slechte dierenwinkel

Gestart door stepchild, augustus 10, 2006, 20:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stepchild

beste parkieten liefhebbers

na een lange tijd van observatie en klagen tegen die dierenwinkel houder heb ik vandaag besloten een zieke parkiet tekopen.
ik volgde het beestje al ruim 3 maanden en elke keer zei ik tegen de mensen van pets place dat er een parkiet bij zat die erg onder de mijt zat en verzorging nodig had maar elke keer werd ik vuil aan gekeken en werden er schouders opgehaald dus vandaag was ik het zat en liet de eigenaar roepen,die mij vertelde dat dit bij ouderdom hoorde en het beestje er geen last van had en of ik me niet met hun zaken wilde bemoeien.
ik stelde voor geef dat beestje aan mij dan verzorg ik het wel,nee ik moest het kopen voor 21 euro.
er zijn toen heel wat lelijke woorden gevallen maar heb het beesje toch gekocht en zag toen dat er nog 2 andere parkieten waren met mijt en dat er zelfs een parkiet bij zat met sprijtpoten.ik ga morgen naar de dierenarts met het beestje en ben al met p zalf en anti parasiet druppels begonnen.mijn vraag is:is er iets teondernemen tegen zulke dierenwinkels,want dit is gewoon gevaarlijk.wanneer een onwetend iemand zo`n bird bij zijn andere vogels zet dan kunnen die ook ziek worden om maar tezwijgen over het leed van het parkietje.

hier bij ook een foto van de zielepiet,hij mist zelfs al een nagel



graag hoor ik jullie suggestie`s

Ingrid

Ach, wat zielig!! Het arme beestje ziet er beroerd uit zo met die uitgebreide schurftmijt  :(.
Je zou de plaatselijke dierenbescherming in kunnen schakelen om de misstanden aan het licht te brengen.

Meltjuh

Hey stepchild,

>:(@%#&$*(^#%^@
Die mensen mogen niet eens in een Dierenspeciaalzaak staan ze hebben er 0.0 verstand van :( :o
Tuurlijk is hier iets aan te doen meld het aan de dierenbescherming!

Super dat je het vogeltje in huis heb genomen! Je kunt er ook altijd vaseline op smeren.
Zo jammer dat dit nog altijd gebeurd :(

Succes met het vogeltje en ik hoop op volledig herstel!

Ingrid was mij net voor :P

Josephine

hoi stepchild,
Erg mooi dat je dat parkietje meegenomen heb, het is een goede keuze. Ik vind dat het beestje er erg hard aan toe is.

Die dierenwinkel kan zo niet verder vind ik. En dan heeft ie het ook nog voor elkaar gekregen 1 van z'n zieke parkieten te verkopen.

Ik hoop dat de dierenbescherming die dierenwinkel hard zal aanpaken.

Succes met het parkietje, hopen dat hij beter word.

Groetjes Josephine

stepchild

ok dan ga ik morgen de dieren bescherming bellen en oja z`n nageltje was afgebroken met het vangen in de dierenwinkel maar gaat dit weer terug groeien  :( ????

budgie

Een zelfde geval heb ik twee keer meegemaakt bij een Pet's Place winkel.
Ik heb degenen die in de winkel stonden, op de schurftmijt attent gemaakt waarop ik kreeg te horen dat men het nog niet had gezien! Men zou de parkietjes gaan behandelen. Ja ja!
Ook heb ik de heren een keer attent moeten maken op een parkietje dat met z'n gezichtje naar beneden dood op de bodem van de kooi lag. Het beestje werd opgeraapt als een stuk vuil en ook in die hoedanigheid weggegooid.
Wie weet hoe erg dat diertje in stilte heeft moeten lijden! BAH! Waarom worden ALLE dierenwinkels toch niet standaard op onverwachte tijdstippen gecontroleerd? Wat hebben we het in Nederland, met alle reglementjes, toch allemaal fijn voor elkaar, maar niet heus!

kaboutertjes

'Wat goed van je dat je je over dit vogeltje wilt bekommeren.
Ondanks dat ie er zo zielig uit ziet is het een mooi parkietje om te zien.
Goed dat je morgen naar de dierenarts gaat.
Hopelijk komt het weer allemaal goed.

Groetjes Sylvia

budgie

Ja, dat was ik door mijn boosheid vergeten te schrijven. Wat super de super dat je dat kleine kereltje hebt gekocht. Ik zou hetzelfde gedaan hebben al had ik 100 euro moeten betalen. En ik zou het nóg doen, als Sjakie verdorie maar niets besmettelijks had!

Sara

Hoii,

Wat goed dat jij dit parkietje uit die dierenwinkel gered hebt! ;D
Ik snap nog steeds niet dat men in 'n dierenwinkel zo weinig geeft om de dieren die ze verkopen >:(
En dat ze het zover laten komen met 'n parkietje.. :(
Ik wens je in ieder geval al veel succes met de verzorging van het parkietje,en ik hoop dat het snel weer goed komt,maar met jouw goede zorgen vast wel. :)

Groetjes,
Sara

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Chantalleke

Je bent een topperdje hoor  ;D
Wat ontzettend goed dat je dit parkietje wilt redden.
Wat mijn voorgangers ook al zeiden : meldt dit geval maar eens bij de dierenbescherming!
Hopelijk knapt je parkietje snel weer op nu hij onder jouw goede zorgen valt.

Chantal

Carla

 ;D ;D Je zal dit parkietje zien opfleuren ! Ik heb dit met Rakkertje ook meegemaakt enkele maanden terug heb ik ook een parkiet met heel ernstige schurf meegenomen uit een dieren winkel en nu zit hij hier met een perfect snaveltje helemaal vrolijk te kwetteren.
Ik kreeg destijds in de winkel te horen dat het beestje een aangeboren misvormd snaveltje had ! Terwijl hij onder de schurf zat !

janneke

Hoi Stepchild,
Goed van je om dit parkietje te kopen! Ik kan er ook slecht tegen om dieren bij de dierenwinkel te zien. Het is zo overduidelijk dat ze daar nniet de aandacht krijgen die ze nodig hebben. Ik heb net mijn hele epistel over dierenleed bij de dierenwinkel maar weer gedelete, ik raak er niet over uitgeschreven namelijk.
Ik ben blij dat dit parkietje een waardig leven tegemoet gaat!
Groeten!

Qwerty

#12
Hoi,

Het is tijd voor actie.Want ze hebben inderdaad geen verstand van vogels.Ze weten zelfs niet of het een mannetje is of een vrouwtje.Soms zie ik zieke.Maar ze hebben er lak aan om het te behandelen.Het was wel goed van je, om het vogeltje te kopen.Ik zou naar Dierenziekenhuis Rotterdam gaan.Zij weten veel over vogels.

IK ZAL DE DIEREN BESCHERMING BELLEN!!!WANT HET IS TIJD VOOR ACTIE!!!!!!!

Qwerty de Heer

Scotty - Keecko

Ohhh...arm beessie  :(
Hoe durven ze dit zo'n lief beestje aan te doen :'(
Ik kan daar zo kwaad over worden  >:(
Goed dat je de dierenbescherming gaat inlichten, dat is zeker nodig, vooral omdat er nog meer zielepieten in die dierenwinkel zitten!
Hoe kunnen ze dat beestje zo erbij laten zitten?  :'(

Maar goed dat jij dat beestje hebt overgekocht! Nu krijgt hij de goede zorgen en de aandacht die elk parkietje nodig heeft!
Super wat je gedaan hebt!  ;D ;D

Groetjes Ilse

Idske

Wat ontzettend sneu voor die parkietjes zeg. T is niet te geloven hoe schandalig slecht die mensen ermee om gaan!

Stepchild, ontzettend goed van je dat je er werk van hebt gemaakt! Toppie! ;D Ook ik hoop dat de dierenbescherming hier werk van gaat maken!

Groet Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

manette

 ;D Geweldig dat je dit stumpertje hebt gekocht. Maar met jouw goede verzorging zal hij er vast bovenop komen. Succes gewenst.

Enne...dit ZEKER melden bij de plaatselijke afdeling van de Dierenbescherming. Mijn ervaring is dat ze hier echt iets mee doen. Ook zou je een ingezonden stukje kunnen schrijven in een plaatselijk huis-aan-huis weekblad. Publiciteit werkt!

budgie

Ik heb nog even gekeken naar dat zielige verwaarloosde beestje. Moet je hem daar nu zien zitten met dat schattige koppie. De tranen sprongen in mijn ogen. De zieke vogeltjes die ik bij Pet's Place heb gezien, waren zich helemaal niet bewust van de ernst van hun situatie en zaten gewoon vrolijk te kwetteren en met andere parkietjes te 'snavelen' (hoezo: besmettelijk!!!). Kunnen we vanuit het forum met z'n allen niet iets organiseren waarbij we zelfs zo ver komen dat we een televisieprogramma voor dit 'stille dierenleed' kunnen interesseren?
Televisie is een 'machtig' medium. Ik wil me ieder geval met alle kracht die ik heb, hiervoor inzetten. Maar ik kan het niet in m'n eentje. Kan hier eventueel een apart topic van gemaakt worden?
Ik hoop dat dit bericht niet wordt verwijderd, want het zit me erg hoog, deze ellende. Ik weet zeker dat er op dit ogenblik nog HEEL VEEL andere parkietjes zo zitten te kreperen!!!  >:(   >:(   >:(

Ingrid

Hoi Budgie,

Er is hier eerder een topic over geweest:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7013.0

Daar kun je het een en ander lezen over hoe wij als beheerdersteam hierover denken ;).

Groetjes, Ingrid

stepchild

lieve allemaal  :D

bedankt voor jullie lieve reactie`s het doet mij en het nog steeds naamloze parkietje goed.
ben bij de dierenarts geweest en die zegt dat hij er wel boven op komt,na een prikje mochten we alweer weg.
heb toen gelijk de dierenberscherming gebelt,die zou het verder onderzoeken en ik krijg een brief met wat de uitkomst is.
het belangrijkste is dat er nu een inspecteur naar toegaat ;D
het beestje slaapt veel en maakt af en toe geluidjes naar z`n parkieten buren in de andere kamer,wel eet en drinkt hij.
heb net een foto genomen maar hij ziet er nu erger uit dan gisteren want die anti parasiet druppels en vaseline zorgen er voor dat z`n veertjes aan elkaar kleven waar door hij er iel uit ziet maar dat valt best wel mee.


de vaseline behandeling gaat gewoon door,wel zie ik dat z`n pootjes minder dik zijn dan gisteren,met een gebed en goede zorg hopen we dat het goed komt.
nogmaal bedankt voor de lieve reactie en misschien hebben jullie een naam voor dit zielepootje ?

Caradow

Wacht dacht je van een simpele naam als Lucky....