Schreeuwen ze veel?

Gestart door Ramy M., augustus 10, 2006, 23:43:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramy M.

Hallo,

Ik wil graag een parkiet kopen, het lijkt me erg leuk om hem hier in huis te hebben vliegen (natuurlijk niet de hele dag) en hem een beetje te leren praten, maar volgens mijn zus maakt hij heel veel geluid.
Mijn nicht heeft een keer 2 parkieten gehad en die schreeuwden de hele dag door. Toen had zij ze maar weggedaan.
Maar is dat altijd zo, of alleen bij een bepaalde soort? En doen ze dat ook als ze tam zijn?

Alvast bedankt.  :)

Parkieten-Freak

Welkom Ramy M. op het forum.
Sommige grasparkieten zijn wat rumoeriger dan andere grasparkieten.
Het is net als met mensen: je hebt druktemakers en mensen die rustig zijn.
Vandaar het niet te voorspellen is hoe jouw toekomstige parkieten zullen reageren.
Als je twijfelt over de aanschaf, doe het dan niet. ;)
Bezint eer ge begint. ;)


Ramy M.

Ik zal het nog maar 's in de winkel navragen. En mischien dat ik daar wel wat rustige parkieten zie.  :)
In ieder geval bedankt voor je reactie!

kaboutertjes

Op het eerste oog kan je niet zien of een parkiet rustig is, in de winkel kan die rustig lijken, maar als die eenmaal thuit gewend is kan die best wat drukker worden (hoeft natuurlijk niet), maar denk er eerst over na.
Een parkietje is niet iets wat je maar even uit kan proberen en als het teveel geluid maakt weg kan doen, het zijn en blijven levende wezentjes waar je niet mee moet uitprobereb vind ik.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

Caradow

Citaat van: Ramy M. op augustus 11, 2006, 02:22:23
Ik zal het nog maar 's in de winkel navragen. En mischien dat ik daar wel wat rustige parkieten zie.  :)
In ieder geval bedankt voor je reactie!

In de winkel vragen.... Met alle respect voor de medewerkers in dierenwinkels die er WEL verstand van hebben, vraag nooit advies in een dierenwinkel, de kans dat men zomaar wat zegt is groter dan waar ook... Hier op het forum krijg je goed advies van alle experts!


en inderdaad, wat kaboutertjes ook aangeeft, in de winkel kunnen ze er nog zo rustig uit zien, als ze in jou huiskamer zitten en het naar de zin hebben, kunnen ze wel eens een heel stuk minder rustig uitpakken dan dat jij op voorhand had gedacht. Ik sluit me aan bij parkietenfreak, als je twijfelt, doe het dan asjeblieft niet....

Als je een parkietje wilt die gegarandeerd rustig is, koop dan in de dierenwinkel zon nepparkietje, gegarandeerd dat die geen lawaai maakt... Tenzij je hem laat vallen op de grond...


Meltjuh

Citaat van: Caradow op augustus 11, 2006, 09:35:11
In de winkel vragen.... Met alle respect voor de medewerkers in dierenwinkels die er WEL verstand van hebben, vraag nooit advies in een dierenwinkel, de kans dat men zomaar wat zegt is groter dan waar ook
Jammer genoeg is het waar :(
Tenzij je bij mij langskomt :-X

Het kwetteren hoort nou eenmaal bij grasparkietjes en als ze heel stil zijn is dat juist een slecht teken.
Mensen praten de heledag door vinden we toch ook niet  vervelend :-X

tonny

Schreeuwen zou ik het niet noemen, ze kwetteren de hele dag door (parkietentaal), en op hun tijd zal een parkiet ook weleens lekker krijsen.
Ik heb zelf 6 parkieten, en zou niet zonder dat gekwetter en gekrijs kunnen.
Als je niet tegen het gekwetter of gekrijs kan, zal ik toch kiezen voor een kanarie of andere vogel die niet de hele dag lawaai maakt.
Het is toch zonde dat je eerst een lief parkietje neemt, en als die dan toch teveel lawaai maakt, hem daarna weer weg doet.
Dat is zielig voor de vogel. In de winkel heeft zo'n beestje al genoeg stres gehad.
Dus denk erover na, en als je besluit om een parkietje te kopen, moet het gekwetter en gekrijs voor lief nemen. Zij praten ook de hele dag door, en zijn op hun tijd ook wel eens boos, en dit laten ze ook zeker wel merken doormiddel van gekrijs.

isidoor

Bij ons schreeuwen ze enkle tegen mij, volgens mijn vriend is het stem die het doet. Ze slapen zodra we het huis uitgaan, maar als we binnenkomen schudden ze en dan begint het. Is het een verwelkoming of een teken van niet te willen gestoord worden, in elk geval als ik erop inga moet ik het loodje leggen.

Sonja

#8
Hoi Isidoor,

Waarschijnlijk geef je je parkietjes aandacht als ze gaan schreeuwen, dit kan positieve aandacht of negatieve aandacht zijn. Als jij alleen degene bent die op dat moment aandacht geeft (en je vriend niet), kan het lijken of ze alleen tegen jou schreeuwen. Parkietjes zijn echter hele slimme diertjes, die heel goed linken kunnen leggen.
Op deze manier hebben ze geleerd dat schreeuwen een manier is om aandacht te krijgen, en blijven ze het doen.
Je kunt het ze, met veel geduld en consequent zijn, wel afleren.
Beloon ze uitvoerig en geef ze volop aandacht op de momenten dat ze niet schreeuwen, en negeer ze als ze dat wel doen.
Het kan eventjes duren, maar dit werkt echt op den duur. ;)

Groetjes, Sonja.