3e parkietje

Gestart door sannevdg, juni 08, 2005, 18:17:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannevdg

Hallo,

Ik heb al 2 parkietjes (die overigens niet tam zijn), maar nu heb ik weer een heel lief parkietje gezien in de dierenwinkel. Nu is mijn vraag of het slim is om bijvoorbeeld 3 parkietjes in 1 kooi te doen of 2 in 1 kooi en 1 apart.

Ik zou namelijk nog wel een parkietje willen die ik wel tam krijg.

Ik hoor graag jullie reacties.

Safrena

Hey sannevdg

Ik persoonlijk ben niet zo voor een oneven paar parkietjes. Ik vind dat altijd zielig als ze met drie of vijf of .... zitten.
Ik heb het gevoel erbij dat er dan altijd eentje net niet bij hoort bij het andere  knuffelende koppeltje(s).

Het kan natuurlijk wel dat ze samen met drie in een kooitje die groot genoeg is samen zitten :wink:

In het begin is het het beste om je parkietje apart te zetten in een kooi zodat het parkietje rustig kan wennen aan zijn nieuwe omgeving en je andere parkietjes kunnen wennen aan hun nieuwe vriendje.
ook als je je nieuwe vriendje tam wil maken is dit het beste. later als ze aan elkaar gewend zijn en je nieuwe vriendje tam is kan je ze samen zetten in een kooi

vele groetjes

angeliqe

Hoi hoi,

Ook ik heb drie parkietjes! 1 koppeltje, die de hele dag met elkaar bezig zijn en aan het kussen zijn en ik heb Rocky. Dit is als het ware mijn poppetje, als ze wil kroelen kroelt ze met me, ze speelt met me en doet soms boos tegen me.
Net zoals het haar uitkomt. Zo deed ze niet tegen haar mede parkietje in het verleden, dit ging absoluut niet goed.
Ze was zo druk en dominant dat het nooit klikte tussen haar en de andere parkieten, maar nu ze alleen in een kooi zit en ´s avonds in de kamer vliegt gaat het hartstikke goed.
Ze ziet mij nu´als haar vriendinnetje en is echt zo tam als je maar kan bedenken.
Echt een succes!

Groetjes,

Angelique

Tja is normaal hoor dat dit niet zo goed kwam
Twee popjes en een mannetje gaat vaak fout :wink:
Nooit meer popjes dan mannetjes bij elkaar in een kooi doen
Omgekeerd is geen probleem :wink:
gr safrena