in mijn slaapkamer laten vliegen?

Gestart door Rowan, augustus 09, 2006, 21:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan

hoi,
ik heb een vraagje. mijn parkietje Rambo is al tam. maar ik wil hem op mijn kamer laten rond vliegen. er staan wel 2 kasten. en achter de kast is wel een spleet tussen kast en muur zit 10 cm. kan die daar achter komen. op de kast staat trouwens wel allemaal dingen. gaat die er achter????
graag reactie.

groetjes Rowan

Ingrid

Het is geloof ik al eerder gezegd, lees het forum en de site eens goed door! Dit soort vragen is al vele malen gesteld en even zo vaak beantwoord.

smartie

Ehm, tuurlijk zijn dit soort vragen al zo vaak beantwoord. Maar een spleet van 10 cm kunnen ze makkelijk tussenkomen. Geloof mij! Toen de vorige parkiet, Goofy, bij mij logeerde toen mijn ouders op vakantie waren mocht ie ook iedere dag vliegen. Maar het was niet zo'n vlieger, hij wilde het liefst altijd bij je zitten. Hij kwam me op een gegeven moment achterna vliegen naar de keuken. Ipv dat het sukkeltje OP mijn hoofd landde, probeerde ie de koelkast uit. Hij schroof zo door ACHTER de koelkast. En dat was nog niet eens een spleet van 10 cm! Ik ben zo geschrokken toen. Want een koelkast/vriezer is zwaar en stond bij mij op plavuizen en voor de koelkast ging het laminaat verder en zat zo'n verhoogd sierstripje. Probeer die maar eens in je eentje naar voren te krijgen. Zonder angst dat als je dat ding niet meer omhoog krijgt je je vogeltje plet. Nou, ik heb toen versterking gebeld. Maar gelukkig was dat uiteindelijk niet nodig, want heb ik de koelkast voorzichtig een stukje naar de kant weten te schuiven zodat de andere kant verder vrij kwam te liggen. Toen op de grond gaan liggen en gaan roepen: lieverd, waar ben je nou? Na de langste minuten van mijn leven kwam het diertje aangelopen en sprong ie beetje onder het stof (hoe vaak stoffen jullie achter de koelkast?) op mijn vinger.

Hierna heeft mijn pa voor mij een plank gemaakt die ik op de koelkast kon leggen. zodat als ie eruit ging ik de plank over de 'spleet' tussen einde koelkast en muur kon schuiven. Zo kon het nooit meer gebeuren!

Hiermee wil ik zeggen: pas alsjeblieft op! Je vogeltje kan er echt achtervallen. Met alle gevolgen van dien. Hij kan in de val in reflex proberen te fladderen waarmee ie de vleugels breekt of bij de landing zijn pootjes breken. Zelfs de dood is mogelijk. Dus verzin iets waardoor dit niet mogelijk is....