is het net zoiets als Corbo, dat zijn ook maiskorrels dacht ik.

judithdejong

Ja dat klopt! Corbo is volgens mij gewoon een merknaam of naam van een fabrikant of iets dergelijks.
Maar dat is dus hetzelfde.

Groetjes,
Judith

vlekje

IK ga zeker ook op zoek. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de DA waar ik ga zegt dat ik dan maar krantenpapier moet gaan gebruiken en hier blijkt dat dat juist niet goed is. Terwijl ik juist gelijk op zoek ben naar goed advies.

Maar, bedankt voor de reacties. Ben er weer heel wat wijzer van geworden!!!  ;D

Citaat van: Karlijn op augustus 30, 2006, 14:02:10
Daarnaast krijgt hij ook stukjes keukenrol om lekker te versnipperen.

Krijgt jouw parkietje wit (gebleekt) of niet gebleekt keukenpapier?

mozart

Hoi
Tja dierenartsen weten ook niet alles hoor en verschillen nogal eens van mening over zaken.
Heb er zelf jaren bij gewerkt en soms had je binnen 1 praktijk verschillende meningen/visies.
Ga maar af op ervaringsverhalen in dit geval.
groetjes

janetsimone

Goeiemorgen,

He karin ik heb de dierenwinkel voor je gebeld. Ze verwezen mij naar hun internet site. Het is namelijk een winkelketen genaamd faunaland. Op www.faunaland.nl kun je alle winkels die bij jou in de buurt zijn opzoeken en verkopen ook deze bodembedekker. Ik heb al even voor je gekeken maar in Arnhem zit volgens mij niks maar misschien is er wel een winkel dichtbij jou in de buurt waar je woont. Er was nog een vraag of de bodembedekking kan beschimmelen, dat is absoluut niet zo het staat bij mij ook gewoon in de garage waar het winters ook vochtig kan zijn. Ik ben er zeer tevreden over en voor astma patienten of mensen met andere luchtweg aandoeningen is het echt een aanrader omdat het totaal niet stuift. En wat ook nog fijn is het is betaalbaar. Ik heb nu wel weer genoeg reclame gemaakt hihi.

Groetjes Janet

karin v h

Hallo Janet,
Bedankt voor de moeite die je gedaan hebt.
Het is inderdaad niet echt bij mij in de buurt te krijgen. Ik ga wel even verder zoeken.
Bedankt.
Groetjes karin