mijn grasjes zijn weer thuis + 2 loges

Gestart door Annika, augustus 06, 2006, 11:16:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

over en weer gaat het met de vriendjes van mij en Maartje.
Zo hebben Vledder, Kleintje, Joey en Kip gezellig een kleine drie weken gelogeerd bij Isodorus en Mus, nu is het andersom.

Gistermiddag het hele spul opgehaald. Ze stonden met zijn allen in de kattenbak van de stationcar, helemaal ingebouwd zodat ze stevig stonden. Helaas kon ik nu niets zien van het hele gebeuren.
Die van mij hangen meestal angstig in de tralies, alhoewel Kleintje nu zooooo vreselijk verliefd is op Kip dat ie daar druk zat mee is  :o
Vanuit de kattenbak hoorden we af en toe gekibbel maar zowaar ook getjilp (kan haast niet anders dan Iso of Mus geweest zijn gok ik)

Thuis gekomen de grote kooien in orde gemaakt (in kleintjes vervoerd), Mus apart in het kleinste kooitje gehouden ivm tam maken en toen mochten ze los.
Joey vond direct weer zijn plekje op de vissenkom en begon ook zijn geluidje meteen weer te maken  :-* Iesje wilde ook lekker vliegen, Kip een beetje en Vledder en Kleintje blijven liever in de kooi.

Later het badje even opgehangen bij Isodorus omdat ze dat volgens Maartje helemaal geweldig vindt ... nou we hebben het geweten  :P  daar komt dus de volgende keer direct een theedoek onder, wat een idioot  :-[ echt helemaal liggen in het badje, vleugeltje gespreidt, super om te zien, want die van mij doen dat niet hoor  :(

Mus ook even het badje gegeven en ook die spettert er al lustig op los.

Na ons avondeten de vogels weer los willen laten, maakt Isodorus een noodlanding  :'( Oeps, die was natuurlijk zeiknat van het badje, foutje bedankt  :-X  Dat krijg je dus als je dat niet gewend bent.

's Avonds het stel rust gegeven en toen ik naar bed ging Mus boven in de kamer gezet.

Owh ik vergeet te vertellen dat Isodorus en Mus bij Maartje geen eten krijgen  ;) ;) ;)  ik werd meteen door Mus belaagd toen ik bezig was met het bakje en Iso ging alvast bij mijn grut in de kooi eten.
Maartje zegt ook dat ze geen ei/krachtvoer eten, maar ehhh ... Mus wel hoor  ::) lol

Vandaag (net) even met Mus bezig geweest. Valt niet mee om die het kooitje uit te krijgen zeg, de opening is haast kleiner dan Mus zelf  :-X dus als hij de opening voelt hipt ie weer op het stokje. Maar de aanhouder wint en het is me gelukkig al gelukt om 'm op mijn vinger in-en-uit de kooi te krijgen.
Bij Maartje lukte dat ook al, maar zonder al die fladderende vogels om hem heen is het gewoon een stuk rustiger.


Groetjes Annika

Parkieten-Freak

Prachtig verhaal zo op de zondagmorgen Annika!  ;D
Ik zie het helemaal voor me trouwens, en dan 6 grasparkieten in de auto, dat zal een gekwebbel geweest zijn ja!
Fijn dat jouw kwartet weer hemaal gezond en wel bij jou is. En dat geldt natuurlijk ook voor Iso en Mus! :)


Meltjuh

Geweldig ;D
Wat zullen ze het allemaal leuk vinden zo'n grote groep parkietjes!
Of zullen ze toch wel een beetje aan rust toe zijn :P

Ben benieuwd hoe het tammer maken verloopt :D

Annika

Citaat van: Meltjuh op augustus 06, 2006, 11:56:25
Of zullen ze toch wel een beetje aan rust toe zijn :P

zij niet maar wij wel  :-X 

Wilde ze net de kooi in krijgen, maar dat was dus nog een hele toer  :'( Maar ik wil ze echt niet de hele dag los hebben, ze moeten ook gewoon in hun eigen kooi eten zoveel als lukt (aangezien Iesje dus wel in de oude kooi kruipt bij de rest)

Annika

nou lekker dan, die van mij willen ineens de kooi niet meer in  >:(  :o ::) Isodorus heeft slechte invloed  :-X komt ie echt hier uit het nest?  ;)
Maar goed, iets langer uittrekken en alleen los doen als mijn energie het toelaat ze na een tijdje weer te 'vangen'

Mus kwam vanmiddag boven al vrij makkelijk op mijn hand zitten en omdat ik hem (haar?) het liefst bij de anderen heb heb ik 'm naar beneden gehaald.

Hij/zij heeft losgevlogen terwijl de anderen in de kooi zaten (zie foto in album) en later andersom.
Nu heb ik 'm maar in de grote kooi bij Iesje gezet, omdat ie anders zo alleen is.
Het tam maken gewoon op deze manier proberen, lukt het niet kan ie altijd nog weer naar boven.
Maar dit is voor allemaal leuker (alhoewel Isodorus wel echt een 'kibbel-muts' is hoor  :'(  en voor mij een stuk minder vermoeiend dan steeds trap-op, trap-af.

Groetjes Annika en het hele 'koekoekjes'-span  ;)

Annika

Isodorus laat zich inmiddels ietsjes makkelijker terug zetten, moet wel echt even boos worden en waarschuwen  :o :-X 

Mus is moeilijker, al gaat het de ene keer beter dan de ander.
Echt op mijn vinger stappen buiten de kooi wil ie gewoon niet (en echt bang is ie toch niet hoor, gewoon niet willen) dus soms houd ik mijn handen dan als een soort van kommetje. Ik pak 'm dus niet echt beet, maar hij vliegt toch minder makkelijk weer weg. Verder gewoon bezig met trosgierst en in de kooi enz (helaas heb ik te weinig energie om er echt heel veel aan te doen, baal ervan want had het zo graag geprobeerd voor Maartje)
Net ging ie overigens wel zo op mijn hand de kooi in  ;D

mijn eigen parkietjes gaan inmiddels wel zelf de kooi weer in. Kip komt er zelfs bijna niet eens uit, die moet ik echt met pijn en moeite op de vinger eruit krijgen.
Denk dat die, zodra ik me wat beter voel, nog maar even een aantal dagen naar boven gaat ofzo.

Joey lijkt wel aan het veranderen  :-* hij komt af en toe weer zelf naar ons toe en waar ie normaal binnen 5 tellen weer weg was blijft ie nu soms een paar minuten bij je. Vingers knabbelen en haren etc  :-* echt super, hij is gewoon zooo lief en dan dat geluidje dat ie maakt  :D kan ik helemaal blij van worden!!!

Groetjes Annika

smartie

Wat grappig om zo helemaal op de hoogte te blijven van alle avonturen van de parkieten'familie' Koekoek  :-X ;)

Was Maartje nu weer aan de beurt om vakantie te vieren? Ehm, even denken... nee, jij had het hele stel nog niet bij elkaar gehad toch? Wel leuk hoor, maar lijkt me inderdaad wel vermoeiend. En zeker als je je al niet lekker voelt... Dat je je maar weer snel goed zult voelen: PROOST (met water voor de parkietjes).

ik lees wel hoe het verder gaat...

Annika

#7
nee klopt, het stel was alleen bij Maartje samen geweest, bijna 3 weken. In die tijd zijn wij twee weken weg geweest en nu is het inderdaad de beurt aan Maartje om vakantie te vieren.

Groetjes Annika

Dit gaat steeds meer op chatten lijken,
en daarvoor hebben we de chatbox. ;)
Groetjes, Sonja.