hersenschudding

Gestart door johan, augustus 12, 2006, 20:25:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan

hallo,

pucky is vanmidag tegen het raam gevlogen en een hersenschudding opgelopen :(
hij is nog maar 5 en een halve week oud dus misschien erg gevoelig voor zulke dingen.
het is ongeveer om half 3 gebeurt. hij heeft de symptonen van een hersenschudding. slap hoofdje schuin ed.
hij eet nog wel maar hij is nog steeds in shock. heb er wel een warmtelamp eropgezet een  zachte bodem. maar hoelang duurt ongeveer zo'n shock? en nog iets: als hij iemand hoort probeert hij tegen de tralies op te klimmen maar dat kan hij niet. dan valt hij elke keer op zijn rug. hij kan zichzelf niet omdraaien. ik heb hem nu in een transport koffer gedaan omdat dat een gladde zijkant is maar gaat ook elke keer op zijn kop. is dat heel erg? ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben want ik voel me niet gerust :o

groetjes, johan

Ingrid

Hoi Johan,

Ik zou niet wachten en meteen een dierenarts raadplegen! Het beste is om Pucky in een ziekenkooitje te plaatsen die geen gladde oppervlakten heeft. Het is natuurlijk niet bevorderlijk voor het herstel als Pucky steeds op zijn kopje valt.
Dit staat op de site te lezen:
Ga een eventuele shock tegen, door de vogel warm en rustig te houden. (Temperatuur ongeveer 30°C) Eventueel kunt u het slachtoffertje in een doos met krantensnippers of handdoeken leggen. Zorg dat er geen waterbakje in de kooi of doos staat, de vogel zou hier in kunnen verdrinken!
(http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php)

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes en beterschap voor Pucky!

johan

hoi...

ik heb de dierenarts gebeld en hij zegt dat hij op een donkere plek moet staan gewoon op kamertempratuur. ik moet even aankijken hoe het morgen is. en hij als hij niet meer kan vliegen of lopen door de hersenschudding is  het verstandigst om hem in te laten slapen :( maar is dat wel nodig, kan hij zo'n grote hersenbeschadiging hebben? de situatie is wel verbetert sinds vanmiddag. hij eet weer trosgierst e.d. ik wil hem nooit in laten slapen alleen als het echt niet anders kan :o

groetjes, johan 

johan

kan een hersenschudding niet meer kunnen vliegen en lopen veroorzaken :o?


smartie

Wat naar wat er gebeurd is!

Maar het niet meer kunnen vliegen of lopen hoeft niet te betekenen dat je Pucky moet laten inslapen hoor. Wij hebben in het verleden een parkiet gehad met stompjes (voor de dierenarts onbekende ziekte) en die ook niet kon vliegen. En tuurlijk zag het er zielig uit, maar als iemand zou zien hoeveel levensvreugde het diertje had: met ons spelen, kletsen, bij ons zitten, achter ons en zijn speeltjes (favoriet: balletje met oogjes) aanwaggelen... dan zou je het niet over je hart verkrijgen om zo'n diertje met een handicap in te laten slapen...

Wacht rustig af of verder herstel plaats zal vinden...

Veel beterschap met je vriendje gewenst!!

johan

ik was het ook zeker niet van plan!! zo'n klein lief beestje die nog maar 5 en een halve week op de wereld is nu al zijn leventje af te breken. ik zou het niet over m'n hart kunnen krijgen :'( beter een gehandicapte vogel dan een dood vogeltje! ik hoop echt dat het goed gaat komen!

Parkieten-Freak

Wacht rustig af Johan.
Het kan zijn dat je parkietje een hersenbeschadiging heeft opgelopen, maar het kan ook zijn dat het minder ernstig is, en hij herstelt.
Laat er maar eens een paar dagen overheen gaan, maar zorg dat de vogel rust krijgt en zich niet kan bezeren! Laat hem dus niet uit de kooi voordat hij weer normaal loopt en eet!
Sterkte en beterschap!