Nieuwe pietjes

Gestart door Chica, juni 06, 2005, 22:52:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chica

Ik heb vanmiddag 2 grasjes opgehaald. Was al in de planning, maar het zouden er eigenlijk 3 zijn die ik op zou halen, maar nu Arwen weg is, heb ik eerst maar 2 opgehaald. Ik heb alleen weer mijn twijfels over man of pop. Erg he? Als ik wat langer grasjes heb, zal het makkelijker gaan denk ik.
Zou iemand me ook de kleur kunnnen vertellen van beiden?

Sonja

Hoi Chica,

Leuk voor je, dat je weer 2 grasparkietjes hebt, en ze zien er mooi uit!
Het zijn niet van die hele duidelijke foto's, maar ik denk (gokje) dat de blauwe parkiet wel een popje zou kunnen zijn, van de andere vind ik het nog moeilijker. De neusdop van de lichte parkiet lijkt blauwer dan van de andere.
Ik denk dat dit een mannetje is, maar zeker weten doe ik het niet, omdat de foto's zo vaag zijn.

Groetjes, Sonja.

Chica

Ja ze zijn nog niet gewend he. Toen ik ze vanmiddag ophaalde, moest ik ze met de hand uit het netje halen en toen hebben ze mijn duim helemaal beurs gebeten, auwww. Maar ze zijn wel lief en supermooi. Vooral die zilvere

Chica

Ik heb even nieuwe foto's gemaakt en ik denk dat het hier wel op te zien is. Wat is het man of pop?
En zou iemand me de kleurmutatie kunnen vertellen?

[verwijderd door de admin]

Jorijn

Wat een mooie parkietjes :D

Het lijken me mannetjes :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Chica

Ze zijn trouwens 8 weken, he. Zijn van april

Safrena

Hey Chica

Wat een mooie lieve schatjes zijn het

Het blauwe parkietje is een popje en ik vermoed dat ook het lichtgelkleurde parkietje een popje is.

Jonge popjes hebben een blauwe met wit neusdop en jonge mannetjes hebben een roze (vleeskleurige) tot paarse neusdop.

Wat is er aan de hand met het neusdopje van het blauwe parkietje?

vele groetjes

Chica

Citaat van: Safrena op juni 07, 2005, 13:22:03

Wat is er aan de hand met het neusdopje van het blauwe parkietje?



Hoe bedoel je? Is er iets mis mee dan???

Anita & Marisa

Wat een prachtige, schattige parkieten!
De witte lijkt erg op ons logeetje Spooky!

De blauwe heeft inderdaad een beetje vreemde snavel, weet je hier de oorzaak van?

Heel veel plezier met deze schatjes! :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Chica

Volgens mij is de snavel een beetje aan het vervellen. Dat het bruine eraf gaat. Gister niks gezien. Ik zie niet echt iets mis, maar ben een groentje he.

Ze eten wel gewoon, alleen niet het goede voer. Ze eten uit het bakje van Cabby en Myrco, de kwartels.