trosgierst waar tevinden?

Gestart door Punky, augustus 08, 2006, 14:31:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Punky

Waar in de natuur kan ik trosgierst plukken, voor me parkieten?
Weet iemand bepaalde plekken, in de buurt van Amsterdam?
Dat scheelt me weer een hoop geld in me portemonĂ©, dan dat ik het in de dierenwinkel moet kopen.  ;D

Sonja

Hoi Punky,

Je kunt trosgierst niet zelf plukken. Wel kun je proberen om het zelf te kweken! ;)
Kijk hier maar even:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8615.0

Succes!

Groetjes, Sonja.

Annika

voor een paar euro heb je een grote zak waar je erg lang mee doet (ik een eeuwigheid omdat ze het eigenlijk heel weinig krijgen)

Punky

Waar koop jij die grote zak dan? 8)

Als ik een zak koop zitten er een stuk of 6 in. En dat is best snel op. >:( Ik geef er ook minsten 2 in keer in de week, aan me parkieten. En dan heb ik ook nog een zebravink die, ook nog krijgt. :-*
Mijn vogels doen ook veel aan sport ;D dus krijgen ze ook nog eens extra, anders worden ze temager. :-X

En die zak kost bij mijn in de dieren winkel tussen de 2 en 3 euro  :o

Bij pets palce heet die winkel geloof ik.  :'(

Ingrid

Lijkt mij raar dat de Pet's Place voor 6 strengetjes trosgierst tussen de 2 en 3 euro vraagt. Voor iets meer dan 4 euro koop ik daar een zak van 500 gram, en daar zitten wel meer dan 6 strengetjes in.

Caradow

Daar komt bij bij dat je niet meer dan een halve streng per week moet geven. (per parkietje)

Als je parkieten te mager worden door veel lichaamsbeweging lijkt het mij hard nodig dat je eens naar het gewone voer gaat kijken.

Ben Van den Berge

ja lijkt mij ook , ik denk dat je trosgierst nooit tot het basis voedsel moet rekenen , als ze te mager worden ga je ze toch geen extra snoep geven !

Annika

even gekeken : eergister zakje trosgierst gekocht van 250 gram = 11 strengen voor 3 euro bij Pet's Place
Er waren ook grotere zakken die verhoudingsgewijs dus goedkoper zijn maar dat is hier niet nodig.
Ik heb 4 parkieten maar zoals ik al zei krijgen ze erg weinig trosgierst, liever zie ik ze het gewone voer + ei/krachtvoer eten en groente + fruit.


Brenda

Ik haal mijn trosgierst meestal bij een dierenwinkel waar ze los in bakken liggen, kunt dan zelf bepalen hoeveel je wil.
Als ik een 6-8 strengen heb dan betaal ik tussen de 1 en 2 euro...

Sonja

Ik denk dat inmiddels de vraag van Punky voldoende beantwoord is. ;)

Daarom een slotje. ;) *klik*

Groetjes, Sonja.