Vraagjes over een 3e parkietje..

Gestart door sasjuh, augustus 06, 2006, 11:09:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasjuh

Hoi allemaal,

Ik heb nu twee parkietjes: Dusty en Milow.. beiden popjes..
Dusty is wat ouder als Milow en daarom ook wat rustiger.. en Milow is juist drukker en ik zou nu graag een 3e parkietje willen.. Ook omdat ik het zelf leuk vind, maar ook voor Milow dan kan ze daar lekker mee spelen..

Ik zou graag een mannetje willen, maar dat gaat niet bij twee popjes toch? (een meissie is natuurlijk ook heel leuk!) En is het niet verwarrend voor hun om er nog een parkietje bij te zetten. Ik heb een grote kooi dus dat is het probleem niet en heb nog een kooi waar dat parkietje de eerste we(e)k(en) in kan zitten. Met Dusty en Milow is het ook goed gegaan want Dusty zat eerst alleen en geniet nu vollop van haar vriendinnetje.

Als het gezellig en goed is om er nog eentje bij te nemen hebben jullie misschien dan nog wat redenen die ik tegen mijn moeder kan zeggen? haha

Groetjes Sasjuh

Hier nog even een berichtje..

Mijn ma denkt dat ik er dan steeds meer bij wil hebben.. maar dat is natuurljk niet zo.. tenzij ik een nog grotere kooi zou hebben (dat zou dan een binnen voiliere moeten zijn)

Mijn ma vind het natuurlijk wel leuk, maar hoe kan ik haar ervan overtuigen?

Groetjes

Berichtjes samengevoegd.

Xx GrAsPaRkIeT xX

Heej Sasjuh!

Ik weet niet wat de maten van de kooi zijn, maar als je toch heel graag een parkietje erbij wilt voor Milow(is heel leuk ;D) , dan vind ik dat wat zielig voor Dusty  :(
Een mannetje zou ik echt afraden, want dan gaan de popjes vechten voor het mannetje (en dat moet niet).

Ik zou, persoonlijk, dan 2 parkietjes aanschaffen, het liefst 2 mannetjes, maar 2 popjes kan ook. (maar beslist niet 1 popje en 1 mannetje, dat wordt hele erge ruzie!!) Als je 1 parkietje aanschaft, lijkt het net of er 1 paartje is en 1 los, dus ik zou het een even aantal houden.

Een kooi kan nooit groot genoeg zijn, dus zou ik voor een kamervolière gaan (tenzij je echt een grote kooi hebt), dan hebben ze lekker de ruimte, maar je moet wel genoeg ruimte hebben in huis voor zo'n grote volière.

Zeg gewoon tegen je moeder, dat het heel lief is zo'n groepje, want dan hebben ze elkaar en dat is gezelliger dan met zijn tweeen. (bovendien zijn parkieten groepsdieren)

Dit werkt bij mij altijd: Zeg dat dit echt het laatste is  ::) ::), (had ik ook gezegd toen ik een hamster kocht dat mocht eerst ook niet, maar later mocht ik, met smeken  :-X toch nog 2 lieve grasparkietjes! Doe heel aardig tegen je moeder en als ze nee zegt, niet kwaad worden, maar aardig blijven doen. Gesprek helpt ook altijd!

Laat je horen wanneer het is gelukt?

Succes ;D


Groetjes Ilse