tweedehands of nieuwe kooi

Gestart door jasmin, augustus 16, 2006, 17:44:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diesel

Hallo
Ik zou gevwoon even op internet kijken er staan er echt gigantisch veel op!!!
Gewoon goed schoonmaken,
Mijn vader heeft mijn supergrote binnenvoliere gewoon zelfgemaakt echt heel mooi dit is misschien ook een idee

Groetjes

Tanja

De eerste kooi die ik voor Bertus kocht was 30,- nieuw. Bert heeft er heerlijk gewoond, en ik geloof niet dat hij er ooit last van heeft gehad dat het een 'goedkope' kooi was.

Ondertussen heb ik een andere kooi gekregen van een collega. Die heb ik eerst een half uurtje onder de douche gezet, en daarna nog eens met de Dettol aan de slag!

Succes met het kiezen van de kooi!

Theuno

Citaat van: Trippy op september 19, 2006, 16:40:45
Ikzelf haal de kooi op www.dierenvilla.nl daar heb je mooie kooien en de prijs valt best mee  :-\

Nou ja je moet het zelf weten

Groetjes,Ursula

P.S. Op www.dierenvilla.nl zijn ook alle kooien nieuw

Ik ben opzoek naar een nieuwe kooi voor mijn nieuwe parkietje, nu kom ik op die site deze kooi tegen:
http://www.dierenvilla.nl/images/Parkietenkooien/palace/Palace.htm

Maar als het een parkietenkooi is waarom heeft deze dan verticale spijlen ? Weet iemand anders waar je kooien kan kopen met open bovenkant voor parkieten ?

Sonja

#23
Hoi Theuno,

De kooi op de door jou meegestuurde link heeft, als je goed kijkt, zowel verticale als horizontale spijlen. Maar ik geloof dat het een kooi is voor valkparkieten, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Het is wel belangrijk om daar goed op te letten, voor een grasparkietje mag de tralie-afstand niet meer bedragen dan ongeveer 1,2 cm. Anders kan hij zijn kopje er doorheen wringen, met alle gevolgen vandien. :(

Ik heb even vluchtig gekeken, en vond op deze site een grasparkietenkooi waarvan de bovenkant open kan, even een stukje naar beneden scrollen:

http://www.dedierenwinkel.nl/enter.html?target=dept_32.html&lang=nl

(ik vind het alleen niet zo'n grote kooi)

Groetjes, Sonja.

caracamel

nu stel ik de vraag op dit forum ook omdat ik me afvraag waar me vogel aan overleden is
De kooi waar mijn parkiet de laatste jaar in zat was erg ruim..maar ik merkte wel dat het verf bladderde van de tralies
ik heb de dag na zijn dood hele kleine stukjes van de tralies (de verf) gevonden op de grond..en ik had de dag ervoor gestofzuigt en dus had hij zeker eraan geknabbeld
Is dat nu niet gevaarlijk ; kooien die geverfd zijn met een lak laag? Is een messing tralies niet beter?
dit zou ik graag willen weten
En ook zou ik graag willen weten of dat het geen kwaad kan als de voorkant van de kooi wel horizontale spijlen heeft en aan de zijkant en bovenop verticale (want het was een parkieten kooi maar toch is de kooi aan de zijkant verticaal gespijlt
groetjes

Caradow

In principe mag je er van uit gaan dat een vogelkooi geschilderd is met veilige lak.  En mag dat dus gene ;probleem geven wanneer de vogel knaagt (daar zijn het tenslotte kromsnavel voor, die slopen graag). Messing is een legering uit zink en nog iets. Dit krijgen ze net zo goed binnen als de lak. Het is wel geen vaste laag die ze dan van de kooi knagen, maar ze poetsen er wel een laagje vanaf. ik zou persoonlijk denk ik eerder kiezen voor lak dan voor messing. (buiten dat ik de kleur niet mooi vind van messing.) Wanneer er naast horizontale spijlen ook verticale spijlen zijn, geeft dat niet. Zolang de kooi maar niet helemaal verticaal gespijld is.