Zijn dit kruipertjes?

Gestart door emceeelwee, augustus 19, 2006, 11:18:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

emceeelwee

Ik heb even een vraagje,

Ik was gisteren in een dierenwinkel en kwam daar deze vogeltjes tegen (zie foto). Zijn dit kruipertjes? Of zou er ook iets anders aan de hand kunnen zijn? Ik ben gewoon benieuwd.

Groetjes, Maartje



[verwijderd door de beheerder]

Chantalleke

Het gele vogeltje ligt op zijn buikje he? Ik kan zijn vleugeltjes niet goed zien. Maar als een vogeltje zo in elkaar gedoken ligt en weinig interesse toont voor zijn omgeving denk ik dat het ziek is.
Het blauwe vogeltje is onmiskenbaar een kruipertje!

Parkieten-Freak

Ja, moeilijk te zeggen van het gele vogeltje. Geen kruipertje zo te zien.
Als grasparkieten erg jong (net uit het nest zijn) zijn, kunnen ze af en toe nog wel eens gaan liggen.
De blauwe vogel is een ander verhaal. Zijn staart is weg en er ontbreken vliegpennen. De oorzaak hiervan lijkt me niet met 100% zekerheid vast te stellen, maar ook ik heb het sterke vermoeden dat dit een kruipertje is.


Maur@

De blauwe is absoluut een kruiper. Bij de gele heb ik wat twijfels.

emceeelwee

#4
Het gele vogeltje lag inderdaad op z'n buikje. Het heeft wel staartveren. Het verplaatste zich al kruipend. En letterlijk kruipertje dus. Het had trouwens geen donker snaveltje meer. Van de blauwe was mijn verwachting ook dat het een kruipertje was. Er waren nog twee vergelijkbare vogeltjes met het blauwe.
Ik vond het echt zo zielig en heb besloten nooit meer die winkel binnen te gaan om iets te kopen. Hoog uit om te kijken hoe het met de vogeltjes staat. Want naast de kruipertjes en het gele vogeltje zaten de vogels met te veel in een hokje met te weinig stokruimte. De meeste moesten op de grond zitten  >:(
Ik stond er echt van te kijken. :o Vooral omdat ik hier in het forum een goede reactie had gelezen over deze winkelketen. De winkel was smerig, met op iedere verpakking stof. En daar stond dan een klant zijn hondenvoer te scheppen. Nou, mij niet gezien. Maar het ergste waren de beestjes. Ik had ze het liefst allemaal zelf mee genomen, maarja, dat gaat niet  :(

Voor de mensen die het graag willen weten, het gaat hier om *knip*

Gisteren zijn we nog even naar een andere dierenwinkel in Nijmegen geweest. Geweldige winkel. Ze verkochten er geen dieren, maar de zaak zag er goed uit en de prijzen waren aan de lage kant. Ze hadden zelfs wat speeltjes die ik nooit eerder had gezien.  ;D Deze winkel zit aan de buitenkant van Winkelcentrum Dukenburg.
En vandaag weer een goed voorbeeld van goed verzorgde dieren in een dierenzaak. 't Honk in Winkelcentrum Neerbosch-Oost heeft hele mooie, goed verzorgde vogels. Ben verliefd geworden op een pietje, maar moest hem daar achter laten.
Gelukkig heeft Nijmegen dus ook goede winkels. ;D

Dit laatste wilde ik toch nog even kwijt. Niet echt on topic, maarja.

Groetjes,

Maartje

Aub geen namen van dierenwinkels waarover je niet tevreden bent. Daar is het forum niet voor bedoeld. Zie dit topic:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7013.0
Groetjes, Sonja.

budgie

Het blauwe parkietje is hoogstwaarschijnlijk een kruipertje. Het gele parkietje zou ziek kunnen zijn en hierdoor 'bol zitten', maar dit kan een momentopname zijn. Op de tweede foto zit hij zich overigens een beetje te poetsen. (Dat is 'm toch ook?) Zat hij soms op de grond omdat er te weinig stokruimte is, zoals je had geconstateerd?

L.isa


Sara

Kruipertjes zijn parkieten die kruipersziekte hebben.Hier kan je er meer over vinden :
http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

judithdejong

Heel jammer van zo'n dierenwinkel maar goed.....als ik in zo'n zaak loop wil ik ze het liefst ook allemaal meenemen maar ook hier gaat dat (jammer genoeg) niet.
Het zijn wel schatjes hoor op de foto's vind ik. Hele mooie parkietjes!

Groetjes,
Judith

emceeelwee

Sorry, ik wist niet dat ik geen namen mag noemen van dierenzaken die ik niet goed vind... Ik vind het een beetje vreemd dat ik de naam niet mag noemen. Ik geef toch ook aan waarom ik het geen goede vind?!

Budgie, het gele parkietje op de tweede foto dat zich zit te wassen, is niet dezelfde als die op de eerste foto. Die gele is een van de andere kruipertjes. Overigens zie je op de tweede foto helemaal rechts boven in de hoek nog een geel "vlekje". Dat is wel het vogeltje van de eerste foto.
Het vogeltje zat niet op de grond vanwegen de weinige stokruimte. Het kon nieteens rechtop zitten.

Ik vond het ook, ondanks dat ze "niet normaal" waren, mooie beestjes...