slechte dierenwinkel

Gestart door stepchild, augustus 10, 2006, 20:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hee!

Ontzettend goed dat Lucky vooruit gaat! Ik ben erg benieuwd naar een foto om het verschil te zien! :D

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Jippie

Hoi allemaal!

Allereerst natuurlijk geweldlig wat Stepchild heeft gedaan! Ik hoop snel een mooie foto van Lucky te zien!

Dan nog even wat van iemand mét juridische kennis ;)! Programma's als Kassa! en Radar zijn prima, het is alleen een probleem dat de consument vrijwel altijd gelijk krijgt. Veel juristen zijn hier nogal sceptisch over, omdat je alleen maar wat bereikt doordát het op televisie komt. Het bedrijf pakt alleen dát geval aan en doet verder niks. Het gaat hier dus om coulance, niet om een recht.

Verder ben ik het met de beheerders eens: er is overal zoveel leed, dat kan je niet allemaal oplossen. Ik denk ook niet dat het verstandig is om een collectieve actie te beginnen.

Daarbij wil ik nog even benadrukken dat het heel verstandig is om misstanden te melden bij de dierenbescherming. Ik weet niet of het bij iedereen bekend is, maar het is ook mogelijk om bij de politie aangifte te doen van dierenmishandeling. Dit is een misdrijf. De politie is overigens verplicht een aangifte aan te nemen.

Wellicht kan je dit ook melden bij de stichting Wakker Dier; zij strijden tegen dierenleed.

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

stepchild

lucky update,

met lucky gaat het een stuk beter,de mijt is zo goed als weg.
over 2 weken nog 1x anti parasiet druppels dan is hij denk ik wel genezen alleen z`n nagel moet nog aan groeien.
wanneer hij alleen zit dan is hij best wel stil en knaagt wat aan trosgierst en maakt af en toe geluidjes.
maar wanneer ik hem bij m`n andere 10 parkietjes zet op de speelplaats dan gaat ie z`n veren poetsen als of z`n leven er van afhangt.
ook heeft hij liefde gevonden in de vorm van natasja(1 van m`n blauw gezoomde parkietjes)
op de speelplaats zitten ze steeds naast elkaar en snavelen ze.
toch hou ik hem nog even 2 weken apart tot dat ik helemaal tevreden ben.
binnenkort weer een foto  :P

ps:de plaatselijke dierenberscherming heeft mij gebeld,en ze gaan deze week iemand sturen  ;D

groetjes

stepchild

Ingrid

Wat fijn om te lezen dat Lucky het zo goed doet, hij doet zijn naam zeker eer aan ;).
Super dat de dierenbescherming iemand langs gaat sturen, ben benieuwd wat voor maatregelen ze gaan nemen.

judithdejong

Ik ben blij om te horen dat het goed gaat met Lucky!! Echt super!!  ;D
En dat de dierenbescherming in die dierenwinkel gaat kijken is natuurlijk ook goed! Hoop dan ook dat ze er iets van leren of echt wat aan gaan doen.

Groetjes,
Judith

Parkieten-Freak

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 11, 2006, 23:39:42
............... maar zelf erop afstappen en woord bij daad voegen, daar bereik je wat mee!
Kijk, en dat bedoelde ik dus! De dierenbescherming komt nu in actie.
Daar help je de dieren mee!!! :)
Fantastisch Stepchild! Mijn complimenten! :D


stepchild

hallo lieve allemaal

de dierenberscherming heeft mij gebeld,er is een inspecteur langs geweest maar die kon geen zieke vogels ontdekken.
ben nu bang dat de dierenwinkel ze gedumpt heeft om dat ik al dreigde met de dierenberscherming.
die andere schurfmijt parkiet en de groene parkiet met sprijtpoten was nergens tebekennen(betwijvel dat ze verkocht zijn)
maar omdat ik schuftige foto van lucky gestuurd had heeft de winkel toch een waarschuwing gehad.
de eigenaar kon mij niet herinneren noch lucky  >:( en vertelde de inspecteur dat ze altijd letten op ziekte bij hun dieren  >:(
die galbakken dachten dat schurftmijt ouderdom was :(
maar ja meer kan ik niet doen,ik zag dat er bij lucky nu weer veertjes groeien op het kale plekje boven z`n neusdop. :) gelukkig iets positiefs


groetjes

stepchild

Parkieten-Freak

Je  hebt gedaan wat je kon Stepchild, en het is prima dat je het aangekaart hebt.
Dat de vogels verdwenen zijn, verbaast me niets. Ik denk dat de eigenaar toch onraad geroken heeft.....
Best kans dat deze winkel over een tijdje nog eens "onverwachts" bezoek krijgt van die dierenbscherming!


Moppers

#48
In tegenstelling tot alle lof en prijzen hierboven wil ik graag even flink uit mijn slof schieten.

Je hebt 3 maanden lang dat beestje in die staat in de dierenwinkel zien zitten en je hebt niet meteen de dierenbescherming ingeschakeld? -knip-? -knip-!
Ik hoop dat je heeeeel goed voor hem gaat zorgen, en dat je hem het beste leven zal geven wat een parkiet zich ooit zou kunnen wensen. -knip-!

'Uit je slof schieten' of niet, we blijven hier aardig en netjes tegen leden.

Jorijn


Parkieten-Freak

#49
Moppers, ik vind je reactie jegen Stepchild niet aardig en te kort door de bocht.
Stepchild heeft vanaf het begin af aan duidelijk te kennen gegeven aan de medewerkers dat de verzorging/gezondheid van de vogels tekort schiet.
Toen Stepchild inzag dat haar zijn bemoeienissen niet tot het gewenste resultaat leidden, heeft hij de dierenbescherming ingeschakeld.
Ik blijf erbij dat Stepchild prima gehandeld heeft. Hij is doordacht te werk gegaan en heeft de eigenaar de kans en de gelegenheid gegeven zijn zaken op orde te maken.
Daarnaast is hij niet verantwoordelijk voor de nalatigheid of het wanbeleid van een ander. De eigenaar van het betreffende Pet's Place filiaal zit fout, en niet Stepchild!!!




stepchild

#50
@ moppers

ik heb wel juist gehandeld,want toen ik zag dat er iets met het beestje was heb ik gelijk alarm geslagen bij het aanwezige personeel.
de rede dat ik het diertje toen niet heb aangeschaft is omdat ik al 10 parkieten had en wil geen overbevolking in de kooi.
toen ik inzag dat het personeel van pet`s place niet voor rede vatbaar was heb ik m`n regel "niet meer dan 10 parkieten" laten schieten,want nood breekt wetten.
@ parkieten-freak ik ben een hij geen zij  :P

groetjes  :D
Oewww....???  mijn exscuses voor deze vergissing..... :( ik heb het maar gauw gewijzigd!
Gr PF.

Oew.....


ps:pet`s place is nooit m`n vaste dierenwinkel geweest,alleen als ik in de buurt was wat kleine dingen.
ik kan iedereen faunaland aanraden,gezonde birds en prima service en advies.
faunaland heeft mij ook geholpen met lucky,z`n nagels geknipt en mij advies gegeven er zijn dus ook dierenwinkels die wel toppie zijn  ;D

Moppers

Ik vind "wat mij betreft heb je heel wat goed te maken" niet onaardig of niet netjes, dat is mijn mening, staat er expliciet bij, dus waarom dat eruit is geknipt....?

Anyway, ik ben het ermee eens dat Stepchild niet schuldig aan hoe het diertje erbij zat bij het aantreffen ervan. Maar ik vind het enorm nalatig in een dergelijk, zeer ernstig geval, niet de dierenbescherming in te schakelen. Alleen de mensen van de winkel wijzen op het vogeltje is niet genoeg, wat in dit geval maar weer zeer duidelijk is gebleken.

Robintje

Je kan de dierenwinkel ook eerst de kans geven hun fout te corrigeren, dat is wel zo netjes. Daarna heeft hij ook het 'recht in eigen hand genomen' door het parkietje mee te nemen en de dierenbescherming ingeschakeld.

Denk niet dat heel veel mensen 't op deze manier hadden gedaan. Stepchild heeft ook naar mijn idee erg correct gehandeld, zowel naar de dierenwinkel toe en naar het parkietje toe dat ze toch maar heeft opgenomen in haar 'gezin'.

Safrena

#53
Hey Mopers

Ik zou wel een keertje willen weten of jij dat vogeltje zou opvangen bij je andere vogeltjes ???

Veel mensen zouden gewoon reageren zoals stepchild
De winkelier eerst nog de kans geven om de diertjes goed te verzorgen en te behandelen.
Persoonlijk vind ik dan ook dat stepchild heel goed geeft gehandeld

En wat betreft je uitspraak
Citaat van: Moppers op augustus 24, 2006, 12:52:57
Ik vind "wat mij betreft heb je heel wat goed te maken" niet onaardig of niet netjes, dat is mijn mening, staat er expliciet bij, dus waarom dat eruit is geknipt....?

Stepchild moet niks goed maken, hij heeft zijn best gedaan, en dat is het belangrijkste.
Vind deze uitspraak dan ook helemaal niet gepast en wel onaardig van jou en dus geheel tercht verwijderd.
hij heeft het diertje opgevangen en de dierenbescherming ingelicht.
Veel mensen zouden dat niet doen en denken het is maar een vogel :'(

vele groetjes

Moppers

Ik zou direct een foto van het diertje gemaakt hebben, de eigenaar van de winkel erop aan spreken en bij thuiskomst de dierenbescherming bellen en de gemaakte foto naar ze toe sturen. Heeft de eigenaar in de tussentijd stappen ondernomen, dan heeft hij niets te vrezen. Zoniet dan kan er gelijk gehandeld worden.

En op de vraag of ik het diertje zelf in huis zou hebben genomen: alle dieren die ik heb, plus nog de vijf andere die inmiddels uit ouderdom zijn overleden, komen uit asiels. Allemaal gedumpt of afgestaan door anderen. Lijkt me wel duidelijk dat ik dieren een tweede kans gun.

Trippy

#55
 :( Dat beestje van jou is echt zielig, gelukkig vond die een goed baasje ;D ;D
Wij in Ede hebben ook een Pets Place, daar zien de parkietjes er goed uit, maar zijn de mini papagaaitje er slecht aan toe daarin tegen hebben wij ook een gyppy die is goed, yo daar moet je eerst door 3 deuren en dan kom je op een plaats waar de vogeltjes losvliegen en daaro ga ik mijnparkietjes ook halen :-X

sucses verder met je schatje
-xxx- ursula

Verzoek om geen MSN taal (of daarop gelijkend) te gebruiken!

lindavengelen

ik vind dat stepchild heel goed gehandeld heeft. Uiteindelijk zijn de parkietjes 'gered' en kunnen ze een leuk leventje gaan lijden. Zonder stepchild zou dat waarschijnlijk niet gebeuren!

stepchild

#57
het is weer even tijd voor een kleine lucky update  ;)
lucky heeft gisteren z`n eerste rondje in de kamer gevlogen,daar was hij eerst tezwak voor maar ik zag hem al steeds klapperen met z`n vleugels wanneer hij vrij op de kooi zat.
maar gisteren vloog hij z`n andere maatjes achter na en nu vliegt hij steeds van zijn eigen kooi naar de grote parkieten kooi.
ook heb ik hem gisteren de 2de ronde anti parasieten druppels gegeven dus denk nu wel dat de schurftmijt over is,z`n snavel en poten zien er nu weer normaal uit  :D
wat leuk dat ik lid van de maand ben geworden,maar ik deel hem dan met lucky die is dan parkiet van de maand ok  ;D

groetjes stepchild

Josephine

Wat fijn dat het zo goed gaat zeg!!

dirgnietje

Hoi Stepchild,
Ik vind, net als de meeste, dat je prima gehandeld hebt! Niet iedereen zou je dit nadoen!
Blij te horen dat het goed gaat met Lucky! Hij heeft veel 'lucky' gehad dat hij terecht gekomen is bij iemand die zich om hem bekommerd. Succes met elkaar ;) En gefeliciteerd met 'het lid van de maand!' Dubbel en dwars verdiend.

@moppers. Je hebt makkelijk praten wat jij gedaan zou hebben. Is makkelijk gezegd in zo'n verhaal. Ben gewoon blij voor Lucky!

Groetjes Ingrid