ochtend ritueel

Gestart door Mashenka, augustus 20, 2006, 12:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mashenka

Beste parkieten freaks. 

Ik heb de twee leifste parkietjes Kiwi en Jopie, alleen hebben zij een ochtendritueel. Tussen 9 (dan gaat de doek open) en 11 s ochtends krijsen ze aan een stuk door. Ik praat met ze en ze zijn dan ook even stil, ben ik weer weg, krijsen ze vrolijk verder. ze hebben geen ruzie, nee ze krijzen gewoon. we hebben ook een paar dagen een ekster buiten gehad en die krijsde ook een paar ochtenden, merk nu dat mijn pietjes een soortgelijke gekrijs produseren Damn!

Weet heeft iemand een trainings advies voor mijn pietjes?

Groetjes Masha  ;D

L.isa

Ik denk dat als ze gaan krijsen dat je ze juist moet negeren in plaats van praten met ze..en als ze stil zijn met ze gaan kletsen..
voor de rest moet je op de experts wachten.. ;)

Groetjes Lisa

Mashenka

Dank je wel voor je reactie. Meestal ga ik rond die tijd nog even slapen, en ik heb ze ook genegeerd. Maar ze blijven gewoon doorgaan, zoals ik al zei een ochtendritueel.

Groetjes Masha

smartie

Allereerst wil ik zeggen dat alle parkieten weleens een schreeuwmomentje hebben. Maar 2 uur achter elkaar is inderdaad best lang. De tip die hiervoor al genoemd werd werkt altijd, alleen moet je het wel consequent volhouden. Negeer ze (loop desnoods weg als je het niet langer aan kan horen) als ze schreeuwen en beloon ze als ze stil zijn of lief praten door aandacht te geven (terug praten, gezellig vliegen als ze tam zijn). Op den duur moet het schreeuwen dan minder worden en zullen ze zoveel mogelijk positieve aandacht gaan opzoeken... maar heb geduld. Het zal niet in een dag gaan....

succes (koop maar vast een paar oordoppen,  :P)

missie_go

heej,
mijn parkietje doet dat ook :-X
(heet teovallig ook kiwi :P)
als iemand het 's morgens naar beneden gaat dan is het een hels kabaal.
de cavia gaat knagen en de parkiet keihard krijsen.
ik zelf vind dit niet erg, eerder grappig want meestal ben ik toch al wakker,
maarja.. als je hierdoor wakker wordt gemaakt lijkt het me wat minder :-X
bij ons is dat schreeuwuurtje eigenlijk alleen 'smorgens en onder het avond eten,.

voor mij is het dus geen probleem, ;)

groetjes van margo :)


marretje

Die van ons doen dit ook. Als we beneden komen en we laten de overgordijnen dicht hoor je niets maar zodra deze opengaan zijn ze echt even behoorlijk druk.

prissie

Ik denk dat dit bij heel veel parkieten een ritueel is, hier doen ze het namelijk ook.
Als we eens uitslapen dan beginnen ze standaard rond half 7 een schreeuwpartij, maar dat is na 5 minuten flink schreeuwen over en is het rustig de rest van de ochtend.
Als ik boven kom kennen ze het ritueel ook al, dan gaat het doek eraf en dan gaan de gordijnen open en word de kooi gedaan en gaan ze daarna uitgebreid ontbijten.
Eigenlijk is dat hun enige echte heftige schreeuwmoment, buiten dat ze heel soms wel eens ruzie hebben ofzo...

Groetjes Priscilla.

roha

Hoi

Dit gedrag herken ik wel.  2 van onze parkieten deden dat ook en af en toe ook nog wel hoor! Wij hebben onze parkieten eerst genegeerd, dat hielp niet. Dus naar de kooi gelopen en dan worden ze ineens stil, maar dan kijk ik degene die het hardst schreeuwt aan en spreek hem toe dat ie rustig moet zijn en niet zo mopperen en dan de andere nog even. Dan ga ik weer weg bij de kooi. Als ze blijven volhouden dan zeg ik dat de doek erover gaat en is het dan nog niet wat rustiger dan gaat ie er echt overheen. dan is het wat donkerder in de kooi. Na hooguit 10 minuten haal ik de doek er weer af. Dat heeft geholpen. Ze zijn heeel erg lief, ach af en toe schreeuwen ze nog wel en soms helpt een "sssssst" of "kan het even een toontje lager" ook wel!
Net zoals wij mensen zijn ze de ene dag druk en de andere dag lacherig en dan weer rustig etc.  ;)
Soms hebben wij niet eens door dat onze deugnietjes veel lawaai maken en horen we dat toevallig als we iemand aan de telefoon hebben die er een opmerking over maakt. :P
groetjes

sambal

Mijn parkieten doen dat niet..
Maar blijkbaar vind je het dus wel echt vervelend en wil je dat ze het niet doen.
denk er wel aan dat je het niet gaat missen als ze het niet meer doen.
want een parkiet is toch altijd nog gezellig :)
Ik ga ook voor beloon ze als ze stil zijn,als het ritueel dus afgelopen is.
En blijf ze maar negeren en inderdaad als je er gek van word loop je maar even weg ;)

pbos

Je zegt dat ze stil zijn als je tegen ze praat. En als je dan ophoudt dat zij weer verder gaan met schreeuwen?! Misschien kun je proberen om de radio op dat tijdstip aan te doen. Kijken of ze dan ook mee blijven schreeuwen. Als ze met de radio aan stiller zijn, kun je na een tijdje afbouwen met de radio. Steeds vijf minuten eerder de radio uit. Weet niet hoor of dit werkt, misschien werkt het juist wel averechts en gaan ze alleen maar harder schreeuwen. Succes in ieder geval, twee uur lang is inderdaad wel erg veel...

Groetjes Peter