vraagje,,

Gestart door o_lieke, augustus 11, 2006, 13:55:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

o_lieke

hallo, ik heb deze site net ondekt,,snap er nog niet veel van..maar ik heb een vraag en hopelijk krijg ik snel antwoord..

Is het zielig als ik overdag naar school ben en mijn parkietje zit heel de dag alleen thuis? geef me je mening ajb...

Chantalleke

Welkom op het forum!!

Mijn mening: Een parkietje wat vaak alleen moet zitten kun je beter een soortgenootje als maatje geven! ;D

Dit forum heeft trouwens een zoekfunctie waarmee je veel antwoorden zelf al kunt vinden:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search2
Zoek bijvoorbeeld maar eens op 'Alleen' Je krijgt heel veel topics te zien waar je niet zo veel aan hebt (het woord alleen is natuurlijk heel ruim) maar aan de titel van het berichtje kun je vaak wel zien of de mensen een soortgelijke vraag hadden als jij.

Veel plezier op het forum nog! (en als je je antwoord niet kunt vinden, gewoon vragen hè)
Chantal

o_lieke

oke dankje voor de info..
maar in de dierenwinkel vertelden ze me dat je 2 parkietjes moelijk tam krijgt, omdat ze dan teveel aandacht voor elkaar hebben, en als je er 1 hebt dat dat n stuk makkelijker gaat. is dat zo?

ik heb al wel vaker parkietjes gehad, 2 elke x,  als er 1 dood ging vond ik het zielig voor de andere en kocht ik er 1 bij,, ik heb geen zin in dat gedoe dat er dan weer 1 dood gaat en die andere weer moet wennen aan een nieuwe, vind ik zielig.. dus wilde ik er 1 kopen,,maar zit nu dus te twijfelen..

Meltjuh

Hey Lieke

Dat zijn echt verhaaltjes dat ze dan minder tam worden. ok ze hebben elkaar maar dat kan ook juist een voordeel zijn. De één zal de ander na doen dus als de één op je hand komt zitten zal de ander ook veel minder bang zijn.

Het is veel leuker voor je parkietje als je er nog 1 bij heb. Parkieten zijn hele sociale dieren dus als je veel weg bent is het beter om er 2 te nemen

erik v.d.v

Hey,

Ik heb nog een vraagje.
Ik wil graag grasparkiet kopen maar mijn
vader en moeder vinden het niet zo'n goed idee,
ze zeggen dat de parkiet de hele dag zit te piepen
en te fluiten is dat ook zo..?
Kan de parkiet ook stil in een huiskamer zitten
onder het tv kijken?

Ik hoop reactie.

Bedankt,

Erik

Parkieten-Freak

Erik, parkieten zijn dol op gezelligheid. :)
De tv vinden ze geweldig, en meestal kwetteren ze luid mee met het Hilversumse journaille. (Vooral het NOS journaal wordt hier door het gevogelte erg gewaardeerd). :)
Je ouders hebben wel gelijk dus. Parkieten kwetteren nogal en houden absoluut hun snaveltje niet dicht als je het hen vraagt!
ik zou er nog maar eens goed over nadenken. ;)


Caradow

en hier is het zo, hoe harder de tv, hoe harder er gekwettert word :-*

erik v.d.v

Hey,

Is het irritant als je parkiet de heletijd hoort fluiten?
en onder het tv kijken?

Mijn vader en moeder zijn het nog niet eens dat ik een parkiet mag. :(
Ze zeggen dat het stoffig word en vies word.

Bedankt

Erik


Parkieten-Freak

Ach, stoffig wordt het toch wel in huis. :P
(Vies wordt het niet).

Persoonlijk vind ik het gezellig als parkieten zitten te kwetteren. Echter, mensen die niet voor een parkiet kiezen, kunnen het  als storend ervaren.
Als je ouders het er niet over eens zijn, doe het dan niet.


missie_go

heej,
die dingen die je nu beschrijft zaten mijn ouders ook in het begin mee:

de stof: gewoon misschien een keer of 2 keer per week stofzuigen, en gewoon doordeweeks een beetje bij elkaar ligt zodat het niet door het helehuis ligt

het gekwetter: mijn ouders waren daar eerst ook heel nouja.. bang voor zal ik maar even zeggen,maar nu zit mijn vader voor de kooi allemaal rare geluiden te maken, en het is echt heel gezellig onder het eten gekwetter te horen
en over de tv: ik zelf zit in een andere kamer tv te kijken maar in de kamer waar hij staat is ook een tv, en daar kijken mijn ouders, soms vinden ze het wel iri maar ik vind het hartstikke meevallen..

ik hoop dat je hier iets aan hebt ,
groetjes van margo,
oja.. gewoon door blijven zeuren, werkte bij mij perfect :P

Chantalleke

Ook hier is het de favoriete bezigheid van de parkieten om tijdens het NOSjournaal (en sommige andere Nederlandstalige programa's) zo veel mogelijk lawaai te maken. :D
Als er echt hard met de belletjes gesmeten wordt dan mogen de parkietjes tijdens het journaal heel even hun kooitje niet in. Ze gaan dan wel kwetterend op de lamp zitten, maar meestal is het journaal dan wel weer te volgen.

Onze parkietjes zijn in principe nooit stil. Zelfs in zijn slaap kletst onze Sjef er nog vrolijk op los, tot het licht uit gaat. Ik vind die geluiden om me heen heerlijk. Mijn vriend en ik vinden het verschrikkelijk als de parkietjes de dags voor onze vakantie al weg zijn naar hun logeerhuisje en wij in een stil huis zijn achtergebleven. :-[ Terwijl we dus ook mensen op bezoek krijgen die zich storen aan het gezellige gebrabbel. 'Zijn jullie parkieten altijd zo rumoerig? Kun je geen doek op de kooi doen?' wordt er dan gevraagd  :( Een doek op de kooi helpt bij onze eigenwijsjes overigens niet. Die blijven dan gewoon door kletsen en spelen  :P

Het kan echter ook anders. Wij hebben ook wel eens logeerparkietjes op bezoek. Wanneer het echt te gek wordt (4 parkieten maken nog meer herrie dan met zijn 2tjes) leggen we bij de logeerparkietjes een donkere doek op de kooi en dan worden ze stil. Het is natuurlijk weer geen optie om de doek altijd op de kooi te leggen als je je even stoort! Parkietjes zijn nu eenmaal sociale diertjes en ze kletsen graag een beetje mee  :P
Heb het er nog maar eens goed over met je ouders!

Groetjes
Chantal

erik v.d.v

Hey,

Veel mensen zeggen dat als je een doek over de kooi legt
dat de parkiet gaat slapen, is dat zo?

Erik

Sonja

Hoi Erik,

Het hangt er een beetje vanaf wat het vogeltje gewend is.
Als de kooi in een rustig hoekje van de kamer staat, is het niet perse nodig om voor het slapen gaan een doek te geven. Ze zullen dan ook zonder een doek lekker indommelen. ;)

Ik heb mijn vogeltjes vanaf het begin wel een doek over de kooi gegeven voor het slapen.
Daar zijn ze nu zo aan gewend, dat ze er zelfs om 'vragen', door aan de tralies te gaan hangen en te roepen. Dit doen ze iedere avond rond dezelfde tijd, zo tussen 22.00 uur en 22.30 uur.
Pas als ik dan de kooi afdek met de doek, gaan ze naar hun slaapplekje, de schommel. ;)

Groetjes, Sonja.

erik v.d.v

Hey,

Ik heb nog een vraag.

Als je overdag een doek over de kooi doet gaat hij dan ook slapen?
Ook als er naast zit te praten?

Bedankt,

Erik

Parkieten-Freak

Nee, niet echt.
Mijn parkiet krijgt ook een (donkere!) doek over de kooi als hij gaat slapen. Als deze doek echter overdag op de kooi ligt, komt er daglicht onderdoor. Voldoende voor hem om gewoon te gaan kletsen, spelen en eten.