wedstrijd

Gestart door flowertje, augustus 18, 2006, 14:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

flowertje

ik heb een vraagje i.v.m. prijzen die een parkiet kan winnen
waar kan je deelnemen aan wedstrijden voor je parkiet,
en hoe kan het dat mensen zoveel parkieten kweken, dat brengt toch bijna geen geld op want je kan voor 1 vogel maximum 3 euro krijgen, dat is toch bitter wijnig of verdienen die mensen op een andere manier geld met hun parkieten.

groeten,
ikzelf

budgie

Ha flowertje,
Gaat het jou nu om geld verdienen met parkietjes of om de vriendschap die je van deze diertjes krijgt?

flowertje

neen maar je kan toch niet van allemaal de 100 vogels houden?

ik heb 1 koppel maar ik zou er best wel 4 willen dat zijn tenslotte nog maar 8 vogels en daar kan je allemaal van houden

groetjes

budgie

Ik denk dat ik nu begrijp wat je bedoelt. Jij vraagt je af waarom mensen parkieten kweken als ze het niet doen omdat ze net zoveel van parkietjes houden als mensen die er één of een paar in huis hebben. Dan moeten ze het volgens jou doen vanwege het geld en dat begrijp je niet zo goed omdat parkietjes weinig opbrengen. Heb ik het zo goed verwoord?

flowertje


neen ik vraag me alleen af waarom mensen zoveel parkieten kweken als je toch niet van allemaal kan houden
dus dan denk ik dat ze het voor het geld doen maar dat kan niet want parkieten brengen bijn a niets op
DUS waarvoor doen ze het dan wel??

Ingrid

Nou wat dacht je ervan om dàt eens aan een kweker te vragen ;).

missie_go

eej,
het kan zijn dat ze het gewoon als hobby doen,
net zoals pottenbakkers(ik zeg maar wat) die verdienen er misschien ook niet zoveel mee, maar ze vinden het leuk om te doen.

en kwekers vinden het misschien gewoon leuk om te zien hoe zo'n beestje op groeit enz.

en het is maar een theorie ::),

ik hoop dat je er iets aan hebt, en je kunt natuurlijk altijd en de kweker zelf vragen

groetjes van margo

flowertje

maar zo een beestje blijft toch niet groeien he :D
tenslotte zit de kweeker er 15 jaar met opgescheept en kan het vrouwtje maar 5jaar eieren leggen
wat doet de kweker dan met dat beestje na die 5 jaar, 10jaar lang

greetz

missie_go

dat weet ik ook niet :P
maar de jonge beestjes verkopen ze toch meestal 8)

groetjes

flowertje

kweek jij soms vogels?
weet jij toevallig niet hoe je het kuiltje maakt onderaan het nestkastje?

alvast bedankt

missie_go

wie? ik!?

nee, ik kweek geen vogels, geen een grijntje verstand van(nouja.. een beetje) :-X

maar het leek me gewoon logisch..  :P :-X

hihi

groetjes

flowertje

#11
ah ok snix
maar je hebt toch een vogel of koppel?
ik heb 1 koppel

greetz
michiel

Oke dit lijkt hier al veel meer op chatten
en chatten doen we in de chat room
En daarom een slotje
gr Safrena