bijten

Gestart door johanna_mj, augustus 18, 2006, 13:15:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanna_mj

hallo,

Mijn parkietje is nog vrij jong, maar hij is nu al vrij bijterig, het doet nog niet veel pijn, maar ik merk wel dat t steeds harder wordt.

Ik heb hem vanaf het begin af aan dat ie begon met bijten altijd genegeerd, en na jullie bijtartikel op de site gelezen te hebben, ben ik ook al een tijdje bezig met hem boos aan kijken, maar dat schijnt hem niet te deren, in plaats daarvan kijkt ie me aan en begint in mijn neus te bijten ???

Ik heb ook al een paar keer dat ladderen geprobeerd, maar dan vliegt ie na zoveel keer overstappen snel weg. Ik ben bang dat als ik doorga met dat ladderen dat ie dan niet meer op mijn vinger wil komen.

Heeft iemand mss nog andere tips voor me om dat bijten af te leren??????
Het bijten is nu nog in een vroeg stadium , dus ik wil het hem echt zo snel mogelijk afleren.

alvast bedankt!!!!!!
gr Johanna_mj

Robintje

Haha, dat boos kijken heeft bij onze Robin hetzelfde effect. Als je dan te dichtbij komt met je gezicht, dan bijt ie in m'n neus. :P
Ach ja, die beestjes weten zich ook prima te verdedigen.

Het ladderen blijven vogeltjes natuurlijk niet voortdurend doen, dat raken ze wel zat. Robin is supertam en komt graag op onze vingers zitten, maar ladderen heeft ie na een keer op 6 tot 8 echt wel helemaal gehad hoor.

Misschien kun je bij jouw vogeltje blijven proberen om z'n bijten te negeren, maar als je gaat ladderen, en hij bijt niet naar je vinger als je 'm weer voor houdt om op te laten stappen, maar hij stapt netjes op, dat je 'm dan uitvoerig beloont met lieve woorden. Voorbeeldjes die ik vaak gebruik bij het ladderen met onze nieuwe Lily (ook nog een beetje bijtgraag): 'goed zo', 'zo ben je lief', 'knap parkietje ben je zeg', 'braaf beessie' etc.

Safrena

Hey Johanna_mj

Kijk eens even bij onderstaande link  ;)

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php

Vele groetjes

johanna_mj

heeeeeey

Robintje bedankt voor je tip, als ik nu met hem ga ladderen dan bijt ie bij iedere stap in mijn vinger, maar als die het een keer niet doet zal ik hem uitvoerig belonen, bedankt voor de tip :D

Jij ook bedankt Safrena, maar de link die je me gegeven hebt, dat was juist dat artikel waar ik het over had in mijn berichtje, maar alsnog bedankt voor je reactie :)

gr van Johanna_mj en Dobby ( mijn parkiet ) :-*

Robintje

Heb wel geduld met je parkietje hoor, want 't kan even duren voordat ie 'netjes' laddert. Lily bijt ook nog steeds in mijn vinger als ik haar erop vraag. Maar 't wordt wel steeds minder, de vinger wordt steeds minder een dreiging.

Succes in ieder geval en laat nog eens weten (via PB) of het beter gaat. Ik ben erg benieuwd.

johanna_mj

hoi

zal ik zeker doen, bedankt voor je interesse  :)
Ik heb dobby net nog even losgelaten en hij heeft niet veel gebeten, dus dat vind ik al een goed teken ;D

Maar ik zal zeker nog eens laten weten hoe t ervoor staat, jij ook nog succes met je parkietje die bijt :)

doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

gr van johanna_mj en dobby :-*