jong parkieten gedrag

Gestart door Mars, augustus 17, 2006, 12:44:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Sinds een paar dagen heb ik een parkietje in huis, hij is twee maanden oud. Hij lijkt zich vrij snel thuis te voelen, maar slaapt of eet de hele dag. Hij is dus helemaal niet speels. Nu slapen en eten baby-mensjes ook de hele dag, dus mijn vraag is eigenlijk: Is dit normaal jonge parkieten gedrag?

Hoop snel iets te horen,
een zorgzame jonge parkietenmoeder...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Meltjuh

Hey Mars,

Dit is zeker normaal parkieten gedrag.

Gebruik de zoekfuntie maar eens op dit forum daar zullen veel van je vragen beantwoord worden
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action-search2

En lees de zeer informatieve site van Parkieten-Freak eens door
http://www.parkietenfreak.nl/

Succes!

mickael

Hoi!

Wat leuk dat je een parkietje gekocht hebt ;D.
Ik heb begin dit jaar ook mijn eerste parkietje gekocht (ongeveer 6 weken oud).
De eerste week deed hij ook helemaal niets :(. Hij was vanaf dag 1 tam en als ik hem ergens neerzette bleef hij net zo lang zitten tot ik hem ergens anders neer had gezet.
Na die week had hij bedacht dat hij toch het liefste in zijn kooi wilde zitten. Als ik hem eruit haalde ging ie meteen weer terug, maar hij bleef niets doen.
Na ongeveer 2 maandjes besloot ik om een speeltuintje voor hem te maken (zie de parkietefreak website voor voorbeelden) en ja hoor, hij kwam steeds vaker zijn kooi uit.

Daarna is het echt een heel leuk speels parkietje geworden :-*. Soms zou ik nog wel eens willen dat hij niets deed, dan is hij zo ontzettend druk en soms krijg je hem niet eens meer zijn kooi in omdat hij wil vliegen en spelen :P!

Dus maak je maar geen zorgen.......sterker nog.....geniet nog maar even van de rust die je nu hebt ;).