Parkietje kwettert

Gestart door erik v.d.v, augustus 14, 2006, 17:25:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik v.d.v

Hoe kan ik mijn parkietje stil krijgen, hij kwettert en fluit de he 24 uur door
ik kan erniet van slapen. :(

Ik hoop reactie.

Erik

Meltjuh

#1
Hey Erik.

Dit is al veel besproken op het forum kijk maar eens bij de zoekfuntie.

Het lijkt mij niet dat jou parkieten snachts door kwetteren ??? en anders doe je inderdaad een doek over de kooi.
Parkieten kwetteren nou eenmaal ik vind het persoonlijk gezellig. Als je een dier had wat stil was had je beter geen parkietje kunnen nemen ;).

Belleo

Hi Erik,

Mijn parkietje is meestal ook niet meteen til als ik wil gaan slapen.
Ik ga gewoon zo stil mogelijk naar mijn kamer toe.
Want als ze iets hoort dan duurt het wel een halfuur om haar weer stil te krijgen.
Dus een doek over de kooi zou inderdaad kunnen helpen.

Safrena

#3
Hey Erik

Ik begrijp niet waarom mensen een parkietje willen als ze geen geluid willen hebben  >:(
Dan kun je beter een reptiel of vis kopen die maken geen geluid.

Ben net een van mijn meisjes verloren waardoor het stil geworden is in huis  :'(  :'(  :'(
Poeken laat haar af en toe nog wel horen, maar het is niet zoals ze samen waren.  :'(  :'(  :'(
Ik mis enorm het geluid en het geroep van mijn lieve meisjes naar elkaar toe, en ik mis hun vaste roep en speel uurtje net terwijl ons lievelings programma bezig is :'(  :'(  :'(
Ik genoot enorm van hun roepen en kwetteren met en naar elkaar toe ook al miste ik en hoorde ik nog weinig van mijn programma

vele groetjes

Pam

Hallo Erik,

Je zegt dat je vogeltje 24 per dag kwettert en er niet van kunt slapen, slaap je soms met de lamp aan??????
Als het goed is dan gaan onze vrienden zodra het donker wordt slapen. Natuurlijk komt het wel eens voor dat er een kwettertje uit hun snaveltje komt, maar jij bent toch ook wel eens wakker 's nachts??

Er is niets leuker dan het gekwetter van de vogeltjes (vind ik dan). Bij ons wordt er ook best wel eens "lawaai" gemaakt maar dat hoort er gewoon bij. En soms hoor ik het helemaal niet meer omdat de geluiden gewoon bij de "omgeving" horen.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Brenda

#5
Hoi Erik!

Ik word 's morgens, bij het eerste ochtendlicht wakker van mijn 2 parkietjes.
Wanneer we dan de deur van de woonkamer dicht doen en onze slaapkamerdeur (liggen op dezelfde verdieping) dan horen we ze nog nauwelijks meer!
Slaap jij met je parkietjes op 1 kamer?

Ik merk wel dat het ook helpt als ik welterusten tegen ze zeg voordat ik het licht uitdoe.
Denk dat ze dan wel in de gaten hebben dat het bedtijd is.

Groetjes Brenda

Parkieten-Freak

#6
Een dag geleden schreef je nog dat je parkietje geen geluid maakte. (3x zelfs, daarvan liggen er 2 in de prullenbak).
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=9079.msg36028#msg36028
Je vragen beginnen aardig ongeloofwaardig te worden. ???
En wat doen we met ongeloofwaardige topics?
Juist! Die krijgen een slotje! :)
Bij deze dan,
*Klik*.