Is Jappe wel een mannetje?

Gestart door Monique8736, augustus 14, 2006, 13:09:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique8736

Ik heb in mei een parkietje gekocht bij de dierenwinkel,en de man van de winkel zei dat het een mannetje was.Nu kan hij het nog steeds niet zo goed vinden met het mannetje wat ik al had,en aangezien zijn neusdop nog steeds niet erg fel blauw begint te kleuren maar juist heel licht blijft,vraag ik me af of het wel een mannetje is  ???

http://img.photobucket.com/albums/v197/monny/Jappe.jpg

Ingrid

Jappe lijkt mij een popje te zijn. Het is wat moeilijk te zien, maar de neusdop is vrij licht en rond de neusgaatjes is de neusdop wit.

Sara

Hoii,

Het is niet zo duidelijk te zien,
maar ook ik denk dat het 'n popje is.

Groetjes,
Sara

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Hoi Monique,

Zo aan het wit rond de neusgaatjes, zou ik ook zeggen een popje. ;)

Groetjes, Sonja.

Meltjuh

Hey Monique,

Ik sluit me bij Ingrid, Sonja en Sara aan ik denk ook dat Jappe een popje is.
Jonge popjes hebben vaak een wit met blauwe neusdop daar gaan veel verkopers de fout in

Monique8736

Dan heb ik dus een klein probleempje denk ik..

Ik heb namelijk een nieuw parkietje erbij,waarvan ik nog niet weet wat het precies wordt,maar ik gok een popje,waardoor ik dus op de score van 2 popjes en 1 mannetje kom..




Ingrid

Dan heb je inderdaad een probleempje als het nieuwe parkietje ook een popje blijkt te zijn. Misschien kun je van dat parkietje ook nog een foto plaatsen?

Monique8736

Ik heb net even geprobeerd foto's te maken,wat nog niet makkelijk is met die tralies  8) zonder flitsers is het donker,met zie je niks  :P

Ik hoop dat het een 'beetje' zichtbaar is..

http://img.photobucket.com/albums/v197/monny/plectrums011.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v197/monny/plectrums010.jpg

En dit is Kip dus =)

Ingrid

Kip lijkt ook een popje te zijn, alhoewel deze foto nog moeilijker te beoordelen is dan die van Jappe. Ik vind de neusdop ook vrij licht vandaar mijn vermoeden van een popje.

Monique8736

Ik heb Kip afgelopen zaterdag gekocht,en ik weet eigenlijk niet hoe oud hij/zij precies is.Het is nog een vrij kleine vogel in vergelijking met de andere twee die ik heb.Ik gok met de andere foto's van de mannetjes en vrouwtjes op deze site dat Kip zo rond de 6-8 weken is.De vorige keer met Jappe wilde ik persé een mannetje omdat ik al een mannetje had,en die meneer verzekerde me dat dat het ook was..voel me nu wel een beetje 'bedonderd'.Ik zat er dus ook al aan te denken dat Kip een pop is,mocht dit zo zijn,wat dan te doen?

Groetjes Monique


emceeelwee

Hmmm, is wel lastig zeg.

Kiki heeft net zo'n dop en is volgens de "kenners" op deze site een popje. Weet je trouwens wel hoe oud Jappe is?

Groetjes,

Maartje


Monique8736

Ik heb Jappe sinds 23 mei,en toen was hij rond een week of 7 denk ik..dus ik denk dat Jappe begin april geboren moet zijn.Het verklaart wel een hoop,want Jappe en Gijs(Mannetje van 2,5) hebben het nooit echt goed kunnen vinden.Als Jappe wil eten dat Gijs hem wegjaagd en visa versa..Ik zit nu letterlijk en figuurlijk met mijn handen in het jaar.Want ik zal toch óf Kip terug moeten gaan brengen (Als dat lukt) of Gijs apart moeten gaan zetten  :'(

Ingrid

Lastig hoor Monique, je hebt eigenlijk 2 opties. De eerste is een mannetje erbij halen zodat er 2 van elk geslacht zijn. Of de tweede, één van de vogeltjes apart zetten. Dat laatste is eigenlijk best wel sneu voor die ene die dan alleen in een kooitje zit.
Tja, in dierenwinkels worden wel vaker adviezen gegeven die niet juist zijn. Bij een jong parkietje is het gewoon moeilijk te zien of het een popje of mannetje is.

Monique8736

Ik vind het zó moeilijk..Ik kan Kip proberen terug te brengen naar de dierenwinkel.Maar dan blijft nog het feit dat gijs&jappe samen zitten,wat ook mannetje en vrouwtje is.Ik denk dat er niks anders op zit dat ik Gijs apart moet zetten,ik heb pas een nieuwe kooi die groot genoeg is voor drie,maar voor 4 wordt het echt te klein.

Gr. Monique

Ingrid

Wat bedoel je met "wat ook mannetje en vrouwtje is".
Mannetje-mannetje, mannetje-popje, popje-popje, zijn allemaal combinaties die mogelijk zijn. Alleen, zoals je al weet, nooit meer popjes dan mannetjes.
Weet je zeker dat je het over je hart kunt verkrijgen Kip terug te brengen naar de dierenwinkel?

Monique8736

'Gelukkig' heb ik Kip pas sinds eer-gisteren,dus is het nu meer een hele korte logé.Ik weet ook niet of de dierenwinkel hem wel terugneemt,ik denk dat het verhaal 'Ja,sorry..ik bleek dat ik al een popje had' niet echt op gaat..
Ik zou het vreselijk jammer vinden,Kip was zaterdag zelfs al een beetje tam dat ik haar/hem zachtjes mocht aanraken.

Tot nu toe gaat alles redelijk goed in de kooi,alhoewel het niet echt een 'gezellige' sfeer is van 'He,een nieuw pietje!'

(Wist trouwens niet dat mannetje-popje wel een combi was,dacht dat ook niet oké was..)

Ingrid

Alleen jij kunt de beslissing nemen van wel of niet terugbrengen. En mannetje-popje gaat uitstekend, anders zou er ook geen nageslacht kunnen komen toch ;)?
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat Kip een popje is, ik kan er ook naast zitten met mijn vermoeden. Het wordt pas echt duidelijk als het vogeltje wat ouder is.
Succes met het nemen van je beslissing!

Monique8736

Ik vind het alleen een moeilijke beslissing.Jappe en Kip laten elkaar wel helemaal met rust,Kip trekt eigenlijk alleen met Gijs op.De tijd zal het leren wat Kip is,is Kip een popje en gaat het mis,dan kan Kip altijd nog alleen in een kooitje,wat ik sowieso wel zou kunnen doen.Moet morgen toch naar het winkelcentrum,denk dat ik kooitje koop waar Kip voorlopig in kan in afwachting in van waar kip zich tot ontpopt.Heel erg bedankt voor alle wijze adviezen,en ik kom ik er zeker nog wel een keer op terug!

Groetjes Monique

emceeelwee

Maar waarom zou je Kip nou apart zetten van de andere twee dan? Zij (hij) is toch juist de vogel die met beide parkieten om kan gaan?

Meltjuh

Als je toch een kooitje koopt, koop dan meteen een grote en een mannetje erbij ;)

Monique8736

Gijs&Jappe zitten al bijna 4 maanden samen,en ze kennen elkaar.Jappe trekt juist helemaal niet op met Kip.Dus als ik er 1 zou uit gaan uit gaan halen,dan zou het Kip zijn,omdat die nieuw is en nog niet aan hun gewend is..

Maar tot nu toe is dit niet aan de orde,kip is nog geen popje (of wel hihi) en met Jappe doet ze tot nu toe niks.Mocht het fout gaan,haal ik Kip weg,die gaat dan in een apart kooi.Waar ik ook aan heb zitten denken,ik zag van de week iemand met een ontzettend mooie kooi,ik ga dus morgen even kijken of die toevallig bij Pats Place staat.Mocht dat zo zijn,dan komt die kooi er!

http://www.ferplast.com/fercatal/dep/img_1_spa_595.jpeg

judithdejong

Hai Monique8736,

Ik zou het parkietje niet terug brengen naar de dierenwinkel, arme ziel. Wil niet zeggen dat hij/zij het daar slecht had maar het lijkt me gewoon niet leuk voor haar/hem. Ik denk zelf ook dat het een popje is gezien het wit rond de neusgaten.
Als het echt niet gaat, waarom plaats je dan niet een 'advertentie' hier op het forum en wie weet komt daar een geschikte eigenaar uit. Het is maar een idee.
Of inderdaad nog een mannetje erbij halen, en een grotere kooi. De kooi op het plaatje lijkt me wel goed, alleen heb ik er niet zo heel veel verstand van als je 4 parkietjes in een kooi moet doen. Of in een kamervoilere?!
Ben wel benieuwd wat je besluit.

Groetjes en succes,
Judith

Monique8736

Heb gister bij de pats place een ronde witte kooi van ferplast gekocht waar Kip nu apart in zit,naast de kooi met Gijs&Jappe.Het is nog onwijs moeilijk te zeggen inderdaad wat Kip wordt,hij begint wel blauwig te worden,maar zijn neusgaten blijven wittig,en aangezien ik er ook met Jappe ben ingetrapt..

Ik heb nu besloten dat ik ze even een weekje zo laat zitten,om te kijken of de neusdop wat blauwer wordt.Mocht niet niet zo zijn,dan koop ik een grotere kooi en een mannetje erbij.De kooi van de foto heb ik gister toevallig in m'n handen gehad maar die is echt mega groot,en heel duur! 115,- euro was ie,en dat is voor een student van 18 best even een hoop geld..ik wil nu graag deze kooi:
http://www.ferplast.com/fercatal/dep/img_1_spa_597.jpeg
met de afmetingen cm. br.59,5 x diep.33,5 x hoog.80,5

Het is alleen nu wel leuk gelopen,ik begon er met twee,en zag een enorm lief parkietje wat ik erbij kocht,waardoor ik nu een nieuwe kooi,en nóg een nieuwe parkiet kan gaan kopen  ;)

Ingrid

Hoi Monique,

Wat fijn dat je Kip toch niet terug hebt gebracht!! Wat betreft de kooien wil ik je de tip meegeven eens te gaan kijken bij Intratuin (als je die in de buurt hebt). Toen ik een kamervoliere zocht, heb ik uiteindelijk daar één gevonden die een redelijke prijs had. (Bij Pet's Place had ik 189,- moeten betalen voor een kleinere versie en bij Intratuin kocht ik 'm voor 169,-.)

Groetjes, Ingrid

Monique8736

Hey Ingrid,

Nee,ik vond het toch erg zielig om Kip terug te brengen,vandaar dat ik gister dat ik toch bij pats place was maar een rond kooitje heb meegenomen,zodat er echt niks mis kan gaan.(Ik had namelijk geen reserve kooi,en ik was doodsbenauwd dat het mis zou gaan..en dan had ik gezeten..)

Ik zal eens op internet kijken of ik een intratuin heb,ik had er wel 1,maar dat is een HornBach geworden..ga eens kijken wat nu de mogelijkheden zijn  :D
Een kamervoliere kan ik alleen niet kwijt,het huis waarin ik woon is niet klein,maar ook niet al te groot,en we hebben ook nog een konijn,een hamster en een hondje (Jack Russel) die ook weer een bench heeft,het is dus een echte dierentuin.Ik zou graag die kooi willen hebben waar ik mijn oog op heb laten vallen,mede doordat die lekker in de hoogte werkt en niet in de breedte,en dat hij evt. ook nog op mijn kamer kan staan als dat nodig is.Het enige punt waar ik nú mee zit,ik koop er waarschijnlijk een mannetje bij,maar hoe kan ik zien,dat het écht een mannetje is,want daar moet ik natuurlijk 200% zeker van zijn!

Ingrid

Ik bedoelde ook niet dat je een kamervoliere zou moeten aanschaffen ;). Het was even als verduidelijking bedoelt. De prijsverschillen van kooien zijn soms enorm dus het loont de moeite om verder te kijken. Maar nu weer on topic.

Tja, bij jonge vogeltjes is het moeilijk te zien wat het wordt. Je kunt dan kiezen voor een parkietje wat ouder is dan 3 à 4 maanden, dan heeft het de eerste rui meestal gehad. Bij een mannetje is de neusdop dan al op kleur gekomen, terwijl bij een popje de neusdop verkleurt naar bruin bij een maand of 7 à 8.

judithdejong

Hoi Monique,

Blij om te horen dat je Kip houdt. En nog een parkietje erbij dat is ook leuk natuurlijk.
Heel veel plezier en succes met je gevleugelde vriendjes.

Judith

emceeelwee

Heej Monique,

De kooi op de foto is de Nuvola van Ferplast. Deze kooi kost nieuw ook ruim 100 euro. Het is wel een hele mooie kooi. Ik heb h'm zelf ook (tweede hands).
Misschien kun je eens op marktplaats.nl ofzo kijken of er mensen zijn die een kooi van die afmeting kwijt willen. Dat scheelt heel erg in prijs. En dan kun je later als nog een nieuwe kooi kopen, als je financieel wat ruimer zit.

Succes,

Maartje

margret



        Hoi, Monique


        De kooi die jij nu wilt hebben heb ik ook.
        Ik heb hem bij ons op de markt gekocht, daar staat altijd een dierenkraam.
        Mijn kooi kosten 70 euro maar daar zat een standaard bij, dus zonder is hij goedkoper.
        Ik wil wel voor je informeren naar de naam van die koopman en waar die vandaan komt.
       
                           Groetjes Margret

Monique8736

Toevallig zag ik hem op marktplaats ook staan,een 2de hands dus voor 29,50,had dus ook eigenlijk niet verwacht dat hij bij Pats Place zo duur zou zijn  ??? (Merk net dat dé kooi van marktplaats weg is,erg jammer..)

@Margret: Als je dat zou willen doen,heel graag,ben erg benieuwd of hij toevallig een keer in Rotterdam staat =) (Gelukkig is het een grote stad,meer kans dus)

Ik heb het er trouwens met mijn ouders over gehad,en ik denk dat ik hier op het prikbord een advertentie zet voor een parkietenman! Dan weet ik zeker dat het een mannetje is,en misschien help ik er iemand enorm mee die er geen tijd voor heeft,of allergisch is o.i.d

judithdejong

Hallo allemaal,

Misschien hoort het hier niet thuis, maar ik vroeg me af waarom die kooien zo achterlijk duur zijn?  ;)
Vind het niet normaal meer. Heb nu een logeetje en ik dacht als Baco naderhand zich eenzaam voelt misschien neem ik er dan nog een (als mijn vriend het ook wil) maar dan moet ik een nieuwe kooi aanschaffen. En ik weet wel dat je ook naar marktplaats kan of speurders.nl maar wil dan graag een nieuwe kooi. Het is toekomstmuziek hoor maar je kan je beter eerst voorbereiden dan straks voor verrassingen komen te staan, nietwaar?!
Maar goed waarom zijn die 'huizen' zo duur? Is het materiaal zo duur of weet iemand dat misschien?

Groetjes,
Judith

@beheerders/moderators: mocht het niet relevant zijn of hier niet thuis horen haal dan maar weg.