Mijn parkietje

Gestart door Gülay, augustus 07, 2006, 12:38:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gülay

Hallo allemaal!

Ik heb toen ik net mijn parkietje had al eens gepost hier. We zaten toen met verhuizen waardoor we 6 uur moesten reizen met onze parkiet. Wat overigens hardstikke goed is verlopen...Omdat we helaas weerrrr moeten verhuizen zijn we weer met onze parkiet op reis geweest, deze keer 14 uur in de auto...en hij heeft er geen enkele problemen mee gehad...het was nacht..dus hij heeft gewoon de hele tijd geslapen..en sochtends toen hij wakker werd...was hij aan het fluiten en spelen.. :)
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met mijn parkietje..maar ik vind hem wel erg stil..Ondanks de verhuizingen enz. is hij niet depressief geworden ofzo..hij speelt..en doet zijn dingen..maar geluid maken doet ie niet echt meer..normaal schreeuwde ie altijd sochtends..maar dat doet ie niet meer..
Hij is nooit echt een geluidsmaker geweest..maar sochtends was ie toch wel altijd actief..laat staan dat hij praat ofzo..Hoevaak we het ook zeggen hij zegt zijn eigen naam nog steeds niet..
Nu moet ik zeggen dat hij de laatste tijd niet heel veel aandacht meer krijgt..en nu vroeg ik me af..zou het zin hebben hem veel parkietgeluidjes te laten horen? Zou hij daardoor wellicht ook meer in de stemming raken en wellicht ook gaan praten enz.?
Hij is overigens ook geen vlieger...hier al helemaal niet...eerst vloog ie sochtends wel eventjes...maar nu eigenlijk ook niet echt meer...alleen als je soms bij hem komt staan en hem pakt enzo. Hij is overigens wel tam...kan hem wel vasthouden bij me zetten enzo..maar uitzich komen doet hij niet.

Iemand tips wat ik zou moeten/kunnen doen?

Hij is trouwens nu een maand of 6 denk ik..

esther

Hallo,

De meeste parkietjes kwetteren gezellig als ze het naar hun zin hebben, maar er zijn ook parkietjes die gewoon rustig zijn en weinig geluid maken
Het kan inderdaad ook komen doordat hij niet veel aandacht krijgt.

Bij mij zijn de parkietjes ook wel eens heel stil maar als ik tegen ze praat gaan ze gelijk kletsen
Ik denk dat je wat meer tegen je parkietje kan praten, gewoon lief zachtjes of lekker opgewekt meestal reageren ze daar dan op.
Zoals je al zei zou je ook parkietengeluidjes kunnen laten horen hier kwetteren ze altijd vrolijk mee op zulke geluiden.
Heb je er wel eens aan gedacht om er een soortgenootje bij te nemen, als je één parkietje hebt moet die veel gezelschap hebben om gelukkig te zijn, met z'n tweeen hebben ze wat meer gezelschap aan elkaar.

Om een parkietje te leren praten moet je heel veel geduld hebben en er vooral veel mee bezig zijn,
probeer één woordje tegelijk te leren en herhaal dat vaak.
Niet iedere parkiet heeft behoefte om de mensentaal te leren spreken en blijven lekker in hun eigen taaltje kletsen

Groetjes Esther

Gülay

We hebben er inderdaad weleens aangedacht om er een parkietje bij te nemen...maar ik zie dat persoonlijk niet meer zitten. Een parkietje geeft al een hele hoop troep en viezigheid..zijn hokje staat ook altijd open dus hij kan alijd vliegen wanneer hij wilt..en de poepjes en veertjes zijn dan ook overal te vinden. Aangezien ik nu ook zwanger ben..zie ik het niet zitten om straks met een baby en twee parkietjes te zitten...want dat betekent nog meer opruimen. En ik wil mijn parkietje toch in de woonkamer hebben want dat is het gezelligst. Omdat we nu bij mijn schoonouders zitten..zit hij in onze slaapkamer...dus het is heel saai voor hem..normaal gesproken hoort hij de tv ofzo en savonds zitten we altijd in de woonkamer en dan hoort hij ons praten plus de tv. Wellicht dat het daardoor komt. Ik kijk het wel even aan. We moeten sowiezo nog verhuizen..dus het is straks weerrrrr een verandering voor hem..maar het is geen schijtertje..en hij kan het goed aan. Iniedergeval bedankt voor je reactie..gewoon meer aandacht..en geluidjes laten horen :)

esther

Oja als hij nu in slaapkamer staat terwijl hij normaal in de woonkamer staat is het te begrijpen dat hij
nu stiller is.
Als jullie straks verhuist zijn en je parkietje staat weer gezellig in de woonkamer zal hij vast weer
meer geluidjes maken.

Wel fijn dat hij zo rustig is tijdens het verhuizen.
Groetjes Esther

kaboutertjes

Als je twee parkietjes in een kooi hebt, vallen er volgens mij wel meer veertjes als ze in de rui zijn maar je hoeft er denk ik niet meer voor te zuigen, je bent dan toch al bezig, dus of je nou twintig veertjes opzuigt of veertig maakt denk ik niet zoveel uit.
De kooi moet je toch minimaal één maal per week verschonen, dat doe je met één of twee parkietjes.
Als je vogel stiller is dan normaal en je hebt er zelf minder aandacht voor is het voor het parkietje misschien toch beter.
Wij hebben ze in twee kooien zitten, maar ik heb niet het idee dat ik er meer werk aan heb dan toen we er één hadden.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

Annika

als ze verschillende rui periodes hebben is het wel een stuk lastiger dan 1 parkietje ...

kaboutertjes

okee, maar parkietjes (tenminste bij ons) maken toch elke dag wel troep en wij moeten hier voor de parkietjes toch elke dag rond de kooi opruimen, dan veeg of zuig je toch meteen de veertjes mee, kan misschien mij idee zijn maar ik vind het niet meer werk om dan als ze in de rui zijn wat meer veertjes op te zuigen, dan als ze dat niet zijn, maar misschien heb ik parkietjes die vergeleken met andere niet zoveel troep maken, nogmaals ik vind één of twee niet zoveel verschillen

sylvia

judithdejong

Nou, ik heb nu een logeetje in huis. Echt een heel mooi popje, en heb zelf ook een parkietje (natuurlijk).
Ik vind het ook niet meer werk eigenlijk. Ja je moet een kooi meer schoon maken, dus dat valt wel mee. Ik vind het absoluut niet erg om te doen, en ja stofzuigen doe ik toch al elke dag dus of er nou 1 of 2 parkietjes zijn maakt helemaal geen kokosnoot uit.
Het is ook nog hartstikke gezellig, soms niet want dan zijn ze kattekwaad aan het uithalen maar eigenlijk is ook dat wel weer lachen.

Groetjes,
Judith


smartie

Wat Silvia zegt klopt: als ze saampjes in 1 kooi zitten maken ze niet veel meer troep samen dan alleen. Maar ook in aparte kooien (indien ze naast elkaar staan) maakt niet gigantisch veel meer opruimwerk dan 1 parkietje. Mijn Pino is best fel tegen Lucky en aangezien ik ook nog los met ze train staan ze nog even apart van elkaar. Ondanks dat mogen ze wel in de avond samen vliegen. Ze zitten dus in aparte kooien en zelfs ook nog in aparte kamers. Tuurlijk betekent dit iets meer stofzuigwerk en 2 kooien verschonen ipv 1 maar als je toch bezig bent gaat dit niet over uren tijd! Dus misschien toch nog een optie om aan een soortgenootje erbij te denken??

Gülay

Ik snap wel dat het geen uren extra tijd kost...maar ik ben zwanger en beval binnen 2 maanden. Nog een vogeltje is extra veertjes..en ik vind dat niet fijn bij een pasgeboren babietje. Daarbij zou ik wel twee tamme vogeltjes willen dan en dat vraagt toch eerst een stuk aandacht. daar heb ik dus echt geen tijd voor. Ik kijk het gewoon even aan.. na de verhuizing gewoon veel aandacht geven..zet nu al steeds geluidjes op en hij vindt het wel leuk luisterd en praat beetje mee..beweegt zijn snaveltje enzo en gaat spelen..