Jonge parkiet in paar uur tijd dood gegaan Hoe kan dit???

Gestart door suus, augustus 23, 2006, 08:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

suus

Do jl gekocht en wat was ik blij met mijn jonge parkiet pebbels binnen 2 dagen had ik haar tam.
En wat was ze blij als ze me zag en uit haar kooi mocht lekker op mijn schouder zitten babbelen.

Gistermiddag niets aan de hand een paar uur later zie ik haar stilletjes in een hoekje zitten zij reageerde niet echt op mijn stem en toen ik haar pakte ging het kopje al hangen ik wist dit is foute boel heb haar warm gehouden en het ging alleen maar slechter en binnen een paar uur was zij dood.

Ik denk aan 2 dingen zij kon niet goed vliegen fladderen was het meer en echt totaal geen coordinatie.
OF dat zij nog niet goed at, appel wel en fruit maar zaden daarvan zag ik eigenlijk niet echt de schilletjes van liggen.
Wel zat zij vaak in haar voerbakje die ik op de grond had gezet.
Het eigeel at zij wel netjes op.

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt.
Heb er een heel naar gevoel van.

esther

#1
Hallo,

Wat enorm verdrietig dat je parkietje overleden is, sterkte!

Als ik het zo lees komt er bij mij meteen de gedachte op dat je parkiet te jong is geweest en nog niet zelfstandig kon eten. Ook vliegen kunnen ze dan nog niet/niet goed.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je parkietje al ziek is geweest toen je hem kreeg maar ik denk toch het eerste.
Dat ze wel in het voerbakje zat is niet gezegt dat ze het voer ook daadwerkelijk opat want als je geen pelletjes/schilletjes van het zaad ziet liggen is de kans groot dat ze het zaad niet heeft opgegeten.
Eivoer eten ze al snel maar daar zitten niet alle voedingsstoffen in die een jonge parkiet nodig heeft.
Heb je je parkietje bij een kweker gekocht?
Als dat zo is zou je contact met hem kunnen opnemen.

Wacht nog even de reactie af van de medeforumers
Groetjes Esther


suus

Bedankt Esther voor je berichtje,

Ik heb een andere kweker gesproken waarvan ik volgende week 2 tamme parkietjes krijg hij wacht tot dat ze zelfstandig kunnen eten en dan wordt ik gebeld (deze parkietjes zouden pebbels gezelschap gaan houden.

Hij zij precies hetzelfde dat zij te jong is geweest, zij was ook zo snel aan mij gehecht binnen 2 dagen dus ik was een vervangende moeder voor haar.

voel mij ontzettend rot en schuldig dat ik het niet eerder heb gezien maar ze was zo levendig en zij at haar fruit dus ik ging ervan uit dat het goed ging.

Wel wil de kweker waarvan ik straks de 2 parkieten van krijg Pebbles zien zodat hij kan achterhalen wat het geweest is, dus pebbles maar even in de vriezer gedaan.
Als het een virus is dan kan het ook gevaarlijk zijn voor de nieuwe parkieten dus voorzorg voor alles.
Heb vroeger veel parkieten gehad ook veel andere huisdieren dus wat overlijden betreft ben ik wel wat gewend, dus dat deze mij zo aangrijpt erg bijzonder.
Ik hou je op de hoogt wat de conclusie was van de kweker.

Groetjes suus




karin v h

Hallo Suus,
Voordat je je parkietje gaat halen is het misschien verstandig om de kooi grondig schoon te maken, ik doe het zo nu en dan onder de douche. ;)
Ik bedoel niet de bak maar traliewerk!
Sterkte en succes met je nieuwe parkietjes.
groetjes karin

esther

Hallo Suus,

Ik begrijp het heel goed maar je moet jezelf niet schuldig voelen,
het is natuurlijk een harstikke rot gevoel want je denkt dan bij jezelf van,
oh had ik dit maar gedaan of had ik dat maar gedaan maar het is altijd moeilijk als zoiets je overkomt.
Ik zelf heb het ook meegemaakt en nu denk ik nog wel eens als ik toen maar wist wat ik nu allemaal weet was het niet gebeurd.

Goed dat de kweker even naar Pebbles wil kijken, dat geeft toch een beetje rust en zekerheid, ik hoor zeker graag wat de conclusie van hem is.
En zoals Karin ook zei, maak de kooi wel heel goed schoon voordat de nieuwe parkietjes komen

Groetjes Esther

suus

Hoi dames,

Bedankt voor de adviezen, ik heb vandaag een betere dag gisteren liep ik echt met een steen in mij maag wat voelde ik mij rot.
Wilde zelf even geen nieuwe parkiet meer want dan denk je er is er geen een zo leuk als pebbles.
Maar goed zondag hoop ik dat ik nieuwe krijg en dat zal de boel wel weer opvrolijken.
En dan zijn het er meteen 2 al tam, dus dat is ook wel leuk.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Suus