kopveren

Gestart door picotje, augustus 18, 2006, 16:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

picotje

hoi,,

Mijn parkietje pico heeft bijna altijd zijn kopveren omhoog staan,, Wat betekent dat ?


missie_go

ik geloof dat dat dan betekend dat hij vrolijk is.
kiwi doet dan ook als hij helemaal opgewonden is :-X

groetjes van margo

snowwhite

Het licht er heel erg aan.
Als ze altijd stil zitten met de veren omhoog en een beetje stil enzo dan zijn ze bang of als ze pikken.
Als hij speelt kan hij inderdaad uit opwinding zijn veren omhoog doen.(leuke naam trouwens pico en kiwi).

emceeelwee

Kiki zet haar kopveren omhoog als ze een beetje boos in. Meestal heeft ze dan ook haar snaveltje een stukje open.
Maar soms ook als ze zit te knarsen met haar snaveltje. Dan is ze tevreden.
Ik ken inderdaad ook een parkietenman die het doet als hij opgewonden raakt. Daar horen dan kraaloogjes bij ;o)

Groetjes,

Maartje

Josephine

Ik denk dat je parkietje gewoon opgewonden is!

kanarie

mijn mannetje doet het altijd. hij kwettert veel en is nog vrij sportief. hij is ong 7 jaar

budgie

Welke kopveren zet hij op, z'n kuifje? Of zet hij rondom het kopje alle veertjes op?

Annika

mijn Joey zet ook vaak zijn kopveren op, zoek maar eens in het fotoalbum naar foto's van hem, dan kun je vergelijken.
Hij doet het als hij blij/opgewonden is, meestal tegelijkertijd 'headbangend'  :-*

kanarie

ik wist niet dat een grasparkiet een kuif heeft.
hij zet de veertjes op tussen zijn neusdoppen en zijn kopstrepen.

Caradow

Citaat van: kanarie op september 03, 2006, 20:52:23

hij zet de veertjes op tussen zijn neusdoppen en zijn kopstrepen.

dat gedeelte noemen we vaak inderdaad de kuif

Annika

Citaat van: kanarie op september 03, 2006, 20:52:23
ik wist niet dat een grasparkiet een kuif heeft.
hij zet de veertjes op tussen zijn neusdoppen en zijn kopstrepen.

ja precies, dat zeggen we ook altijd over Joey, die heeft nml een echte flinke stoere kuif :-*

kanarie

CiteerAls ze altijd stil zitten met de veren omhoog en een beetje stil enzo dan zijn ze bang of als ze pikken.
Als hij speelt kan hij inderdaad uit opwinding zijn veren omhoog doen
pikken doet het mannetje nooit enkel als zijn vrouwtje hem pikt. hij doet het als hij buiten de kooi zit, boverop zijn kooi rondtrippelt en aan de tralies knaagt. bijde malen staat de kuif rechtop.

jonas

hallo ik heb een nieuw grasparkietje een mannetje van zaterdag en ik heb nog een mannetje of vrouwtje die ik al 4maand heb ma ik weet niet dat het een mannetje of vrouwtje is zijn snavelke is licht blauw mischien wete jullie wat het is en ook geef hij of zij altijd eten aan mijn nieuw vogeltje doen mannetjes dat ook? ;D

stuur AUB terug!

groeten jonas :)