Vrouwtje of mannetje?

Gestart door Danielle, juni 08, 2005, 20:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen of Gijsje een mannetje of vrouwtje is! Haar snavel is echter wel al helemaal op kleur, na 4 maanden. Mijn vorig vogeltje Pino had een duidelijk blauw snaveltje en dus een mannetje.
Gijsje heeft een roze snaveltje met een beetje blauwe glans en heel licht van kleur. Het heeft dus niet een duidelijke blauwe kleur, maar bruin is het ook zeker niet.
Kleur lijkt nog steeds op de snavel van m'n avatar

Gr. Danielle

Safrena

Hey Danielle

Op de foto van je avatar zie ik dat de neusdop roze is en lijkt het me toch een mannetje te zijn :wink:

Kijk maar even op onderstaande link dagboek van een jong mannetje parkietje :wink:

http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

vele groetjes

Danielle

Wanneer zijn de neusdoppjes dan helemaal op kleur?
Mijn parkietje is nu wel zo'n 4,5 maand oud.
Het snaveltje lijkt wel op Croky's snavel in het begin, maar wat afleveringen later is Croky's snavel toch een stuk donkerder.
Bij mijn vorig parkietje was de neusdop na 2 maanden al heel erg donker blauw, vandaar dat ik twijfel. Het is alleen wel handig om het op een gegeven moment te weten zodat ik weet of ik zij of hij moet zeggen.

Ik voeg anders nog wel een recente foto op (deze volgt zo snel mogelijk),

Liefs, Danielle

Danielle

Ik heb nu een nieuwe foto bij mijn advater gezet.
Zou iemand aan de hand van deze foto kunnen zeggen of het een mannetje of vrouwtje is.
Alvast bedankt.

groetjes, Danielle

Sonja

Hoi Danielle,

Ik zou zeggen een popje, omdat ik de neusdop wel wat vind weghebben van mijn vrouwtjesparkiet, Pucky.
Kijk maar eens naar de foto, hier op het forum, bij "mannetjes en vrouwtjesparkieten".

Groetjes, Sonja.

Danielle

Ik zag nu inderdaad het topic mannetjes en vrouwtjes, net iets te laat  :lol:
Daar kan ik inderdaad een beetje vergelijken en vind ik Gijsje meer weg hebben van een vrouwtje,
vooral ook omdat ze zo'n andere kleur heeft dan mijn vorig parkietje Pino (mannetje)
Wel handig zo'n topic om de verschillen goed te kunnen bekijken.