Pino Overleden

Gestart door Emile, juli 15, 2005, 11:48:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emile

Hallo,

Pino 1 van de 2 is vannacht overleden, hij was een tijdje aan het kwakkelen met zijn oogjes maar dat was onder controle. Maar gistere avond deed hij heel raar stil en zijn vleugeltjes stonden open en hij zat de hele tijd onder in de kooi en tegen je aan zitten. vannacht hoorde ik ze nog wel maar heb er veder niet over na gedacht. vanochtend lag hij dood in zijn kooi.
De ander is niet ziek heeft ook nooit wat gehad maar is nu wel heel zielig en alleen, we weten nog niet of we er een andere bij moeten nemen. Maar het andere vogeltje in hetzelfde nest (van pino) was al in het nest gestorven dus misschien was het een slecht nest!! nou hopen dat het met Pukje goed gaat. wat kan ik hem het beste geven om gezond te blijven. Ik wil nog wel even zeggen; wat raak je na 5 maanden gehecht aan zo'n beestje, en pukjes is nu zo zielig :(  
heb ook wel een traantje gelaten.

groetjes marielle

Jorijn

Wat sneu voor je dat Pino is overleden :(

Ik wens je heel veel sterkte.

Een tweede parkietje zou wel het beste zijn voor Pukjes, Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parakiki

Hey zielig van je birdy pino. Sterkte

Ingrid

Hoi Emile,

Sterkte met het verlies van Pino  :( .

Groetjes, Ingrid

Sonja

#4
Hoi Marielle,

Wat erg, dat Pino is overleden. :(
Pukje zal zich wel erg alleen voelen nu, dus geef hem maar zoveel mogelijk aandacht, dat doet hem vast wel goed.
Geef hem goed parkietenvoer (XtraVital is aan te bevelen), en fruit en groenvoer, voor de nodige vitaminen. (nooit avocado geven, dat is giftig voor je parkiet!). Eens per week mag hij een halve sliert trosgierst hebben.
Ik denk dat je het beste een nieuw vriendje voor Pukje kan halen, als je er zelf ook weer aan toe bent.

Veel sterkte voor jou en voor Pukje, met het verlies van Pino.

Groetjes, Sonja.

Andrea

Ja, wat raak je gehecht aan zo'n beestje he. Verdrietig voor jullie dat Pino is overleden.  Sterkte toegewenst, Andrea.

Emile

Wat lief al die reacties echt top!!
Aan de ene kant willen we er wel weer 1 bij maar aan de andere kant niet. Ze kunnen toch best alleen zijn je hoeft toch geen 2 vogels te hebben. Kunnen we Pukje alleen laten!! Of zou het juist voor hem 1 bij nemen ze konden niet heel goed met elkaar overweg.

Weten niet zo goed wat te doen !!!!

Sonja

#7
Hallo Emile,

Het lijkt me voor Pukje leuker om er een vriendje bij te halen.
Hij was er tenslotte aan gewend om een soortgenootje te hebben.
Parkieten zijn vogels die in grote groepen samen leven, dus je zou hem heel veel plezier doen met een soortgenootje. Hij zal zich daardoor minder alleen voelen, en heeft altijd iemand om mee te spelen.
Mocht je hiertoe besluiten, dan is het wel het beste om het nieuwe parkietje ca. de eerste 2 weken in een aparte kooi te houden, die je in de buurt zet van Pukje. Zo kunnen ze elkaar wel zien, en kan de nieuwe vogel op zijn gemak vanuit zijn eigen kooi wennen aan alles.
Uiteraard is de beslissing om er wel of niet een 2e parkiet bij te halen aan jouzelf. ;)

Je kunt een parkiet ook alleen houden, maar alleen als je heel veel tijd hebt, om je met het diertje bezig te houden, anders zal hij erg vereenzamen. Dus als je veel van huis bent, of niet iedere dag veel tijd voor hem hebt, kun je beter een soortgenootje voor hem kopen. Dan heeft hij altijd een kameraadje.  ;)

Veel succes met je keuze!

P.S. Nog even een vraag: Komt Pukje uit hetzelfde nest als Pino?
      Dan zou ik me er, voordat je er eventueel een nieuw parkietje bijhaalt,
      wel van overtuigen dat Pukje gezond is. Want als Pukje en Pino uit
      hetzelfde nest komen, en Pino had iets besmettelijks, loopt Pukje
      het risico om ook iets onder de leden te hebben. Het evt. nieuwe
      parkietje zou het dan ook kunnen krijgen, en dat is eeuwig zonde
      natuurlijk.
Groetjes, Sonja.

Bodi

Hoi Emile,

Ik kan me als geen ander voorstellen hoe jij je voelt. Heel veel sterkte met het verlies van Pino....

Emile

nee Pukje komt uit een ander nest is ook een maand jonger dan Pino en hij ziet er gezond uit en was vanochtend al weer aan het fluiten

Maar de 2 vogels konden niet zo goed met elkaar overweg daarom zitten we te twijvelen of we er een ander bij nemen als het zo is dan moeten we nog even wachten want we gaan volgende week met vakantie.
We kunnen toch wel even wachten tot we een ander nemen en is dit nog wel de tijd voor jonge parkietjes? wat een vragen he!!

groetjes marielle

Sonja

Hoi Marielle,

Dat je veel vragen hebt, geeft helemaal niets, hoor. Daar is het forum voor! ;)

Je kunt inderdaad beter even wachten tot jullie weer terug zijn van vakantie.
Dan hebben jullie meer tijd om met het evt. nieuwe parkietje en Pukje bezig te zijn. Wat fijn, dat Pukje alweer een beetje opleeft, en weer fluit!

Tijdens de vakantie kunnen jullie er dan nog gelijk even over nadenken of jullie wel of niet besluiten om er een tweede parkiet bij te nemen.
Er zijn in toch zeker tot het najaar nog voldoende jonge parkietjes te koop. ;)

Over het algemeen kunnen parkietjes toch goed met elkaar opschieten. Ze kibbelen weleens wat, maar als het niet te erg is, geeft dat niet, het hoort er een beetje bij.
Twee mannetjes gaan goed samen, een mannetje en een popje ook, twee popjes kan ook goed gaan, maar dat is wel een beetje afwachten in het begin.
Maar hoe dan ook, ze moeten toch eventjes aan elkaar wennen, maar over het algemeen komt dat vanzelf goed.

Groetjes, Sonja.

Emile

Wil even iedereen bedanken voor de lieve reactie's

we gaan er zeker over een 2de nadenken b
bedankt voor alles en ga nu even Pukje flink vertroetelen

Bedankt!!! :)
groetjes marielle

Safrena

Hey Emile

Wat verschrikkelijk erg dat pino overleden is  :(

Veel sterkt met het verlies van je parkietje

Anita & Marisa

Hoi Emile,

Wat erg dat je parkietje Pino overleden is  :( !

Heel veel sterkte met dit verlies!

Veel liefs,
Anita en Marisa

Tuur

Hallo  Emile

ik vind het heel sneu voor je dat Pino is overleden  :(  :(  :(  :(
veel sterkte.
(Ik zou er een tweede parkietje bij nemen denk ik)

nogmaals sterkte.

groetjes Tuur en Pietje

Robin

hey

srry voor pino wat erg dat pino overleden is
nog veel sterkte
neem een 2e vriendje dat zou ik toch doen

grtz