Een vriendje voor een half jaar oude parkiet

Gestart door Jan63, augustus 01, 2006, 19:35:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan63

Onze tamme parkiet Chico is een half jaar oud en wij denken er aan om er een vriendje bij te kopen.
Is het verstandig om er nog ééntje bij te kopen ook al is hij een half jaar?
Ik begrijp dat het verstandig is om ze eerst apart te zetten en later bij elkaar te laten?

Chicowen

Hej Jan

Mijn tamme parkiet Chico (hihi, toevallig ook een Chico) was denk ik 5 mnd toen de kleine Pucky kwam.
En ze zitten nu gezellig samen in 1 kooi (Chico is inmiddels bijna 7 mnd).
Het is inderdaad verstandig om ze eerst apart te zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Hier zaten ze al vrij snel samen in 1 kooi, aangezien Pucky bij de 2e of 3e keer rondvliegen in Chico's kooi ging zitten en er niet meer uit ging! hihihi.
Ik hoop dat je de keuze maakt om er een vriendje bij te nemen voor Chico, want het is zeker de moeite waard! Als ik die twee nu samen zie, het gaat steeds beter.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Jan63

Het kan perfect om voor je parkietenvriendje van een half jaar nog een vriendje bij te halen ;)
Mijn twee dametjes verschillen ook 6 maand en ook hier gaat het prima

Echter zoals je zelf al aangaf kun je inderdaad het beste je nieuwe vriendje even apart in een kooi houden zo kan  hij/zij rustig wennen aan de nieuwe omgevening en kunnen beide parkietjes rustig aan elkaar wennen

vele groetjes

Moppers

Het kan zelfs als de parkieten beide al jaren oud zijn of jaren verschillen.
Toen ik zo'n 12 jaar was, namen mijn ouders een parkiet van een kennis over, Pouli (toen al een jaar of 7). Twee jaar later moest een collega van mijn moeder haar parkiet wegdoen omdat ze zwanger was en bepaalde allergieen had, dat was Joepie van 4. Ze hebben een tijdje naast elkaar gestaan (ongeveer twee maanden). Toen Joepie eens losvloog kwamen we op het idee de kooi van Pouli ook open te zetten, en vanaf dat moment waren ze onafscheidelijk. En zo leefden ze samen nog lang en gelukkig.

Susanne32

hoi,

koko van 7.5 jaar oud heeft een vrouwtje kiki van 3 jaar oud en dat gaat prima!

mocht je nog een maatje zoeken voor je parkietje, ik heb er nog 4 beschikbaar (voor foto's, zie mijn topic onder 'prikbord').

succes!