pratende parkiet

Gestart door varken, augustus 16, 2006, 19:28:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

varken

hallo allemaal ,

ik ben voor het eerst hier en wat en hoop informatie,kan me geheugen allemaal niet aan hoor  :P.

maar om met mijn vraag te komen iemand die ik ken was zijn parkiet na 4 en een half jaar zat en wou hem weg doen,toen hem ik hem mee naar huis genomen.
ik als leek van vogels vind het erg leuk ,maar ik las over dat praten en nou kon ik eigenlijk nergens vinden tot hoe oud je zo iets kan leren ?

whoopie is een witte albino (als ik nu maar niks doms zeg ) van 4en een half en hij is hand tam en vliegt leuk door het huis maar ik wil hem leren praten kan dat met zo'n leeftijd ?

ohja mijn katten van 10 weken vind die een mooie landingsbaan  ;D

groetjes johan

-= keep up the good work =-

Sonja

Hoi Johan,

Hartstikke fijn dat je je over dit lieve parkietje hebt ontfermd! ;D

Parkietjes leren het makkelijkst praten als ze nog jong zijn, is mijn ervaring.
Maar het is ook een kwestie van aanleg, het is dus een beetje per parkiet verschillend.
De een leert het wel, de ander praat alleen gezellig in het parkiets. :P

Als een parkietje het principe van praten onder de knie heeft, kan hij of zij tot op hogere leeftijd ook nog altijd woordjes erbij leren.

Wees niet teleurgesteld als jouw parkietje niet gaat praten, probeer het te zien als een leuke bijkomstigheid als het wel gebeurt. ;)

Meer over praten kun je hier vinden:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Tot slot: Hou alsjeblieft de katten en de parkiet goed gescheiden! Een ongelukje is zo gebeurd.
Katten en vogels is gewoon een slechte combinatie.

Groetjes, Sonja.

baasje Twister



  mijn parkietje die kan ook al praten :P want hij zegt elke keer zijn naam:'' twister twister! 8) cool vind ik dat!mijn 2e Speedy die kan nog niet praten... maar... ik train haar wel heel erg veel. ik heb Speedy nu pas 2 weken in hius en ze probeerd het wel steeds . ;D ;D en als ze me roept dan kom ik even naar haar om even met haar te kletsen. en dan als ik kklaar ben dan gaat ze tevreden weer op haar stokje zitten.  maar ik kom niet altijd bij haar want ik ben ook bezig met eten maken enz.als ik boven ben dan roept ze me ook en schreeuwen ze de cavia's ook doof!

Groet ikzelf


Josephine

Praten leren parkietjes het best, als ze nog jong zijn. Maar... wie niet waagd wie niet wint! Veel gedult en veel tijd zal het kosten. maar je kan het altijd proberen!

karin v h

Hallo Johan,
Ik sluit mij alleen even aan bij Sonja, kijk alsjeblieft uit met je katten. Een keer heb ik het meegemaakt bij een kennis er hoeft maar iets onverwachts te gebeuren en weg is je parkiet. Het lijkt leuk en het lijkt betrouwbaar maar katten hebben nou eenmaal een bepaald instinct.
Dus..... alsjeblieft hou ze gescheiden. Doodeng! :(
Groetjes karin

speedtaz

de mijne praten vooral parkiets . Ze schreeuwen de katten gek . Turbo de oudste van de stel zegt af en toe wel een woord . sweety is nog niet zo een klatser !  :-X