nieuwe verdeling van koppels nu ik 4 parkieten heb?

Gestart door mozart, september 03, 2006, 22:44:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hallo allemaal

Sinds deze week heb ik er 2 grasparkietjes bij.
Er zaten al 2 parkieten(mannen) in de kamervoliére en die waren dikke maatjes.
Nu zie ik onrust, af en toe knuffelen ze wel, maar niet zo als eerst.
De 2 nieuwe (nu 8weken oud) vormen nog geen koppeltje.
Kan het zijn dat er uiteindelijk 2 nieuwe koppels gevormd worden?
De nieuwe zijn w.s. een man en pop.
Hoe lang duurt het ongeveer voor ze koppels vormen en kan het zijn dat dit niet gebeurd?
Of heb je met 4 altijd wel 2 koppels?
Ik heb bewust voor 2 erbij gekozen i.v.m. de verhalen hier over koppelvorming en een even aantal!

karin v h

Hallo Mozart,
Het lijkt mij moeilijk om te bepalen na 1 week of het een koppeltje is.
De parkietjes zijn in een nieuwe omgeving gekomen alles vreemd moeten eerst wennen.
Waarom moeten zij perse een koppeltje worden mogen zij niet met een van de andere parkietjes een koppeltje gaan vormen?
Het loopt altijd anders dan je wilt maar dat is de natuur. Bij mij kwam er 1 parkietje bij na dat er 1 was overleden en dat botste aan alle kanten - volgens mij. Uiteindelijk is hij de polulairste vogel heeft 2 vrouwtjes bevrucht. Je weet het gewoon niet.
Maar na 1 week bepalen of het ene koppelje is is wel erg kort.
Succes.
Groetjes karin

Safrena

Hey mozart

Met vier parkietjes krijg je meestal wel koppeltjes
Vaak blijft het eerste koppeltje gewoon samen en zullen de nieuwe parkietjes ook een koppeltje vormen
Ik zeg vaak omdat dit niet altijd zo is :P
Omdat er een popje bij is zou het kunnen dat de koppeltjes anders worden.

Wanneer ze koppeltjes vormen, tja dat hangt van de parkietjes en hun karaktertje af. Dit kan morgen of volgende week of pas nog veel later zijn of zelfs nooit. Dat kan echt niet verteld. Afwachten is daarbij de boodschap.
Je hebt er wel goed aan gedaan om een even aantal parkietjes te nemen zodat er nooit een parkietje alleen is ;)

Veel succes met je nieuwe vriendjes
vele groetjes

mozart

Hoi Karin

Oke is duidelijk.
Mag zeker met 1 va de anderen zijn hoor, dat bedoelde ik niet.
Maar zou het jammer vinden als er 2 een koppeltje worden en er 2 dus los in zijn en geen maatje hebben.
Wist niet hoe snel zoiets gaat. De 2 die ik al had waren vanaf dag 1 maatjes vandaar.

mozart

Dank je Safrena.

Ik hoop echt dat het gewoon gezellig 2 koppeltjes worden. Ik zal gewoon geduld hebben.
Ik kan er nl uren naar kijken.
Ook nu zie ik wel dat het (W.s) popje probeert contact te krijgen met de anderen.
Zijn popjes trouwens feller dan mannetjes?
Dat idee heb ik nl, ze krijst fel als het contact maken niet lukt.

karin v h

Hallo Mozart,
Dat het eerste paartje meteen een koppeltje was is best logisch omdat ze met zijn tweetjes waren nu komen er ineens 2  vreemde parkietjes bij dus kan er van alles gaan gebeuren.
Net wat Safrena ook zegt het is goed dat je een even aantal parkietjes hebt.
Het kan best zijn als er eentje geslachtsrijp is dat de andere van het koppeltje daarmee van doorgaat.
Het is de natuur maar over het algemeen vormen ze wel koppeltjes.
Succes bij het koppelen ;)
Groetjes karin