Vreemde ademhaling

Gestart door Lindaatje, juni 07, 2005, 10:53:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindaatje

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een jong grasparkietje, maar als hij ademt maakt hij een soort van "tikkend" geluid en soms piept het echt. Ook legt hij regelmatig zijn kopje naar achteren, alsof hij naar adem hapt. Is dit iets om me zorgen over te maken of kan het zijn dat hij even bij moet komen van alle spanning?

Groetjes

Safrena

Hey Lindaatje


Welkom op het forum

Het piepende geluid komt dat van de ademhaling of maak je parkietje het zelf?

Als het echt van de ademhaling is dan kun je beter even langs de dierenarts gaan.
Als je parkietje zelf dat geluid maakt en je parkietje zit niet bol  lijkt het me geen probleem. :wink:

Het snaveltje in de rug veertjes leggen (als je dit bedoeld met kopje naar achteren) is normaal hoor dan is je parkietje gezond. :wink:

vele groetjes

Lindaatje

Hoi Safrena,

Bedankt voor je antwoord!
De manier waarop hij zijn kopje achterover legt is overigens niet zoals bij de normale 'ruststand'. Het is echt alsof hij de achterkant van zij kopje op zijn vleugels laat rusten.

Het gaat trouwens al wel een beetje beter lijkt het.
Misschien was hij gewoon erg gestresst van de nieuwe omgeving.

Groetjes Lindaatje

Carla

Hou  het goed in de gaten . Parkieten zijn namelijk heel goed in het camoefleren van ziektes. Ze zijn heel broos.Je bent er dus beter vroeg bij als ze iets mankeren. Beter één keer te veel naar de dierenarts dan één keer te weinig.