Billie voor het eerst los

Gestart door Meltjuh, augustus 07, 2006, 18:46:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hey Allemaal,

Omdat Billie's kooi aan een grondige schoonmaak beurt toe was, en ik dacht dat hij/zij er nu wel aan toe was liet ik Billie in de woonkamer los vliegen.
Altijd spannend natuurlijk. Billie wist niet waar hij moest landen en bleef vlak bij het plafond vliegen. Best vermoeiend natuurlijk :P en toen besloot hij tot mijn verbazing om maar op mijn hoofd te landen :D blij dat ik was ::).
Heb mijn hoofd bij Tika en Macho's kooi gehouden zodat hij op eigen innitiatief op de kooi kon springen. Eerst een beetje onwenning maar daarna heen en weer lopen op de kooi tot ergernis van Tika. Tika maakte van die geirriteerde piep geluidjes en Macho vond het ook allemaal maar raar ??? dus besloot Billie om zichzelf maar te vermaken met het spiegeltje aan de voorkant.
Daarna nog even rondvliegen en vloog zo op mijn uitgestrekte hand met trosgierst. Weer even op de kooi gezet want ik was nog niet helemaal klaar met schoonmaken (zien hoe Billie zich vermaakt is natuurlijk veel leuker). Toen ik klaar was legde ik mijn hand op de kooi met wat trosgierst. Billie kwam voorzichtig aanlopen en stapte zo op mijn hand. Heb hem daarna zonder moeite de kooi in kunnen zetten en goed beloond.
Jammer dat Tika en Macho zo reageerde maar het was een 1e vlucht uit het boekje ::) ;D

Wat ben ik trots ;D


Voor fototjes bekijk het album :D
http://www.album.parkietenweb.nl/thumbnails.php?album=76

Chicowen

Had inderdaad al gehoord dat het goed was gegaan, maar nu even het hele verhaal.
Jammer dat de webcam bleef hangen, anders had ik het allemaal "live" kunnen zien (sort of, tegenlicht werkte tegen).
Maar natuurlijk wel erg goed dat de eerste vlucht zo soepel ging.
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Leuk Meltjuh, fijn dat het allemaal goed ging! Dat is toch weer een hele geruststelling! ;)


kaboutertjes

Wat leuk dat het zo goed gaat met Billie.
Fijn dat ie al zo tam aan het worden is.

Ga zo eerst even de foto's bekijken.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

judithdejong

Leuke fotos hoor!  :D

En hartstikke goed dat Billie zijn eerste vlucht veilig heeft afgelegd.

Groetjes,
Judith, baco en logeetje Bobbie

budgie

Toen Billie nog bij mij woonde, vloog hij ook altijd zo hoog. Het was een echt 'op de kooi zittertje'. Als hij zijn rondjes had gevlogen, landde hij altijd op Sjakie's kooi en bleef daar dan zitten. Wat fijn dat hij bij jou ook zo gemakkelijk weer in zijn eigen kooi gaat!