parkiet kruipt in voerbakjes

Gestart door marretje, augustus 17, 2006, 20:10:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marretje

Onze Babbeltje is nu bijna 7 maanden en kruipt sinds 1 week steeds in het voerbakje. Ze is gelukkig nogal klein en kan er ook weer zelf uit. Ze zitten in een ferplast kooi met diepe voerbakjes en zo een klepje aan de buitenkant. Nu zitten we te wachten op een voliere die bestelt is en daar zitten andere bakjes bij. Maar nu duurt dit nog een dag of 5. Ik weet even niet wat ik intussen eraan kan doen. Ze zit absoluut niet klem maar ik weet niet of het verder wat betekent. Ze gooit eerst alle voer eruit op de bodem en dan kruipt ze in de lege bak. Moet ik hier wat aan doen? Of moet ik dit negeren?

nu schiet me ineens tebinnen dat ze dit doet sinds ik de overstap naar extravital heb gemaakt. Misschien is het de verandering. Ze eet het wel overigens.

budgie

Misschien probeert het parkietje onder de XtraVital nog wat van het 'oude' voer 'aan te boren'!

Sonja

Hoi Marretje,

Het is toch uitkijken geblazen als je parkietje in de voerbak kruipt.
Kijk maar even hier:
http://parkietenfreak.nl/a-verzorging.php

Gelukkig is ze tot nu toe nog niet vast komen te zitten, maar stel je voor dat er iets gebeurt op het moment dat je er niet bij bent.... :(
Ik zou, tot je de nieuwe kooi hebt, het bakje eruit halen, het klepje dichtmaken en een tijdelijk, nieuw, open voerbakje ophangen. Die zijn voor weinig geld te koop bij de dierenwinkel.

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Ik ga mee met Sonja.
Het is gewoon spelen van de parkiet, of mocht Babbeltje een vrouwtje zijn, wellicht nesteldrang?


marretje

Inderdaad Babbeltje is een vrouwtje, en ik heb daaraan ook gedacht. Maar ze zit met haar opdringerige broer in een kooi en ze is nog te jong volgens mij. Maar kwa leeftijd zou het natuurlijk wel kunnen lijkt mij. Misschien inderdaad een optie om de voerbakjes dicht te plakken. En open bakje te gebruiken die kunnen daarna mee de voliere in.

Parkieten-Freak

Ze is inderdaad wel wat jong, maar met een maand of 4 zijn parkieten geslachtsrijp.
Het lijkt me heel verstandig om de oude bakjes dicht te plakken, en even losse voerbakjes te gebruiken! ;)
Wellicht gaat het dadelijk allemaal beter als ze in de kamervoliere zitten, daar hebben ze wat meer ruimte.


marretje

Die voerbakjes ga ik morgen gelijk even halen. Maar ze heeft dan hopelijk niet de intensie om een ei te leggen? Of doen ze dit niet zo vroeg?

Safrena

Hey marretje

Op zeven maand leggen ze normaal nog geen eitjes
Als je vrouwtje alleen is kan het zijn dat ze nooit eitjes legt ;)

Mijn dametjes hebben ook nog nooit eitjes gelegd

vele groetjes

marretje

Babbeltje zit niet alleen en in de voliere heeft ze zelfs keus. En Knabbel is waarschijnlijk haar broer maar daar heb ik niet absolute zekerheid van. Het is me verteld in de dierenwinkel en kwa kleur is het inderdaad mogelijk. Knabbel heeft ook last van zijn hormonen die wil haar nl. steeds bestijgen. Maar dat wil Babbel nog niet hebben. Maar ik weet nu wat te doen en ik ben blij te lezen dat ze meestal niet zo jong eitjes leggen. Een pak van mijn hart. Bedankt allemaal voor de reacties.