eet niet van mijn hand

Gestart door robinve, augustus 12, 2006, 22:18:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robinve

Hoi iedereen,


Ik zit me iets, over het tammaken. Het lukt niet echt, en dat komt omdat, als ik eten op me
hand heb, ziet hij dat niet of zo. Ik heb me hand er al supervaak ingedaan. Hij is ook niet echt
bang meer voor mijn hand. Als ik tegen hem praat reageert ie. Trosgiers weet hij niet wat dat is
denk ik, en gewonen zaatje ziet ie niet denk ik.


Alvast super bedankt,

 
Groeten Robin van Eekelen

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Robin! ;)
Hoe lang ben je al bezig om je parkietje tam te maken?


missie_go

heej,
ik zou eigenlijk als eerste gewoon een sliert(halve) trosgierst ophangen zodat hij weet wat het is, als hij het lekker vind dan kun je het op  je hand doen en nog eens proberen,

misschien heb je hier iets aan

groetjes van margo

robinve

#3
*Knip*
Robin, worige week heb ik een berichtje geknipt, waar een beschrijving instond van gelijke strekking.

Wat jij zojuist beschreef wil ik niet op het forum zien. Ik wil niemand op de gedachte brengen om dit ook maar uit te proberen.
In plaats van dit soort bizarre bevindingen op het forum te melden, zou je naar de dierenbescherming moeten gaan, want dit is zeer zware dierenmishandeling!

Gr. PF




Sara

#4
Wat??Dat vindt ik toch wel dierenmishandeling! :'(
*knip* (zie boven)
Gr. PF

Ik kan geloven dat je parkietje bang is voor mensenhanden! :(
Je zal in ieder geval het vertrouwen terug moeten winnen,en enorm veel geduld nodig hebben.


Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

#5
Hoi Robin,

Dit is wel heel erg triest, wat die man heeft gedaan. :o :(

Het is geen wonder dat het diertje bang is.  :(
Dit is ook absoluut niet de manier om je vogeltje tam te maken, integendeel. Hij heeft nu slechte ervaringen met mensenhanden en nu zul je met heel veel liefde en geduld het vertrouwen van dit kleine lieverdje terug moeten winnen.

Hopelijk zijn de vleugeltjes op een 'goede' manier gekortwiekt, zodat ze na de eerste rui (met ca 3 a 4 mnd.) weer terug zullen groeien.

Met heel veel liefde en geduld krijgt het diertje hopelijk zijn vertrouwen weer terug.
Bedenk wel: het vertrouwen schaden is zo gebeurd. Vertrouwen terugwinnen zal meer tijd vragen.
Praat op een lieve, geruststellende toon tegen je parkietje, blijf hem lekkere dingetjes aanbieden met de hand, kortom: zorg ervoor dat hij vanaf nu alleen nog maar positieve ervaringen heeft met mensenhanden. Dat is de eerste stap op weg naar vertrouwen.

Groetjes, Sonja.

kaboutertjes

Wat zal dat parkietje bang zijn.
Het zal wel wat langer duren voor je het nu tam krijgt, maar geef het parkietje veel liefde en dan komt het vast met heel veel geduld wel goed.

Groetjes Sylvia

robinve

hoi,

Ik vind het ook heel erg, maar ik ga het proberen. En ik blijf geduld hebben met mijn lucky.

Echt super bedankt voor jullie reacties, ik dacht dat tam maken nu niet meer kon, maar ik ga echt gewoon proberen, en veel geduld hebben.

nogmaals bedankt voor jullie hulp.


Groeten Robinve.

robinve

Oja, ik heb nog 1 vraag.

Jullie hebben mijn verhaal gelezen met die man, enz. en dat mijn parkietje nu bang is voor handen.

Wat ik nu ga stellen is mischien wel opgeven, maar ik wil dat mijn parkietjes gelukkig zijn. Zou ik mischien dit parkietje naar een voijaire.(weet niet hoe ik het schrijf, maar een buitenkooi) doen, omdat ie mischien daar gelukkiger is. Of is ie nu ook gelukkig bij mij.

nomaals bedankt voor jullie hulp ;D :D

Groeten Robin

Parkieten-Freak

Robin, ik weet niet hoeveel parkieten je hebt, maar een voliere is altijd heel leuk voor vogels. ;)



robinve

Ik ben blij dat mijn bericht weg is, van die man en je weet wel. Maar hoe moest ik het anders vertellen.

Dus mijn excuses voor dat nare bericht.


Groeten Robin

nogmaal mijn xcuses

Parkieten-Freak

Nare berichten mag je gerust op het forum zetten.
Berichten waarvan de inhoud dubieus, kwetsend of choquerend is, worden zonder pardon verwijderd.
Als je twijfelt, stuur dan je vraag eerst naar een moderator of beheerder.


robinve

Hoi iedereen.

Ik weet niet of het jullie intereseerd maar Lucky is al best tam aan het worden. Hij is nog maar een heel klein beetje bang voor mijn hand. Echt bedankt voor jullie hulp.  ;D :D ;D

Maar hij wil nog steeds niet eten van mijn hand. Dat is wel jammer.


Groeten Robin

en bedankt voor jullie hulp :D

emceeelwee


Volhouden Robin!!! Het gaat je vast lukken.

Succes,

Groetjes,

Maartje