Zal ik wel eeen tweede parkietje nemen?

Gestart door Belleo, augustus 08, 2006, 15:42:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo allemaal, :D

Mijn parkietje Belle is nu ongeveer 4 maandne oud en ik vroeg me af of ik voor haar gezelschap een tweede parkietje erbij zou nemen.
En als ze nu niets zou mankeren dan zou ik deze vraag niet stellen maar door de dieren arts is geconstateerd dat mijn parkietje blind is! :(
Ik heb dus een klein kooitje voor haar gekocht zodat ze gamakkelijk bij het voer en water kan komen.
Mijn vraag is nu kan het kwaad om een gewoon gezond parkietje uit de dierenwinkel bij haar in de kooi te zetten zonder dat deze  mijn Belle gaar pikken?
Daar ben ik dus heel erg bang voor. :'(

Safrena

Hey Belleo

Welkom op het forum

Een antwoord op je vraag is niet zo makkelijk omdat dit nogal verschilt.
Sommige parkietjes zullen haar perfect accepteren en verzorgen en vertroetelen en andere parkietjes zullen haar gewoon gaan negeren.

Misschien zal onderstaande link je verder helpen

http://www.birds-online.de/beh/blinde.htm

vele groetjes

Belleo

De link heeft me wel geholpen om mijn besluit te nemen.
Ik denk toch dat ik geen tweede parkietje ga halen voor haar maar misschien inplaats daarvan een wat grotere kooi zodat ze lekker kan klimmen en dat ze dan ook iets te doen heeft.  :-X
Ze al bijna haar hele leven alleen dus ik denk ook niet datz ze het zal missen.

Groetjes van mij en Belle. :P

Belleo

Juist nu ik besloten had om geen tweede parkietje er bij te nemen heeft een kennis van mij een nestje baby parkietjes :D en nu heeft hij gevraagt of ik er ook 1 wil?
Ik wil er best wel 1 maar dan zal ik ze eerst appart moeten doen en dan kan ik later wel kijken of het goed gaat samen.
Maar nu is mijn vraag of ik aangezien ik al een meisje heb om er nog een bij te nemen of kan ik beter een mannetje erbij nemen?
Ik heb gehoord dat 2 vrouwtjes wel vinnig zijn tegenover elkaar maar ook omdat ze blind is wil ik het beste voor haar.

Groetjes van Mij en Belle. :-*

Chantalleke

2 vrouwtjes kan ook heel goed gaan hoor. Vraag dat maar eens aan Safrena!
Zolang er dan geen man in het spel komt is het goed.
Mijn eigen ervaring is dat mannetjes vaker net iets gemoedelijker zijn. Maar dat is allemaal maar relatief. Het ligt echt puur aan het karakter van het diertje! Ik zou daarom ook aan je kennis vragen je het meest rustige en afwachtende diertje aan te wijzen. Een nieuwsgierig en 'dominant' parkietje zal denk ik eerder geneigd zijn je blinde parkietje te pikken om zijn eigen rang weer even bevestigd te krijgen. Al is het natuurlijk wel een feit dat de meeste parkietjes toch wel heel vriendelijk zijn hoor!!

Heel tof trouwens dat je Belle een grotere kooi wil geven. En inderdaad, wanneer je toch een tweede parkietje haalt kun je ze het best (tijdelijk) in een eigen kooi houden en ze langzaam aan elkaar laten wennen. Je ziet snel genoeg of het klikt!

Succes met de lieve Belle en misschien een nieuw vriendje of vriendinnetje!

Belleo

Nu had ik een vraagje nu de parkietjes toh nog heel klein zijn van mijn kennis of terwijl mijn oom :), moet ik Belle dan in haar nieuwe grote kooi zetten als het andere vogeltje komtn om juist net andersonm dat zij in de kleine gaat en die andere in de grote.
Ik zels zat te denken om Belle eerst te laten wennen aan haar neiuwe kooi en dan ik mijn oude kleine kooite de nieuw komer te zetten totdat ik zeker weet dat ze samen kunnen.
En anders als ze samen ik een kooi gaan zitten?

Chantalleke

Zelf zou ik ook Belle al in de grotere kooi zetten. Zo kan ze straks al vast wat wennen aan haar nieuwe huisje voordat ze wellicht gaat samenwonen! Vermoedelijk voelt Belle zich meer op haar gemak als ze in een vertrouwde omgeving kan kennismaken. Let we goed op dat je haar in het begin een beetje helpt me het vinden van alles, maar dat had je ongetwijfeld zelf ook al bedacht  ;) :D