al redelijk tam, en dan......

Gestart door Sandy, augustus 12, 2006, 16:19:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sandy

onze pino en grover zijn al redelijk tam.
gaan graag op je vinger zitten (moet ze wel gaan halen dan), en als ze uit de kooi zijn dan kun je ze ook altijd goed terug zetten!
met iets lekkers op je hand komen ze al aanvliegen!
maar nu.....pak je een parkietje voor wat induviduele aandacht dan beginnen ze te roepen naar elkaar en dan vliegt de een snel weer terug!
de een hebben we nu 2 1/2 week en de andere 1 1/2 week.
hoe moet ik ze nu nog tammer maken zodat ze ook eens bij ons komen zitten?
ik ga ze steeds maar halen als ze op hun parkieten boom zitten en doe dit een paar keer per dag, moet ik gewoon meer geduld hebben en komt dat allemaal nog wel. of vinden ze elkaar toch leuker!
groetjes sandy

Sonja

Hoi Sandy,

Het is logisch dat je parkietjes ook naar elkaar toe trekken.
Daarom kost het ook iets meer tijd om ze tam te maken.
Ga gewoon door zoals je nu doet, dan komt het echt goed.
Sleutelwoord bij tam maken is geduld. ;)
Je schrijft immers zelf al, dat ze aan komen vliegen als je ze naar je toe lokt met iets lekkers. ;)

Veel succes met verder tam maken!

Groetjes, Sonja.

suus

Hoi

Grappig deze vraag wilde ik ook stellen heb do jl een parkiet gekocht bij een kweker, zij is binnen 2 dagen tam geworden, ik kan haar aaien, kriebelen zij komt heel graag op mijn schouder zitten en vind het reuze gezellig ik vind het vrij uniek dat zij zo snel tam is geworden. Is dat normaal???

Ik krijg over 2 weken een 2e parkiet die met de hand groot is gebracht en dus al tam is. Ook ik ben benieuwd of ze dan nog oog voor mij hebben.

Sandy

hoi,

dat was dus wat ik ook had, de eerste was super snel tam!
maar met de 2e erbij hebben ze alleen nog oog voor elkaar, de eerste parkiet komt wel graag bij ons zitten maar dan roept de andere parkiet hem en dan vliegt hij snel weer terug!
maar we hebben geduld, ik heb ze ook pas een maandje! tijd genoeg dus...
groetjes sandy

suus

#4
Hoi

Heb nog een vraagje mijn vogeltje is nog maar een week uit het broedhok (waarschijnlijk) is het dan normaal dat ze nog niet goed kan vliegen, ze fladdert meer. En zij heeft totaal nog geen coordinatie ik vind het dan zielig want dan wil ze vliegen maar dan valt ze soms best wel hard en straks dan bezeert zij zich of nog erger.

Groet Suus

Hoe krijg ik dit berichtje op vraag en antwoord nu mail ik het maar naar jou toe.
Volgens mij is het je gelukt, want het berichtje verschijnt hier als reactie ;). Als je wilt reageren op een berichtje dan doe je dat via de "antwoord-knop" die je aan de rechterkant onderaan het berichtje ziet staan. Gr. Ingrid