Grasparkiet Kwekerij???

Gestart door Melisa, augustus 07, 2006, 20:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melisa

Weten jullie misschien grasparkieten kwekers in de buurt amsterdam?? Is 20weken goed om een grasparkiet tam te maken of wat jonger dan 20weken. Ik denk niet dat het in winkels jonge grasparkieten verkopen dat 7-8 weken zijn.. Ik heb gezocht op internet maar kon geen adressen vinden over kwekers in de buurt amsterdam...

Alvast bedankt

prissie

Hoi Melisa!
Een parkietje van 20 weken is nog prima tam te maken hoor, bijna ieder parkietje is tam te maken, dat ligt maar aan het parkietje zijn karakter.
Ik heb mijn parkietjes niet uit een dierenwinkel en de ene was 11 weken ruim toen ik m kreeg en zo tam als wat nu  ;D
De ander is nu 6 weken en er gister bij gekomen, maar die is al handtam.
Ik heb dus niet veel verstand van parkietjes uit de dierenwinkel, maar volgens komen die rond een week of 6 in de dierenwinkel terecht en alleen als ze dan blijven zitten heb je wat oudere parkietjes uiteraard.
Misschien kun je eens kijken op de marktplaats of de vogelmarktplaats?

Groetjes Priscilla.

smartie

Op marktplaats kom je inderdaad veel advertenties van hobbykwekers tegen. Misschien is het in Amsterdam wel anders, maar als je hier eens rondwandeld door de stad kom je in meer achtertuinen dan je zou verwachten buitenvolieres tegen. Bovendien hoor je altijd gezellig gekwebbel... Als je dan een beetje brutaal bent.. zou je kunnen aanbellen of ze weleens nestjes hebben. Lekker dichtbij dan!

Maar ook de dierenwinkels hebben weleens parkietjes van kwekers uit de buurt. Soms ook van vakbeurzen, maar dus ook van particulieren die hun jonge diertjes niet kwijtraken.

Trouwens, wij hebben ooit een parkiet van bijna een jaar oud gehad die uit een buitenvoliere kwam en die werd TAM. Met hoofdletters gewoon. Een buitengewoon geweldig maatje is dat geworden. Dusse, heb geduld en wees lief... en heeft het diertje toch een nieuwsgierig karakter dan komt het met de tijd helemaal goed!