even een vraagje tussendoor!

Gestart door Thomas89, augustus 19, 2006, 08:46:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas89

Hallo parkietenliefhebbers :D

Ik heb mijn lieve Phoebe nu al twee weken, (hijs is zo lief en zo schattig ;D), alleen is hij nog niet tam....hij gaat nog niet vanzelf op mijn vinger zitten. Hij gaat alleen op mijn vinger zitten als ik hem loslaat vliegen bij de gote spiegel, dan gaat hij wel snel op mijn vinger zitten, en lang ook. Maarja ik denk dus dat hij dat alleen maar doet om bij de spiegel te komen. Raakt hij zo wel gewend aan mijn vinger??Of moet ik hem dan ook nog aaiien als hij dan op mijn vinger zit??Gaat hij dan bijten of vliegt hij weg?
Ik hoop op antwoord! ;D ;D

Veel groetjes
THomas en Phoebe :-X

esther

#1
Hallo Thomas en Phoebe,

Meestal wordt er geadviseerd een parkietje pas los te laten vliegen zodra hij voldoende handtam is.
Parkietjes zijn erg slim dus ook Phoebe heeft al lang bedacht dat ze door middel van jouw vinger heerlijk bij de spiegel kan komen.
Maar ook op deze manier raakt Phoebe aan je vinger gewent, ze zit er immers op en als ze dat niet zou durven/willen zou ze het ook niet doen.
Niets moet natuurlijk, je kan altijd proberen om Phoebe zachtjes te aaien op haar borstje. Wat ze dan precies doet moet je afwachten, ze kan het toe laten en het heerlijk vinden maar ook denken van "hé haal die vinger toch weg" en wegvliegen.Niet alle parkietjes houden er van om geaaid te worden dus hou daar wel rekening mee.
In de tussentijd zou ik ook gewoon blijven oefenen zodat je vanzelf op je vinger komt zitten.

Succes
Groetjes Esther