Te dominant

Gestart door Qwerty, augustus 11, 2006, 09:41:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwerty

Hallo,                   :-[ ???

Ik heb twee grasparkieten.Anie (vrouwtje) en Rene (mannetje).Annie domineert het mannetje.Zij pikt hem ook.Annie dwingt Rene om haar te laten voeren.En als Rene op een stok zit voor Annie op zit, word hij verjaagd.Dan gaat hij op een andere stok zitten.Rene wordt dan weer verjaagt.We geven hen sla, brood komkommer..., Rene gaat het eten,maar Annie niet!Ze gooit het op de grond.Zelf Rene bang voor haar.

Waarom doet ze dat?!
Geef asjeblieft antwoord!

Alvast bedank.

Qwerty de Heer

Chantalleke

Vrouwtjes delen de lakens uit!  :P

Hier gaat het bijna hetzelfde. Billy moet en zal haar zin krijgen en kan best eens mopperen op Sjefke.
Ook Billy wil Sjeffie wel eens opjagen. Niet de hele dag door hoor!! Ze kunnen ook heel verliefd met elkaar knuffelen. Maar ik denk dat het een beetje de natuur is. Een vrouwtje dat gaat broeden moet wel zeker zijn dat ze een ventje heeft wat haar komt voeren. Dus ze zal best af en toe een beetje streng zijn.

Pikt Annie Rene erg hard? Tot bloedens toe bedoel ik? Of kan ze ook gewoon in de lucht uithalen naar hem, zonder hem echt pijn doen?
Als het echt vechten is, dan zou je misschien moeten overwegen ze een eigen kooitje te geven. Hoe groot is de kooi trouwens? Wij zelf gaan nu een grotere kooi aanschaffen om eens aan te zien of dat de situatie iets verbeterd. Wat namelijk ook wel eens wil helpen is heel de inrichting van de kooi omgooien. Nieuwe/andere speeltjes, de stokjes op andere plekken. Annie zal dan weer even moeten wennen en zal misschien wel Rene opzoeken voor een beetje vertrouwdheid  ;)

Misschien zijn er anderen met nog meer tips....Succes in ieder geval!

Qwerty

#2
Hey,

Bedankt hoor voor je advies.De kooi is zeker de weten groot genoeg.O ja, Annie voert we eens een aanval naar Rene.Rene valt dan soms helemaal naar beneden.Ik grijp dan hard in.Maar tot bloedens pikkken niet.Zelf heeft ze jeuk aan haar neusdoppen.Die zitten soms verstopt.Ze krapt eraan.

Qwerty de Heer

judithdejong

Hier heeft het vrouwtje ook de touwen in de 'snavel'. En het is nog een logeetje ook, haha  :D
Soms zitten ze met zijn tweetje te kussen enzo echt zooo lief, maar owee als Bobbie het ergens niet mee eens is, haha. Dan is het vliegen voor Baco. Over het algemeen zijn ze wel lief hoor.
Baco is wel beschermend tegen zijn belletjes, daar mag Bobbie niet aankomen als Baco aan het voetballen is.

Hier haalt zij inderdaad uit in de lucht, doet geen pijn maar lijkt wel of Baco het 'eng' vind. Maar hij vind haar toch ook wel weer lief.

Groetjes,
Judith

Jippie

Hier hetzelfde verhaal! Dafne is overduidelijk de directeur hier :P! Ze bijt ook wel eens naar Toeter, maar echt raken doet ze niet.

Om een beetje de vrede te bewaren, geef ik alles in tweevoud; twee bakjes voer, twee speeltjes, twee stukjes groente of fruit. Hebben ze in ieder geval allebei iets van hen zelf is. Merk wel dat dat effect heeft, ze vechten in ieder geval niet meer daarom! Al is het af en toe wel ruzie om onduidelijke redenen, maar ja, zo is de natuur, denk ik dan maar!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!