mijn parkiet kan niet vliegen

Gestart door tup en joep, augustus 17, 2006, 18:40:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tup en joep

beste mensen
ik had een vraagje mijn ene parkiet kan niet goed vliegen
ik heb er 2 het zijn 2 gele mannetjes ik heb ze nu 4 maanden ze waren 6weken toen ik ze kocht
sinds die tijd kan er 1 van de twee niet goed vliegen alleen een klein stukje omhoog
de andre vlieg gewoon heel de kamer rond
ze zitten vaak in het raamkozijn ik zet ze daar ook wel neer dat vinden ze fijn de ene vlieg dan gewoon terug naar zijn kooi
de andre laat zich dan op de grond valen en loopt naar zijn kooi probeert er in te vliegen maar dat lukt hem niet dan klimt hij via de boekenkast omhoog naar zijn kooi wat kan dit zijn ?? verder is hij wel gezond eet en drinkt goed wel is hij veel schuwer en banger dan de andre en schikt heel snel hij probeert wel te vliegen maar het lukt hem niet als hij het probeert knalt hij ook wel tegen dingen op
wat zal met deze vogel het probleem zijn en moet ik er mee naar een dierenarts??

Parkieten-Freak

Welkom Tup en Joep,
Wellicht is het mogelijk dat je in dit topic even twee foto's van het vogeltje plaatst van degene die niet goed kan vliegen.
Graag genomen van de zijkanten van zowel de linker als de rechtervleugel.
(dit om te kijken of jouw parkietje mogelijk aan kruipersziekte lijdt).

offtopic://
Lang geleden dat ik die twee namen gehoord heb, Tup en Joep.
Ik heb als kind heel wat boekjes over beide aapjes verslonden. ;)


tup en joep

dit zijn de fotos van het het parkietje dat niet kan vliegen
hij heet tup en is vernoemd naar de aape boekjes van vroeger


[verwijderd door de beheerder]

emceeelwee

Is Tup al in de rui geweest?

Groetjes,

Maartje

tup en joep

ja tup is al een maand geleden in de rui geweest
maar heeft nog nooit goed gevlogen zijn broertje wel die vliegt goed

johan

tup mist toch wat vliegpennen :-[
had hij voor de rui wel alle vliegpennen?

groetjes, johan

tup en joep

tupje heeft nooit lange of grote veren verloren wel veel van die kleine veertjes

tup en joep

dit is joep het broertje van tup en hij kan wel heel goed vliegen

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Tup mist inderdaad vliegpennen.
Zijn de misschien vogels (ooit) gekortwiekt?


tup en joep

#9
ze zijn in het begin toen ik ze had gekortwiekt geweest dat was al gebeurt toen ik ze kocht maar tup heeft nooit goed kunnen vliegen joep vloog in het begin kleine stukjes en vliegt  nu heel de kamer door
komen de vliegpennen bij tup weer terug zodat hij wel kan vliegen tup is ovregens altijd veel banger als joep hoe kan dat dan?? 


kaboutertjes

Ook mijn parkietje is om medische redenen gekortwiekt geweest.
Ze is nu zeven maanden en bij haar zijn de vliegpennen ook nog niet gewisseld met de rui, had de vraag al op het forum gesteld en kreeg te horen dat ze niet elke rui hun vliegpennen verliezen en nieuwe krijgen en dat het soms ook wat langer kan duren. Wij zitten er hier ook na uit te kijken tot Dippie weer kan vliegen.
Hopelijk is het bij jou parkietje ook zo dat ze de vliegpennen in een latere rui verwisseld.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

emceeelwee

Zo te zien mist oop Joep ook nog slagpennen. Vraag blijft waarom bij wel kan vliegen en Tup niet. Ik weet het niet.

Parkieten-Freak



Parkieten-Freak

Citaat van: tup en joep op augustus 17, 2006, 20:43:32
ze zijn in het begin toen ik ze had gekortwiekt geweest dat was al gebeurt toen ik ze kocht maar tup heeft nooit goed kunnen vliegen joep vloog in het begin kleine stukjes en vliegt  nu heel de kamer door
komen de vliegpennen bij tup weer terug zodat hij wel kan vliegen tup is ovregens altijd veel banger als joep hoe kan dat dan?? 

Verkeerd gekortwiekt denk ik....... :(


tup en joep

#14
kan ik mijn parkieten speciaalevoeding geven waardoor ze sneller nieuwe veren krijgen
of welk voer is het beste om te geven nu voor ze en waar kan ik dat halen
ik wil namelijk het beste voor ze en hoop dat tup dan ook een keer kan vliegen

tup probeert steeds wel te vliegen maar hij knalt overal tegenop en hij valt veel is het nu nog wel verstandig om hem los te laten zijn broetje joep houd wel van vliegen en als joep rondvliegt wil tup ook uit de kooi wat is het verstandigst om te doen

tup en joep

tup is sinds een paar dagen nogal sloom en slaapt veel
hij is iets beter gaan vliegen en krijgt nieuwre veren is hij daarom ook sloom omdat hij nieuwe veren krijgt of is hij zo moe van dat hij iets beter kan vliegen

tup en joep

dit is een foto van tupje


[verwijderd door de beheerder]

Fenixjuh

hoi,
wat is die kort geknipt zeg. Toen ik een vogeltje ging halen, stond de kweker erop dat hij geknipt werd, en uiteindelijk hebben we het zo kunnen regelen dat hij zo'n klein stukje aan 1 vleugeltje geknipt was, dat hij niet zo snel was (en niet het raam uit kon vliegen waar de kweker bang voor was) maar zeker nog goed kon vliegen. Hij heeft er eigenlijk nooit last van gehad denk ik, hij heeft altijd gewoon kunnen vliegen.
Ik hoop dat je vogels veren over een tijdje weer heel mooi aangroeien.
Groetjes!!

Parkieten-Freak

Tup heeft nauwelijks een staart? ???
ik zou hem in de kooi houden. Veel te gevaarlijk om hem te laten vliegen, ik denk dat hij nauwelijks kan sturen?


tup en joep

maar waarom is tupje nu zo sloop en slaapt hij heel veel
zou dat te maken hebben dat hij nieuwe veren krijgt en nu een klein beetje kan vliegen
normaal was hij heel actief en speelde en klauterde veel over de speelplaats nu slaap hij allen maar op een stokje